Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey, jeg har prøvet i elgiganten med 2 tv'er er begge var ringe, så nu vil jeg gerne få noget ordenligt hjælp og råd til hvilket tv jeg skal købe.

Jeg har ca. 5000 kr. til et 32" tv, og det skal helst ikke være større end 32", det skal have et pænt billede uden slør eller støj.
Jeg ser meget fodbold så det skal også kunne klare hurtige bevægelser.
Det sidste tv jeg havde, havde sådan et underligt slør når der var mørke farver. Jeg er en smule kræsen når det angår billede kvalitet, for hader at glo på et tv der ligner lort.
Håber der findes et ordenligt tv i den prisklasse jeg søger.

- Tak

(Det behøver ikke smart tv, og alt det andet bare et ordenligt billede det er alt jeg ber om)
negroj skrev:Hey, jeg har prøvet i elgiganten med 2 tv'er er begge var ringe, så nu vil jeg gerne få noget ordenligt hjælp og råd til hvilket tv jeg skal købe.

Jeg har ca. 5000 kr. til et 32" tv, og det skal helst ikke være større end 32", det skal have et pænt billede uden slør eller støj.
Jeg ser meget fodbold så det skal også kunne klare hurtige bevægelser.
Det sidste tv jeg havde, havde sådan et underligt slør når der var mørke farver. Jeg er en smule kræsen når det angår billede kvalitet, for hader at glo på et tv der ligner lort.
Håber der findes et ordenligt tv i den prisklasse jeg søger.

- Tak

(Det behøver ikke smart tv, og alt det andet bare et ordenligt billede det er alt jeg ber om)
Jeg vil mene det bedste du kan finde i den prisklasse er et Sony KDL-32HX755. Det koster ca. 7700 i Danmark (KDL-32HX753 uden DVB-S2/DVB-C2 koster dog kun 6700), men så er det heldigt vi har Tyskland. :) Ca. 4700 inkl. forsendelse hos denne forhandler: http://www.technic-shop-online.de/a-310 ... errerID=10 - jeg ved ikke om de sælger så meget til DK at der kommer nogle få procent oveni for MOMS-forskellen, men det er nok til at finde ud af.
Af negroj
Det tv ser utroligt godt ud :) Nu aner jeg desværre ikke så meget om tv'er, men den har fine anmeldelser fra andre hjemmesider.

Tror jeg køber det :)

En af mine venner siger man også kan finde ud af om et tv har pænt billede ved der står et højt tal som for eksempel 10000:1, men det kan jeg ikke finde på det Sony tv du har linket. Er det fordi jeg ikke kigger ordenligt eller er min ven bare helt ude i hegnet :)

- Tak fordi du har brugt tid til at finde et tv til mig!
Brugeravatar
Af edinger
negroj skrev:Er det fordi jeg ikke kigger ordenligt eller er min ven bare helt i hegnet :)
Ja, det er han.
Af negroj
Okay tak :)
Siden du ikke kommentere på noget med tv'et går jeg ud fra du også mener det er et godt tv.
Af Bent odense
Det er godnok at hører gode råd.om et bestemt tv.Men skal også passe på.Og ikke kun at holde fokus på et mand hører godt om.Barer det din ven sage 1000:1.JA DET VAR HELT I HEGNET.Og de omtalte tv er sikkert ud mærket.Men der altid er god ide at se sig selv rundt.Eller se købsanbefalinger. :)
Af negroj
Ja ved det godt, men det er bare svært at se sig om når man ikke har forstand på tv. Og købsanbefalingerne her inde er for store " til mig :P
Af Bent odense
Kan du ikke knibe dig op i en 40 tommer.Du kan godt få et 40HX73 til dine 5000kr.Men hvis du går meget op i billedekvalitetten så er der også panasonic.Også til 5000kr.Og du skal vide at du kommer til måske til at betale op til 1000-1200 merer for de extra tuner S2.C2,Som HX755 har.Men ellers er Hx753 det sammen som Hx755.GOD JAGT.
Af negroj
Er de tv'er da bedre billede kvalitet end det første jeg blev foreslået ?
Af Bent odense
Mener du billede kvalitet, JA så er det panasonic plasma.Om bevægelser er beder ind Hx753 det ved jeg ikke.HX73 er XR 400-(200)hz.Så ret gode bevæglser.Men så er HX753-755 med X-REALTY. Som forstærker detaljerne i hvad du ser.
Brugeravatar
Af edinger
negroj skrev:Er de tv'er da bedre billede kvalitet end det første jeg blev foreslået ?
En forudsætning for at kunne få et brugbart svar er, at man kender forskellen på LCD og plasma samt er sig sine præferencer bevidst.

Om billedkvaliteten er "bedre" på de(t) tv, Bent_odense foreslår, afhænger fuldstændig af perspektiv.

Det er i hvert fald et _anderledes_ billede på en plasmaskærm – men om det nødvendigvis falder i din smag, kan andre vanskeligt svare på.
Af Bent odense
Edinger nu er du den første til at skrive hvis det handler om billedkvalit,Så skal man nok se sig efter panasonice plasma.Uden at nævne fordelen på LCD-PLASMA.Men nu vil han have billedkvalite til få kr.Så mente jeg panasonic.Men jeg kunne også skrive han skulle købe et HX855, Som jeg selv har.Men det er i et pris leje han ikke har.Det er blevet nævnt så tidt at hvis man vil have billedkvalite eller mange tommer for pengene så skal man kikke efter nogle panasonic modeller.Men ellers har jeg stor RESPEKT for din viden. :)
Af negroj
Har ledt lidt rundt omkring efter et nyt tv, for ville gerne købe et i Danmark det gør det hele lidt nemmere.

Ville høre jeres meninger på de her tv'er

Philips 32PFL5507H TV

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2801673/ ... ign-Priser

-
Og en ting til, er lidt forvirret angående Hertz. For har læst at producenterne bare kan putte ekstra hertz på, så et tv med 50 kan de skrive har 200. Nogle der kan forklare det lidt bedre? (Gerne simpelt)
Af 2 T ´er Uden H
Det hele er et spørgsmål om billedebehandlings kredsløb og andre teknologier som er blevet indraget i Hz betegnelserne for at opnå et højere tal så producenterne kan fange forbrugernes opmærksomhed på "Jo højere, jo bedre må det være opfattelse" hvilket desværre ikke altid er rigtigt.

Det er lidt svært at forklare, men hvis vi
eksempelvis tager:

Samsung ES5505. opgivet til 100hz CMR.

Regnestykket skulle eftersigende være:

50hz panel + Scanning backlight system = 100Hz CMR(clear motion rate).

Der kunne også være philips 4007.

100hz panel med frame interpolation + Scanning backlight system = 200hz PMR(perfect motion rate).

Også kan det ellers ganges videre derop af afhængigt af hvor meget producenterne vælger at indregne. Som oftest følger det højeste tal med top modellerne, men det er stadig ikke det bedste at basere købs beslutninger udfra hz efter min mening :)