Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dthomsen
Hej! Jeg står og skal vælge mellem en 40' samsung le40d504xxe og en 32' grundig vlc 6123 T2.

Umiddelbart er forskellen at samsung er en 40', men derimod har grundig DVB-T2/C hvor samsung kun har DVB-T/C. Jeg bruger dog yousee, så boxer er ligegyldigt. Jeg startede ud med at ville have en 40', men fik at vide at Grundig har en bedre skærm.

Jeg kan få dem til samme pris (2500 kr.) hver... Hvilket ville I vælge af dem? :)
Af THM
Jeg tog samsungen for at Få den større skærm, og dens billede er okay...
Af dk9000
Det kommer jo os an på hvad du skal bruge den skærm til :)

Hvis det bare er tv så snup samsung. Er selv sælger i Elgiganten og det er et udemærket tv, dog er der forbehold.

Husk der kun er 2 hdmi og 1 stk scart.
farverne kan ændre sig en smule på samsung alt efter vinkel.
Dvb-t1 og ikke t2 som grundig.

Men hvis du ikke skal bruge boxer ville jeg være ligeglad :)
Af donoester
Samsung. Ikke fordi jeg har noget rosende at sige om Samsung, eller kender nogle af modellerne, men omvendt er Grundig i dag kun et varemærke, som et tyrkisk firma i dag har retten til at bruge. Lidt ligesom Finlux, Telefunken, Saba etc. er Grundig lukket. Der er kun et eneste formål med at købe navnet: Narre folk til at tro at det den gode kendte kvalitet. Du vil kunne finde no-name fjernsyn der lige så gode.

Men overvej måske at spare mere op - det er intet så irriterende som at give penge for noget og tre måneder efter se noget til 1500 kr mere som er meget bedre.
Af jones31
donoester skrev:Samsung. Ikke fordi jeg har noget rosende at sige om Samsung, eller kender nogle af modellerne, men omvendt er Grundig i dag kun et varemærke, som et tyrkisk firma i dag har retten til at bruge. Lidt ligesom Finlux, Telefunken, Saba etc. er Grundig lukket. Der er kun et eneste formål med at købe navnet: Narre folk til at tro at det den gode kendte kvalitet. Du vil kunne finde no-name fjernsyn der lige så gode.

Men overvej måske at spare mere op - det er intet så irriterende som at give penge for noget og tre måneder efter se noget til 1500 kr mere som er meget bedre.
Nej, Grundig er faktisk rigtig gode på tv og dem med den bedste lyd. Plus de paneller der sidder i er samsungs og snart kommer de med passiv 3d med lg panel.
Det er et kæmpe firma der har købt dem, men deres hovedsæde er stadig i tyskland.
Så du kan slet ikke sige de minder om finlux, saba osv. Det er rigtig god kvalitet det de laver.
Samsungs le40d504 er virkelig ikke et særlig godt tv. Det er bare et billigt udsalgstv, som folk tænker wauw 40" til 2499,-

Så heller ofre penge på et billigt plasma i stedet under 4000.
Af Chaui
Lidt offtopic, beklager.

Grundig/Beko har hovedsæde i Istanbul, Tyrkiet og ikke i tyskland.

Om kvaliteten er iorden det ved jeg ikke. Det er ikke noget jeg kunne finde på og købe uanset hvor billigt det er.