Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Det eneste, du har taget med fra denne tråd er PeterD's input, og det er altid ensidet for Panasonic og imod koreanske mærker. Ergo, du er blevet fanget af én brugers subjektive overbevisning, selv om det faktisk viser sig, at denne bruger ikke aner, hvordan E5Y performer, men blot forventer at det er kram, nu når det jo er produceret af Panasonic.

Hvis du havde overvejet og inkluderet dine forbrugsvaner og præferencer, så ville du kunne have fået et objektivt, nuanceret svar. Når dit spørgsmål handler om konkret erfaring med to billige modeller, så kan du kun få subjektive vurderinger fra folk der enten er meget tilfredse med deres køb af samme skærm eller fra folk der er skuffede over samme; og så nogle enkelte, der bare gætter (^^). Hvis du var rigtig heldig, så ville en venlig person måske linke til kendte tests, da det er disse, der kommer nærmest en objektiv vurdering af skærmene.

Jeg synes det er ærgerligt, at blot fordi du ikke får serveret det svar, du ønsker, så dømmer du det for arrogance. Det handler ikke om arrogance, men om at dit spørgsmål kan ikke få et godt svar, hvis du kun søger et dårligt; såsom en subjektiv holdning til entre-level skærme og en generalisering af kvaliteten hos de forskellige producenter. Her er edingers svar, om at du bør vælge det, du selv synes om, når nu du ikke selv er billedentusiast, faktisk det bedste svar... -IMO.
Af PeterD
syntes bare tråden bliver lidt speciel her til sidst....

Nuvel man kan jo også vælge andre mærker end Panasonic, men under alle omstændigheder så vælg en som Flatpanel's anbefaler (Se "Købsanbefalinger"), så går man(d) ikke forkert i byen.
Af Mysen
Det er ikke noget personligt Peter. Du anbefaler bare altid Panasonic, mens den eneste årsag til dette er, at du er glad for din X20, og det snyder altså nogle gange folk for et noget mere nuanceret billede.
Det gør altså ikke Panasonic til ekspert i alt, hvad de rører ved, at de har haft prisdygtige gode modeller.

Jeg er enig i, at anbefalingslisten er et godt sted at starte, men forstår dog godt folk, der spørger til andre modeller, da listen ikke ligefrem er spækket med billige modeller.
Af PeterD
Du har en god hukommelse Mysen, men hvad nu hvis jeg har udskiftet/opgraderet mit X20?. Det er jo ved at være en halvgammel sag :)

Spøg til side...

Men uden at vide det tror jeg at folk meget hurtigt vil anbefale det tv de har købt hvis DE selv syntes det lever op til forventningerne (og mere til). Og det er uanset om det er Samsung. LG, Phillips eller B&O...

Det er også derfor jeg ikke (mere) siger " Køb Panasonic uanset hvad" til alle som beder om hjælp men skriver at de skal kigge hvad Flatpanels.dk anbefaler....

Det er dog påfaldende mange som på den ene eller anden måde har problemer med deres sydkoreanske skærme og så mener jeg det ville være dumt at vælge samme mærke igen...

Ja, Desværre er entry modellerne ikke altid med under anbefalinger, men så er det godt at jeg stadig er tilfreds med min skærm

Og nej. Panasonic er (naturligvis) ikke markedsledere på alle områder. De leverer bare (som regel) produkter hvor sammenhængen mellem pris/kvalitet er svær at komme uden om.

On topic @paposa: Vælg den den skærm DU syntes om med hjælp fra div. testsider og check priser (bla. via pricerunner.com). Køb et sted med 14 dages returret så KAN du leverer produktet tilbage hvis du ikke er tilfreds.

PS. Arbejder hverken for Panasonic....eller Elgiganten :D
Af PhDream
PeterD skrev:
Men uden at vide det tror jeg at folk meget hurtigt vil anbefale det tv de har købt hvis DE selv syntes det lever op til forventningerne (og mere til). Og det er uanset om det er Samsung. LG, Phillips eller B&O...
Det er et generelt problem på sites som dette. En del brugere har haft højest et par fladskærme derhjemme. Det ene var de glade for og det anbefaler de til andre. Det andet var skod og det fortæller de gerne. Det giver bare ikke et retvisende billede af, om et apparat er godt eller ej.

For at det ikke kun skal handle om dig, PeterD, er der en anden bruger, som konstant anbefaler en Sony HX8-et-eller-andet, fordi han selv har det hjemme. Det er ikke fair, hverken overfor de andre mærker - eller brugeren, som spørger om hjælp. Bare fordi man selv har Sony hjemme, er ikke ensbetydende med, at det er bedre end alt andet. Brugeren, som spørger, ved jo ikke, om det tv, der anbefales, bliver anbefalet pga. dets kvaliteter eller ejerens subjektive holdning.

En helt tredje ting er, at så snart folk køber et apparat, som de måske ikke engang er glade for, vil de forsvare det med næb og kløer, bare fordi de nu ejer apparatet, som om de selv havde lavet det apparatet i deres eget lille værksted. :)
Af jones31
Paposa skrev:Skal have nyt TV til stuen, da mit nuværende Samsung 40" lider af en irriterende periodisk fejl (tit går billedet helt i sort, men jeg kan stadig høre lyden. Når jeg så slukker/tænder fjernsynet kommer billedet igen i måske 2 min, og går så i sort igen). Så har jeg opgivet Samsung.

Har set på disse to alternativer:

Philips 42" LED Smart-TV 42PFL4047T
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 42pfl4047t

Panasonic 42" LED Smart-TV TX-L42E5Y
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -tx-l42e5y

Er der nogen, som har for/imod i disse, og kan hjælpe mig lidt på vej til, hvad jeg skal vælge?

På forhånd tak.

Jeg ville vælge 4047 af de 2. Pænere design, bedre lyd, bedre billed. Bedre til sport og film, da den håndtere bevælgelserne bedre.
Godt tv til prisen.