Log ind med sociale netværk
22 jul 2012, 18:41
Du må justerer dig frem. den indstillinger jeg skrev til dig,Det var noget fra Rasmus og mine ændringer.Og det giver mig et naturlig billede at se på.Og det passer måske ikke til dig.Og det Jacob skriver så fint justerer dig frem.
22 jul 2012, 20:16
ja jeg prøver mig os frem, men jeg takker jer ihverfald for jeres hjælp og forslag, har jo kun haft det to dage så skal jo os lige lære det hele,
men nogen der kender en dansk side hvor man kan læse om hvad de der indstillinger som film og motion flow også vider enlig betyder ??
go søndag aften
men nogen der kender en dansk side hvor man kan læse om hvad de der indstillinger som film og motion flow også vider enlig betyder ??
go søndag aften
23 jul 2012, 08:40
Du læse på teknikken her på siden.Eller på sony.dk,Support og læse din selvstudier på dit hx855.
28 jul 2012, 20:39
Du kan prøve til at starte med.Så kan du se om du kan bruge det til noget.Det er jo smag og behag hvad ens øje ser.
01 aug 2012, 01:34
Mitt råd hadde vært å kalibrert en profil til tv og en til film.
Kalibrer for eks. de 2 profiler som rasmus skriver, men profilen du skal bruke til tv endrer du til warm 1 og skarphet 50.. da er mye gjort, og du unngår for røde og bløte tv bilder.. til blu ray er imidlertid oppskriften til rasmus kanon!
Kalibrer for eks. de 2 profiler som rasmus skriver, men profilen du skal bruke til tv endrer du til warm 1 og skarphet 50.. da er mye gjort, og du unngår for røde og bløte tv bilder.. til blu ray er imidlertid oppskriften til rasmus kanon!
Sony 55HX920
Harman/Kardon AVR 460
Klipsch RF82
Sony PS3
MacBook Pro
Apple TV
Apple AirPort Express
Harman/Kardon AVR 460
Klipsch RF82
Sony PS3
MacBook Pro
Apple TV
Apple AirPort Express
16 aug 2012, 12:57
hej jeg har nu fået internet i mit tv, og det har jo gjordt det hele lidt mere spænde, tv står rimlig godt nok men skal lige lære og styr det bedre efter hvordan jeg bruger det,
jeg har lige nogen spørgsmål omkring dlna på tv og overføreslse dirakte fra bærbar til tv, som jeg gjord uden problemer på mit gamle samsung le755 , men nu vil den enden ikke afspille normale filer på tv når de komme der over eller så kan den lille afspiller box der komme frem når jeg sender over til tv ikke læse filen... har set at den kun tager avchd, mpeg1, mp4, (mpeg4) , divx , wmv , det jo ikke de filer man normalt downloader en film i fx... hvad kan man gøre der,
skal siges jeg har os ps3 og home trio box kan de måske bruges ???
jeg har lige nogen spørgsmål omkring dlna på tv og overføreslse dirakte fra bærbar til tv, som jeg gjord uden problemer på mit gamle samsung le755 , men nu vil den enden ikke afspille normale filer på tv når de komme der over eller så kan den lille afspiller box der komme frem når jeg sender over til tv ikke læse filen... har set at den kun tager avchd, mpeg1, mp4, (mpeg4) , divx , wmv , det jo ikke de filer man normalt downloader en film i fx... hvad kan man gøre der,
skal siges jeg har os ps3 og home trio box kan de måske bruges ???
28 aug 2012, 21:04
Bent odense .. nu har jeg prøve dem igennem dine indstillinger og det eneste jeg syns der ikke var godt, var mit billede bleve meget rød selv på en hvid baggrund så det rødlig. så har skruge ned for det..
men må indrømme jeg syns sony brugerflade er lidt svære end samsung, men jeg er nu glad for tv og bliver bedre og bedre og især efter jeg brugte us til og få det udlanske indhold, det var sgu smart da jeg havde taste min mail så var tv os indstille med den dns...
Bent odense skrev:Her har du min indstillinger på 55hx855.
Start med at gå ind i systemindstillinger.Så står der ØKO.Slå strømsparfunktioen FRA og lyssensor TIL.
Billedfunktion:sport
Baggrunds lys:7
Kontrast:88
Lys:50
Farvemætning:60
Farvebalnce:0
Farvetemperatur-varm:1
Skarphed:minium
Støjreduktion:auto
Mpeg-støjreduktion:auto
Punkt-støjreduktion:auto
Reality creation:auto
Jævngradering:mellem
Motionflow:standard
Film-tilstan:auto1
Sort korrigering:mellem
Avanc kontrastforbedring:mellem
Gamma:+1
Led kontrol:fra
Auto light limiter:fra
Klar hvid:fra
Levende farver:fra
Detaljeforbedring:høj
Kantforbedring:høj
Hudtonekorrektion:til
Rød-justering:-1
Grøn-justering:-6
Blå-justering:-1
Rød biaas:-1
Grøn bias:-3
Blå bias:-1
Bent odense .. nu har jeg prøve dem igennem dine indstillinger og det eneste jeg syns der ikke var godt, var mit billede bleve meget rød selv på en hvid baggrund så det rødlig. så har skruge ned for det..
men må indrømme jeg syns sony brugerflade er lidt svære end samsung, men jeg er nu glad for tv og bliver bedre og bedre og især efter jeg brugte us til og få det udlanske indhold, det var sgu smart da jeg havde taste min mail så var tv os indstille med den dns...
28 aug 2012, 21:25
Jeg vil også helt klart anbefale de kalibrerings indstillinger som der er i testen.
De indstillinger som Bent Odense har postet, vil få tvet til at stå:
Farverne er overmættede.
Billedet får for meget skarphed, og der kommer for meget støj på billedet.
Sæt en bluray film på tv'et og så se en film med de indstillinger der i flatpanels testen - enjoy.
De indstillinger som Bent Odense har postet, vil få tvet til at stå:
Farverne er overmættede.
Billedet får for meget skarphed, og der kommer for meget støj på billedet.
Sæt en bluray film på tv'et og så se en film med de indstillinger der i flatpanels testen - enjoy.
TV: Panasonic TX-P50G30, TX-P42VT30, PC Skærm: Alienware AW2310/Samsung T240
01 sep 2012, 12:27
Billedfunkyion (SPORT).Bruger jeg kun når jeg ser motor sport.Og led kontrol til.Jeg skrev godtnok fra. 
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto