Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

negroj skrev:Hey, jeg har prøvet i elgiganten med 2 tv'er er begge var ringe, så nu vil jeg gerne få noget ordenligt hjælp og råd til hvilket tv jeg skal købe.

Jeg har ca. 5000 kr. til et 32" tv, og det skal helst ikke være større end 32", det skal have et pænt billede uden slør eller støj.
Jeg ser meget fodbold så det skal også kunne klare hurtige bevægelser.
Det sidste tv jeg havde, havde sådan et underligt slør når der var mørke farver. Jeg er en smule kræsen når det angår billede kvalitet, for hader at glo på et tv der ligner lort.
Håber der findes et ordenligt tv i den prisklasse jeg søger.

- Tak

(Det behøver ikke smart tv, og alt det andet bare et ordenligt billede det er alt jeg ber om)
Hvilke 2 tv har du haft købt? Prøv evt tcl32et5y, mener det ligger til 5299,-
Det er pana med 100 Hz og godt billed.
negroj skrev:Hey, jeg har prøvet i elgiganten med 2 tv'er er begge var ringe, så nu vil jeg gerne få noget ordenligt hjælp og råd til hvilket tv jeg skal købe.

Jeg har ca. 5000 kr. til et 32" tv, og det skal helst ikke være større end 32", det skal have et pænt billede uden slør eller støj.
Jeg ser meget fodbold så det skal også kunne klare hurtige bevægelser.
Det sidste tv jeg havde, havde sådan et underligt slør når der var mørke farver. Jeg er en smule kræsen når det angår billede kvalitet, for hader at glo på et tv der ligner lort.
Håber der findes et ordenligt tv i den prisklasse jeg søger.

- Tak

(Det behøver ikke smart tv, og alt det andet bare et ordenligt billede det er alt jeg ber om)
Hvilke 2 tv har du haft købt? Prøv evt tcl32et5y, mener det ligger til 5299,-
Det er pana med 100 Hz og godt billed.
Af Bent odense
Og sony Hz heder.
XR:100:50HZ
XR:200:100HZ
XR:400:200HZ
Af negroj
Så tv'er med PMR har 100 hertz panel? :)

Men nogle kommentar til de tv'er jeg linkede? :)

Og til sidst til jones31 kan ikke finde det tv du har skrevet :(

- Men tak fordi der er så meget hjælp og hente ;) Dejligt folk gider hjælpe!
Af 2 T ´er Uden H
Nej, PMR er bare philips måde at betegne det på (perfect motion rate), så det var kun for at komme med et eksempel.

Samsung har CMR
og LG kalder deres MCI.

Man kan sikkert stadig finde et tv med 200hz CMR tv fra samsung som bygger på samme princip ang hz udregning.
Af Bent odense
Er du gået væk fra Hx753-HX755.det er 200Hz.
Af negroj
Tror jeg er gået væk fra det, da det er i udlandet jeg skal købe det. Og er ikke så glad for det da jeg ikke kan se kvaliteten, og aner heller ikke helt med moms og garanti :(
Af negroj
Til bent odense: Er alle tv'er de samme? Bare fra forskellige forhandlere? For 5600 er ikke så dyrt igen :)

For alle forhandlerne kalder det noget forskelligt, er det bare fordi det skal lyde smart så folk vil købe deres frem for en anden forhandlers :) ?

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2793789/ ... ign-Priser
Af mowa
negroj skrev:Tror jeg er gået væk fra det, da det er i udlandet jeg skal købe det. Og er ikke så glad for det da jeg ikke kan se kvaliteten, og aner heller ikke helt med moms og garanti :(
Du bestiller på siden. De sender det til dig - allerede ved bestilling vil du få at vide om der evt. kommer lidt ekstra på hvis de skal opkræve dansk MOMS (det bliver i givet fald kun forskellen mellem dansk og tysk MOMS), de sender det til dig, du modtager det. Er der fejl på det, skal sælger betale portoen tilbage til Tyskland. Det er ikke så svært at skrive DEUTSCHLAND på en pakke, det er kun et lille ekstra ord. Du kan se fjernsynet i stort set alle TV-butikker i Danmark (sandsynligvis 753-versionen, men billedet er det samme).
Af negroj
Men har Danske tv'er nogle andre tunere i deres tv'er end tyskerne har? Så et tysk tv ikke kan vise alle de danske kanaler, eller virker det hele?

Ved jo som sagt ikke så meget om det :P Eller er det bare at købe det fra det link du har sendt og slå det op, også er det hele bare perfekt :D ?
Af mowa
negroj skrev:Men har Danske tv'er nogle andre tunere i deres tv'er end tyskerne har? Så et tysk tv ikke kan vise alle de danske kanaler, eller virker det hele?

Ved jo som sagt ikke så meget om det :P Eller er det bare at købe det fra det link du har sendt og slå det op, også er det hele bare perfekt :D ?
Ja, det skulle der ikke være det mindste i vejen for. Det er ganske givet samme fjernsyn man modtager, under installation skal man vælge land, så man behøver ikke engang kunne tysk. :)
Af negroj
Lyder dejligt :D Så har jeg vidst fundet mit nye tv :D Finaly! Tak for alt hjælpen jeg har fået. Dejlig hjemmeside med venlige mennesker!
Af jones31
negroj skrev:Så tv'er med PMR har 100 hertz panel? :)

Men nogle kommentar til de tv'er jeg linkede? :)

Og til sidst til jones31 kan ikke finde det tv du har skrevet :(

- Men tak fordi der er så meget hjælp og hente ;) Dejligt folk gider hjælpe!
Ligger på elgigantens hjemmeside.
Af PeterD
Eller snup et Panasonic 32" C5 på vejen hjem til 1700 kr. i Elgiganten..

Bedre kvalitet><pr. Krone er vist svært at finde...!