Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle sammen! Jeg står i den her situation hvor jeg skal købe et nyt tv til mig selv. Der er bare det probelm, jeg er gamer og har hørt at der er ret mange nye tv skærme med et højt inputlag! Jeg spiller på nuværende tidspunkt på et gammelt Kasse tv fra sony, og det har ingen input lag overhovedet. Tv'et er ikke engang Hd ready, 32" og ingen HDMI (selvfølgelig). Kender i til nogle nye fladskærme uden særligt meget input lag?
Jeg spiller på PS3 hvis det gør nogen forskel, og pris niveauet er 4000 - 6000 Kr,- :-)
Af PhDream
Tjek dette site, hvor de i hver anmeldelse skriver hvor meget input lag (IL) et tv har: http://www.hdtvtest.co.uk/

Generelt har plasma mindst input lag - især de lidt billigere modeller, men der findes også modeller, hvor IL er højt, bl.a. på LGs plasma.

Panasonics S-serie har altid været gode til gaming, Samsungs 5-serie også, altså plasma modellerne, ikke LED.

Sony lavede en LED model for et par år siden, som var rigtig god til gaming, en EX-et-eller-andet, men ved ikke med deres nuværende modeller.

Du skal dog være opmærksom på muligheden for burn-in ved plasma, hvis du spiller for længe ad gangen. Hvis du laver pauser fra tid til anden og ellers tænker dig om i de første par uger, burde dette ikke være noget problem.
Af PhDream
Det var så lidt. :)

Tjek det nævnte site og deres anmeldelser af Samsung 51D550 (som i DK hedder D555) samt Panasonic 42S30.
Af Emilis Bacevicius Daniels
Jeg har set at input lag niveauet på de bedre gaming tv'er er på 16 ms. nogle 32 ms. Er 16ms ikke så lidt at man ikke kan mærke det når man spiller? Ellers rigtig god side! ;)
Af THM
Jo 16ms er rigtig fint...
Af PhDream
Jep, 0-20 ms. er rigtig godt. 20-30 ms er ok. Når man kommer over 30 ms, begynder man at kunne mærke det i FPS og beat 'em ups.
Af Rommel
Det mærker man ikke.
16 ms er det samme som 1/62 af et sekund. Det samme som en opdatering ved 60 fps.
Af Emilis Bacevicius Daniels
Det skal næsten kun bruges på FPS spil, som Battlefield 3 Og Call of duty Mw3 ;)