Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Didia1
Hej

Efter flere års overvejelse har jeg nu besluttet at udskifte det gamle arvede 26 tommer tv med et Samsung P51E8005. Så venter nu kun på at det bliver leveret 1. august. :)

Kan forstå på forskellige indlæg, at der i starten kan være problemer med burn-in af bl.a kanal logo, hvis man er på den samme kanal i for lang tid ca. 3-4 timer i træk.

Hvordan er status med burn-in på 2012?

Hvad gør jeg de første 100-200 timer? er det ok, at skifte kanal hver 3 time for at undgå burn-in og er det ok?

Læste et indlæg af Torben Rasmussen fra 2006, at man også kan hive antennestikket ud så der er sne på skærmen, og lade det køre...måske nogle nætter i træk. Gælder det??

Har været inde på recordere.dk og hente to break-in filer.
1. Breakin_DVD_R_NRG.zip
2. Breakin_DVD_R_ISO.zip

Hvilken en af dem kan jeg evt. bruge på Samsung plasma D51E8005?
Skal de bare lægges på et usb-stik som sættes i tvét og køre det derfra?

Kan Samsungs menuskærm også give burn-in, når nu jeg skal til at lege med installation af programmer, smarthub og alle de andre spændende ting, som venter?

Håber der nogle stykker, som forhåbenligt kan gøre mig lidt klogere og gøre nogle gode erfaringer med opstart af husalteret ! :)

Mvh.
Didia
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den med sneen virkede bedst på de ældre analoge signaler, men flere fladskærme har en tendens til at vise mere sort end hvidt, så du bør bruge en break-in skive i stedet.
Brugeravatar
Af edinger
Det er et spørgsmål, som tit er oppe at vende. Senest i denne tråd – som jeg derfor vil opfordre dig til at læse igennem.
Af Didia1
For at undgå den værste burn-in i tvéts levetid bruges en break-in. Hvor lang tid/interval.

Hvilen af disse kan bruges til PS51E8005?
1. Breakin_DVD_R_NRG.zip
2. Breakin_DVD_R_ISO.zip

Er det nok kopiere dem over på et usb-stik, og installere dem derfra på tvét?

Tak for hjælpen !

/Didia
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke noget du kan installere. Du skal brænde .ISO filen over på en DVD og afspille den på din DVD-afspiller.
Af Didia1
Hej Torben

Det var forkert formuleret med "installeret". Mener at, jeg kommer filerne på usb-stikket og sætter stikket i tvét og kører dem derfra. Det kan vel lade sig gøre?
Af bleed_blue
Dit Samsung tv kan næppe læse disse formater.
Af PhDream
På andre, udenlandske sites kan man finde disse billeder (for det er jo bare en masse billeder, som er på det break-in program, som anbefales her på siden) som enkeltfiler pakket ned i en .zip fil. De kan pakkes ud på et USB stick, sættes i tv'et og afspilles. Man skal bare huske at sætte afspilning på repeat.
Af Didia1
Ok...har nu både brændt en DVD samt overført filerne til et USB-stik.

Kan læse i det indlæg som Torben henviste til, at man skulle lave fuld skærm inden brug af break-in filerne. Er der nogen som ved, hvordan man laver fuld skærm og hvordan afspiller man filerne på et Samsung PS51E8005? :(

/Didia
Af PhDream
Didia1 skrev:Ok...har nu både brændt en DVD samt overført filerne til et USB-stik.

Kan læse i det indlæg som Torben henviste til, at man skulle lave fuld skærm inden brug af break-in filerne. Er der nogen som ved, hvordan man laver fuld skærm og hvordan afspiller man filerne på et Samsung PS51E8005? :(

/Didia
Hvad med at kigge i manualen? ;)
Af Didia1
Får den jo først i overmorgen torsdag :D

Det kunne være, at der var nogle som havde kendskab til E8005-modellen. Er selv på total bar bund, har aldrig haft et plasma-tv før. Vores nuværende TV (Philips 26) var vi så heldige at arve efter min farmor i 2002.

Så hvis der er nogle som vil øse ud af deres erfaringer (D8005/E8005)med bla smarttv, smarthub, DLNA, vil det være helt fint. Ser p.t. frem til 1000 siders tekst-tv - plejer jo at vente på at siden kan vises ! :p
Måske har jeg meget mere at se frem til !!

Mvh.
nybegynderen
Af lgowner
Didia1 skrev: Ser p.t. frem til 1000 siders tekst-tv - plejer jo at vente på at siden kan vises ! :p
Måske har jeg meget mere at se frem til !!
prøvede du dette i butikken først?

jeg vil da ikke mene at tekst tv lagres før den har stået på kanalet i nogle minutter eller måske lidt mere.
så du skal afgjort vente lidt hvis du surfer eller lige slår over på dr1 for at få lotto tallene.

men når de så først er gemt, så går det nok derudaf.
Af PhDream
Didia1 skrev:Får den jo først i overmorgen torsdag :D
Og du har ikke hørt om Samsungs hjemmeside: www.samsung.dk ? Stedet hvor du kan finde manualer, FW-opdateringer, osv., uanset om du har et Samsung tv, får det i morgen, eller bare surfer rundt? ;)
Af Didia1
Så blev det torsdag og skærmen PS51E8005 er ankommet.
Pakket ud og er begyndt med break-in filerne fra USB-stik. Har oprettet en playlisteog overført filerne, men hvordan sætter man den til repeat...?
Håber ikke at jeg skal holde øje med den hver anden time og sætte den i gang igen.. O-O

Mvh.
Didia