Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mga
Jeg har adskillige gange i løbet af i dag lavet automatisk kanalsøgning. Fjernsynet finder 36 kanaler - alle undtagen HD-kanalerne, der sendes på MUX 5.

Fjernsyn er DVB-T2 og kortet er CI+ og har tidligere kunne finde kanalerne.

Alle øvrige kanaler modtages stort set med fld signalstyrke og signalkvalitet.

Har andre det problem?

Jeg modtager fra Århus / Højbjerg masten. Måske er MUX 5 nede i dag ?

Michael
Af dk9000
MUX5 er ikke nede og har ikke været det, jeg tror du oplever problemer med din sigalkvalitet på de sidste frekvenser ;)
Af LIMO
Siden Boxer i starten af april udsendte HD på prøve indtil 1. juli er det ikke lykkes mig at få de nye HD kanaler til at fungere.
Har mini pakken med TV2 HD men får fortsat krypteringsfejl med besked om at kontakte Boxer kundeservice. Havde en god samtale med dem i starten af april, hvor det ved fælles hjælp ikke lykkedes at finde årsagen,men de ville ringe tilbage. Er aldrig sket og jeg opgiver gang på gang at komme igennem til dem, fordi ventetiden er uendelig lang, og der ikke gives oplysninger om, hvor mange der er foran i køen. Mit tv er et 2011 Panasonic plasma GT30Y med DVB-T2 og CI+ modulet er fra Smit.
Mit tv viser også, at TV2 HD "kører" på MUX 5. Har 100% signalstyrke og 95% kvalitet.
Ingen problemer på øvrige kanaler - heller ikke DR HD
Af Michael ex. boxer
Hej LIMO

Jeg har nøjagtig samme fjernsyn, CI+ modul og ikke mindst problem som dig. Har været i kontakt med Bilka og Boxer flere gange uden at komme væsentlig videre. Har nu opsagt mit Boxer abonnement.....

Livet er for kort til Boxer/TV fra Bilka.
Af MK
Hvilket tv er det og hvad hedder dit CI+ modul?

Der kan være lidt problemer med det!

Der er både Smith og Neotion moduler.

Har også prøvet hvor et modul simpelthen var defekt, på den måde at dvb-t kanaler virkede fint, men dvb-t2 kanalerne bare ikke virkede, så du kan jo prøve at få byttet dit CI+ modul.
Af egevej
Eller problemet kunne være at I ikke har HD abonnement ;)
Af nesager
egevej skrev:Eller problemet kunne være at I ikke har HD abonnement ;)
Hvis han kan se TV2,burde han også kunne se TV2HD.
Mvh.
Af egevej
nesager skrev:
egevej skrev:Eller problemet kunne være at I ikke har HD abonnement ;)
Hvis han kan se TV2,burde han også kunne se TV2HD.
Mvh.
korrekt :)
Af Michael ex. boxer
Valgte at give det en sidste chance og skrev til boxer. De svarede inden for en time, hvilket må siges at være flot. Nyt CI+ model er på vej af andet mærke end "Smith". Har ikke modtaget det endnu, men i mellemtiden er signalet til TV2 HD nu helt væk (før var det blot krypteret). Nabokanalerne i SD som nu også kræver T2 tuner er også væk.

Spørgsmål: Bør jeg ikke altid kunne finde disse kanaler på et tv med T2 tuner - blot i krypteret tilstand, hvis det er boxers CI+ modul den er galt med?

Vil være taknemmelig hvis nogen gider prøve at lave en DVB-T2 kanalsøgning uden kortmodul monteret.......
Af nesager
[quote="Michael ex. boxer"]Valgte at give det en sidste chance og skrev til boxer. De svarede inden for en time, hvilket må siges at være flot. Nyt CI+ model er på vej af andet mærke end "Smith". Har ikke modtaget det endnu, men i mellemtiden er signalet til TV2 HD nu helt væk (før var det blot krypteret). Nabokanalerne i SD som nu også kræver T2 tuner er også væk.

Spørgsmål: Bør jeg ikke altid kunne finde disse kanaler på et tv med T2 tuner - blot i krypteret tilstand, hvis det er boxers CI+ modul den er galt med?

Vil være taknemmelig hvis nogen gider prøve at lave en DVB-T2 kanalsøgning uden kortmodul monteret

Hej.
Har prøvet at tage kortmodul ud,og den viser stadig mux5 kanalerne.Også epg viser den.
Men jeg har dog de sidste par dage ikke kunnet modtage noget på mux5,hvor den skriver intet signal,eller for svag signal.
Mvh
PS. Modtager fra Videbæk.
Af Michael ex. boxer
Tak for dit svar - jeg modtager også fra Videbæk, så måske ligger fejlen der. Det er frustrerende med alle de fejlmuligheder.....
Af Ziggy Starman
Jeg fik i sin tid Boxer, fordi de i telefonen sagde, at de aldrig havde set så god dækning for en husstand før, da jeg bor 1 km fra nærmeste mast.
Det har siden hen vist sig, at tagentennen peger i forkert retning, og som resultat har elendigt signal - signalstyrken er på under 50% og orange-rød, billedet pixelerer, lyden falder ud, undertekster forsvinder, optagelser bliver korrupte og sidst men ikke mindst er 3 af mine kanaler helt forsvundet fra kanal oversigten.

Jeg kan gøre to ting - trække et antennekabel tværs gennem lejligheden og sætte en stueantenne op i soveværelse vinduet og selv bøvle med at fikse han- og hunstik osv. Alternativt kan jeg ringe efter en tekniker og betale 2-3000 for at få fikset tagentennen.

Under disse omstændigheder vil jeg meget hellere opsige mit abonnement, men jeg har nu været kunde i 6 måneder, og Boxer har jo 12 måneders bindingsperiode, så jeg vil gerne vide, hvordan brugeren ovenfor formåede at opsige sit abonnement. Nåede du kun at være kunde i under 2 uger?
Af nesager
@ Ziggy Starman

Kan du ikke vende din antenne i den rigtige retning.
Det kan vel ikke være Boxers skyld,at din antenne peger i den forkerte retning?
Mvh.
Af Ziggy Starman
I wouldn't know how...
De kan selvfølgelig ikke sige noget om tagantennen nej, men Damn, det er sgu stadig surt at tro, man får sublim dækning, for så i virkeligheden at få noget, der ligger på grænsen til at være ubrugeligt. :-\