Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har for nyligt købt et Sharp lcd tv ( Sharp 60LE636S, som skulle være up to date med hensyn til tv tunere.

Men problemet er bare at Tv ét ikke finder alle gratis kanalerne, har været inde og søge manuelt efter de forskellige frekvenser. Men den finder ikke kanalerne. Jeg har pt. Boxer.

Først tænkte jeg at det nok bare var fordi at der bare ikke var noget signal siden fjernsynet ikke kunne finde dem. Men så prøvede jeg at køre det over den gamle dvb-t modtagerboks, og der kunne den godt finde kanalerne, godt nok med lidt hakkende billede, men den finder i det mindste kanalerne.

Burde mit tv ikke i det mindste kunne finde kanalerne, selvom signalet er lidt dårligt. Eller er der måske noget galt med fjernsynet ?.

Håber er der er nogen herinde som kan hjælpe.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du får hakkende kanaler på din tv-boks, så er der sandsynlighed for at dit Sharp tv bare ikke lader dem passere som brugbare tv-kanaler.

Jeg tror i stedet du skal have undersøgt din kabling. har du fordelerbokse, t-stik og forstærkere på dit antennesignal? Er de fra de analoge dage? I så fald er der god sandsynlighed for at de er kilden til fejlen.
Af Maz007
Tak for svaret :)

Jeg har en ny Triax antenneforstærker, og nyt antenne udtag, nyt antennekabel som er afskærmet i begge ender.

Men har stadigvæk dårligt signal, f.eks når jeg tjekker kanal styrke på K9 (205,5 MHz), så ligger signalstyrken på 98, mens kvaliteten ligger på 40. Er det så derfor at tv ét ikke kan finde de kanaler eller?.
For hvis jeg tjekker kanal styrken på D11 (194,0 MHz), giver den 98 i signalkvalitet og 96 i kvaliteten. Syntes bare det er underligt at jeg sjovt nok godt kan modtage betalingskanalerne, men at det er gratis kanalerne som jeg ikke kan, selvom de er nemmere at modtage end de andre.

Men kan jeg så godt udelukke at det er tv éts tuner som fejler noget, når jeg godt kan modtage de andre kanaler?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tv-kanaler sendes ud i forskellige "enheder", og det er muligt at påvirke en af dem med støj og ikke de andre.

Jeg tror ikke umiddelbart det er tuneren der fejler noget (ud over, at sendmodtagelsen ikke er perfekt). Er der mulighed for at trække et kabel direkte udenom antenneforstærkeren og se om det hjælper? I så fald må det jo være den som er fejlen.
Af Maz007
Nu har jeg fået skiftet alle kablerne, inklusiv hoved kablet som var gravet ned i jorden. Og nu har jeg fået fuldt signal.

Men nu har stadigvæk et problem, den kan finde alle kanalerne, undtaget K5 205.5 MHz .

Men når jeg går ind og tjekker styrken på denne kanal, så er den på 99 signalstyrke, og 99 i kvalitet. Men tv´et finder ikke nogen kanaler. Syntes det er lidt mystisk. En tv-tuner kan jo ikke være i stykker på kun en bestemt MHz, enten kan den modtage, eller så kan den ikke. Tager jeg helt fejl eller?

Nogen der måske har en ide til hvad problemet kunne være?.
Af Maz007
Undskyld tror jeg skrev forkert. Mente K9 er 205.5 MHz.

Det er fordi at vi bor i et hus , som er i en grundejerforening hvor vi har en hovedmast hvor signalet bliver modtaget, og som så bliver delt ud til de forskellige husstande i foreningen, men på nogle andre MHz end dem som boxer sender ud.

Det sjove er, at hvis jeg sætter en ekstern modtagerboks til, så kan den godt finde alle kanalerne.

Var nede i butikken og forhøre mig ad, og de havde aldrig hørt om dette problem. Og sagde at jeg skulle prøve at sætte en digital antenne direkte til fjernsynet, og se om det virkede på den måde. Men igen syntes jeg det er meget mærkeligt at når den godt kan se, at der fuld signal, at den så ikke kan finde nogen kanaler alligevel.
Af lgowner
jeg tror der ligger en meget god grund bag dette.

din antenne forening har ikke tage den kanal i brug, og alligevel sender de signal ud på den. så du skal nok ikke grave mere i det, når du alligevel mener kanal positioner ikke matcher dem Boxer annoncerer.

måske tage kontakt til antenne forening og få at vide hvad der skal være på kanalen?