Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhDream
Jeg havde en A.C. Ryan PlayOn HD Mini og har en Mini 2 nu i soveværelset. Jeg brugte Mini 2 i lang tid, indtil jeg kom frem til, at jeg hellere vil have en HTPC, mest pga. XBMC, dets lækre interface, funktionaliteten samt hastigheden. Der er ingen medieafspiller bokse, som kan alt det, som en HTPC kan.

Mini og Mini 2 har begge Realtek processorer og de klarer begge alle mulige former for formater, inkl. HD lyd - som meget få andre afspillere kan. Deres interface er dog grimt, men funktionelt.

Det passer dog ikke, at der ikke er forskel på afspillere og billedkvalitet. Hvis man kun afspiller rent, ukomprimeret HD materiale, altså BD, evt. i iso format, burde der ikke være forskel. Men jeg har set, at der er stor forskel på, hvordan afspillerne klarer 720p, som skal opskaleres til 1080p og evt. SD, som skal opskaleres.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg gav dig et link til de afspillere, der har understøttelse af 3D lidt længere oppe. Jeg kan se, at man på recordere.dk diskuterer HiMedia modellerne. Du kommer dog til at skulle bestille dem fra USA, da de ikke er til salg herhjemme.
Af Basta
Og hvis jeg skal kigge efter en afspiller, som kan købes i Danmark hvilken skal jeg så vælge? Dem du har henvist til er vel dem de snakker om på recordere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dem jeg har henvist til er de eneste jeg har kendskab til. Jeg kan ikke give dig et link til en dansk butik.
Af Basta
Men er der ikke andre modeller end HiMedia, som også er nogen gode afspillere? Jeg er ikke meget for at betille den i USA. Hvad med Dune HD?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Basta leder efter afspillere der kan klare 3D i fuld HD. Det har medieafspiller.dk ikke nogen der kan.
Af Basta
Hvor lang er leveringstiden, hvis jeg bestiller den fra USA, som du henviser til?

Jeg kan næsten forstå at ingen andre afspillere, som kan købes her i Danmark kan afspille "bluray3d".iso.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan prøve at læse lidt her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... 900b-trden

Jeg er ikke selv stødt på 3D-afspillere herhjemme, men det kan jo være, at der er nogen i ovennævnte forum, som har et link liggende. Hos HiMedia kan du også skrive direkte til deres salgsafdeling hvis du har spørgsmål - de kan nok svare på leveringstiden.

Den kan øjensynligt også købes her:
http://www.futeko.com/browse.php

Lige en note: Det ser ud til at den nye 910-serie faktisk er en nedgradering ift. 900 serien med langsommere LAN-forbindelse. Hvis du kun vil køre med USB er det ligegyldigt, men hvis du vil overføre film via LAN til en intern harddisk i afspilleren, så må du for alt i verden ikke sidde med 100 Mbit/s som er det du får i 910-serien.

Deres betalingssystem er Paypal, som måske lyder eksotisk, men jeg har kun gode erfaringer med det. Deres betaling er sikker og de er kontante i at tilbagetrække din overførsel hvis nogen snyder dig (ikke at det skulle ske, men jeg siger det bare :) ).
Af Basta
Jeg har nu kigget igennem på recoredere og har lige et par spørgsmål:

Når folk snakker YAMJ ect. er det så det program, som stryrer hele netværket fra computeren?

For at få en hurtig NAS forbindelse kræver det så at man ikke bor i et tæt befolket område? Det har ikke noget at gøre med, hvor meget afspilleren kan klare/mpdtage?
Af BudZa
Kun hvis du vælger at køre det over wifi. Men tvivler stærkt på at du i det hele taget vil kunne streame 1080p 3d over wifi selv i dårlig kvalitet.
Af Basta
Okay. Men hvis jeg så ikke vælger at streame film over NAS, så kan jeg vel stadig "styre" nogle ting fra min computer - fx. lægge film ind på afspilleren uden at afmontere HDD´en og tilslutten den computeren? Eller kræver det et program?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
YAMJ er en Jukebox, som du også kan se i vores anmeldelse af Syabas Popbox V8 i vores testsektion. Det er blot et andet interface til visning af dine film, så det hele tager sig lidt lækrere ud.

Jo tættere befolket dit område er, des flere tændte WIFI netværk er der og des mere støj vil der være som forringer signalet. Derudover er det hurtige N-netværk ikke så langtrækkende som de langsommere, så det er endnu værre når der er mange der bruger det i området. Kabel er den eneste sikre måde at få signalerne frem.
Af Basta
Okay, jeg prøver at kigge lidt på YAMJ.

Men jeg skal vel have et program installeret på computeren for at kunne ændre/redigere ting på afspilleren?