Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af susperia
arsenio3d: jeg ville med glæde også have givet 200kr ekstra for hurtig levering, men da jeg ringede til dem, sagde han at han ikke kunne ændre det, da han så skulle slette min ordre.

I andre som først får leveret senere, har i også fået opkald med at i først får tablet i uge 34, men at det så bliver Samsungs nyeste 8" tablet?
Af Jamic
Hej

Jeg modtog TV'et i går og de billige Samsung briller, kom postbudet med i dag.
Jeg har dog ikke modtaget Avatar endnu, men den har de lovet at sende med posten. Jeg har også bestilt et par 3D BD skiver, men de er heller ikke ankommet endnu, så jeg kan ikke checke om brillerne fungerer.
TV billedet er rigtig fint, men jeg blev skuffet da jeg smed en BD skive på i går aftes. Jeg havde faktisk forventet en stor forbedring i forhold til mit 3 år gamle og ikke full HD, Panasonic X10, men umiddelbart var billedet dårligere end jeg plejer at have fra BD. Filmen var whistleblower med bla. Nikolaj Lie Kaas og jeg håber at det er den der generelt står dårlig.
Er der nogle af jer der har modtaget TV'et der vil poste jeres indstillinger, da jeg synes det er vanskeligt at få til at stå supergodt. Jeg har forsøgt med nogle indstillinger fra AV forums som brugere anbefaler til US modellen, men jeg synes ikke at de er super gode.
Bliver jeres TV også meget varme bagpå i toppen, mit var mindst 50 grader efter bare en times brug?
Skal man stadig være forsigtig med indstillinger de første 200 timer, eller var det kun på ældre plasma modeller?
Jeg har heller ikke modtaget tabletten og er også blevet lovet en opgradering i uge 34, det synes jeg faktisk var rigtig god service fra Elgiganten.
Af arsenio3d
Hej Jamic,

Hvad er det ved billedet du synes der er "dårligt"?

Er det grynet, sløret eller uskarpt?

Jeg har allerede et par film i 3D, men mangler brillerne :s

Og det ser ikke ud til at Amazon får dem på lager i nær fremtid.
Af vandm56
Hejsan jeg har set 3D briller LG AG-S350 til 418kr pluds forsendelse hos REDCOONS
Af esbenc
vandm56 skrev:Hejsan jeg har set 3D briller LG AG-S350 til 418kr pluds forsendelse hos REDCOONS
Nemlig ja! Har bestilt to par den anden dag :-)
Af susperia
Er der nogen som fik prøvet de samsung briller?
Jeg har nemlig fået mit tv i fredags, men har kun 2 af de originale Lg briller, og jeg vil næsten ikke købe 2-4 stk mere til den pris.

Og så vil jeg også lige sige, at jeg ligesom arsenio er helt tilfreds med billedet. Det slår ihvertfald mit 50PK760, som jeg ellers syntes havde et rigtig godt billede.

Og til prisen kan man jo slet ikke klage, slet ikke når vi får en 8" tablet i stedet.
Af lgowner
tillykke med det gode køb og 60" er jo del stort, og jeg syntes allerede 50" var meget ;)

har i prøvet 3D camera't eller røg det over i hjørnet?
overvejede om man skulle forsøge at finde det inden for eu, eller om det skal være en LG 3D mobil (som vist nok snart fornyes af ny model)
Af arsenio3d
Jeg har lagt mærke til at lyden er lidt forskudt...

Dvs. at lyden kommer før det sker på skærmen, med måske et kvart sekund eller halvt sekund.

Jeg ved ikke om det er min PS3 eller min Denon receiver, men lidt irriterende er det i hvert fald.

Andre der har oplevet det samme?
Af pgl
Så fik jeg også oprettet en bruger.

Hej Alle,

jeg har været med på vognen mht. køb af 60pm680T + kamera + tablet (hvilket blev lavet om til en 8").

Modtog et opkald fra elgiganten i onsdags om at de tilsyneladende havde fået en ekstra levering hjem af bundletilbuddet. Så jeg bestilte hurtigst mulig levering og modtog det fredag eftermiddag.

Kæft en skuffelse. Billedet var faktisk ganske okay, men der var to (sammenhængende) døde pixellinjer vandret henover skærmen cirka 11 cm fra oven på skærmen. Og jeg store tumpe fandt først ud af dette da det gamle tv var afmonteret og dette nye sat op. Elgiganten lover at jeg kan få det byttet - de vender tilbage senere idag omkring dette, da medarbejderen skulle tale med "de højere magter" før han kunne fortælle om hvordan og hvorledes da tv'et var en del af bundletilbuddet og ikke købt for sig selv.

Jeg har som arsenio3d også bemærket at audio og video er lidt forskudt af hinanden. Også efter at jeg har forsøgt at rette det inde i indstillinger. Uanset om jeg får signal fra antennestik eller hdmi.

Er der nogen der har en mulig løsning på dette problem?
Af susperia
Jeg har ikke umiddelbart jeres problem, jeg har opdateret tv til den hedder noget med 3.00.12 eller sådan noget, den ender hvertfald på 12.

Jeg ser tv igennem en digitalboks fra waoo, og der har jeg heller ikke problemer.
Og resten går igennem min onkyo 809, også uden problem.
Af arsenio3d
Min firmware/software hedder 03.01.11, jeg opdaterede den kort efter jeg modtog skærmen.

Det kan være at det er den her nye version der laver rav i lyden.
Af susperia
arsenio: Hvilke film har du set problemet? så kan jeg afprøve senere på min PS3, og min Sony BDP S480. Jeg har set 2 3D film nu, over min S480, og jeg har ikke lagt mærke til noget som var forskudt.

Det er 03.01.12 min firmware hedder, jeg hentede den på LGs side.
Men jeg kan ikke finde nogle steder, hvad deres opdateringer retter/tilføjer.
Af arsenio3d
Det er med Netlix, og adskillige film at det sker...

Har prøvet at lege med indstillingerne - A/V sync osv. men det ser ikke ud til at virke.

Nogle gange så er lyd/billede i sync, men for det meste ude af sync desværre.

Hvordan har du opdateret fjernsynets software? Når jeg søger efter updates vha. fjernsynets update funktion finder den ikke noget nyere en min 03.01.11...
Af susperia
Det lyder da godt nok irriterende, jeg har stadig ikke lagt mærke til problemet.
Jeg sidder ikke lige ved en pc nu, så jeg kan ikke lige linke.
Men hvis du søger efter tvet inde på LGs side, så kan du hente den ned, og så få den over på en usb nøgle.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7