Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holm86
Har haft et PS64D8005 i et par måneder nu.

Valgte så at prøve at bruge USB optage funktionen da jeg fandt et 16GB USB stick liggende i skuffen.

Formaterede det lige på PC'en så alt var slettet.

Så satte jeg USB sticket i tv'et og den spurgte om jeg ville formatere osv og det sagde jeg ja til. Men så kommer problemet. Den siger nemlig Performance Test Failed.

Har lige hurtigt læst lidt om det på nettet og det hander nok om skrive/læse hastigheden.

Men kan man kun sætte rigtige eksterne harddiske til sådan et tv?? Kan man virkeligt ikke bruge et alm USB stick.??
Af bleze
Nu kan du jo få USB sticks i forskellige hastigheder, så mon ikke du har fat i en langsom?
Af PhDream
Har selv prøvet med flere USB sticks, både langsomme og hurtige. Tv'et ville ikke acceptere nogen af dem. Den formaterer dem fint, men de består ikke hastighedstesten. Den vil kun optage på en HDD.
Af Holm86
Det var dog irreterende. Syntes i forvejen det er meget irreterende at den bliver formateret til samsungs eget format. Håbede og troede man kunne lægge film ned på en usb/hdd på computeren og så se dem på tv'et. Men næhh!!

Skal det så bare være en alm ekstern harddisk eller skal den have sin egen strømkilde??
Af PhDream
Holm86 skrev:Det var dog irreterende. Syntes i forvejen det er meget irreterende at den bliver formateret til samsungs eget format. Håbede og troede man kunne lægge film ned på en usb/hdd på computeren og så se dem på tv'et. Men næhh!!

Skal det så bare være en alm ekstern harddisk eller skal den have sin egen strømkilde??
Du kan sagtens lægge film ned på et USB stick eller HDD og se dem på tv'et, som understøtter mange formater. Det har jo ikke noget med optagelse at gøre.
Af Holm86
PhDream skrev:
Holm86 skrev:Det var dog irreterende. Syntes i forvejen det er meget irreterende at den bliver formateret til samsungs eget format. Håbede og troede man kunne lægge film ned på en usb/hdd på computeren og så se dem på tv'et. Men næhh!!

Du kan sagtens lægge film ned på et USB stick eller HDD og se dem på tv'et, som understøtter mange formater. Det har jo ikke noget med optagelse at gøre.
Det kan man da ikke? Ikke via TV'ets USB port. For hvis jeg tager USB sticket ud og sætter det til computeren og lægger filer på det. Så bliver det jo formateret igen når jeg sætter det i tv'et ikke???
Af PhDream
Nej, det gør det ikke, hvis du ikke skal optage noget på det stick. Det formateres KUN, hvis du vil optage noget på det - og det vil du åbenbart ikke.

Formater USB stick på computer - helst i NTFS format, så du kan lægge store filer på det. Derefter kan du lægge mediefiler på det og problemfrit afspille på tv'et.

Tag også et kig i manualen. Det er som om folk nu om dage glemmer, at der findes manualer. ;)
Af kaja69
Havde samme problem på mit D TV, Samsung kræver read 20Mbps og Write 34Mbps. En HDD virker fint, men det gør fx en Kingston DataTraveler R500 stick også, hvilket er den jeg nu bruger.