Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har lige købt et Toshiba 32HL933N til soveværelset, da jeg skulle indstille kanalerne fandt den kun DR1,TV2 og Stofa Kanalen.

Jeg kunne så konstatere ved at tage en systeminfo på TVet at signalstyrken kun lå på 43% så jeg gik ud fra at det var der problemet lå, men efter at have trukket et kabel fra den stikdåse hvor vi har vores TV i stuen og TVet stadig kun finder de 3 kanaler og signal styrken kom op på 56%.

II stuen har vi en Samsung BlueRay Harddisk recorder om tuner da TVet i stuen kun har Mpeg2.

Hvordan kan det være jeg kun kan tage 3 Kanaler på Toshiba fjernsynes ? kan det være at det ikke har indbygget en signalforskerker og min Samsung Harddisk recorder har ? Eller er der fejl på TVet, da det jo har DVB-C + Mpeg4 decoder.

Håber der er nogle der kan hjælpe :)
Af steen6400
Prøv at tilslutte den istedet for din recorder, for 56% er heller ikke godt. En anden ting er at du skal tjekke din opsætning ved søgningen, jeg kender ikke mulighederne på din model men opsætning fremgår af Stofas hjemmeside.
Af Bent odense
Det kan måske værer din kabler-stik.Hvis de ikke er HF-TÆT.
Af Talryn
Jeg har 2 stik i huset et i stuen og et i soveværelset, når jeg slutter Toshiba til i soveværelset er der 43% signat og sætter jeg det til i stuen er der 56% signal, i stuen virker min Samsung fint, men Toshiba kan kun finde 3 programmer lige meget hvilke stik dåse det er sluttet til.

Og ja jeg har sat det op med den frequens,modulation og hvad der nu står på Stofa's side.
Af Bent odense
Og du har den rigtige netværks ID,Frekvens fra stofa.Men det er jkke rigtig at det kun går ind med 56 i signal.Det skal ligge på CN 80.Du må ned og spørge hvor du købte det,Men troer ikke der noget galt med det.
Af Talryn
Ja jeg har alle de rigtige indstillinger fra STOFA (Dem fra hjemmesiden om indstillinger til Digital TV)

Jeg har købt det hos Elgiganten, og har nu sendt et spørgsmål til både dem og STOFA om hvad problemet kunne være, men det er jo et ret billigt TV (2000kr) så jeg kunne forestille mig at Toshiba har sparet den signalforstærker som sidder i de fleste tunere, men det er kun gisninger.

Men ud over at jeg kun finder 3 Kanaler så ser de 3 kanaler ret godt ud og står skarpe og ingen digital støj.
Af steen6400
Da jeg skrev at du skulle tilslutte den i stedet for din recorder mente jeg det bogstaveligt for at udelukke at der var problem med dit kabel, dvs tage stikket ud af recorder og tilslutte tv'et. Var det det du gjorde?
Af Talryn
Ja det var det jeg gjorde, og det var der jeg fik 56% signalstyrke i modsætning til de kun 43% ved stikket i soveværelset.
Af steen6400
Talryn skrev:Ja det var det jeg gjorde, og det var der jeg fik 56% signalstyrke i modsætning til de kun 43% ved stikket i soveværelset.
Det er utroligt at din recorder kan klare sig med det. Med mindre tv'et viser forkert, hvad viser din recorder om signalstyrker og kvalitet? Med fællesantenne bør begge ligge over 90%.

Edit: Husk at sammenligne samme program, da tallene godt kan variere afhængig af frekvensen.
Af Talryn
Samsung Recorder siger at signalstyrken er 100%, men det kan jo være at det er fordi at den har indbygget en signalforskærker ? og samme kanal på Toshiba siger 56% i signalstyrke men 100 i kvalitet.

Er lidt lost hvad jeg skal gøre :(

For hvis Samsung kun viser kanalerne fordi den har en indbygget signalforskærker så er det jo ikke Toshiba der er noget i vejen med, men hvis det ikke er tilfælde så kan det jo kun være TV'et der har fejl?
Af steen6400
Kvalitet på 100 burde jo være fint, så man skal måske ikke ligge så meget i signalstyrken. Så må du kigge på din opsætning igen. De 3 kanaler ligge på samme frekvens og med qam64, alle andre programmer har qam256, gad vide om det gør en forskel. Laver du en automatisk søgning eller har du prøvet en manuel søgning med samme data (netværks-ID 0 og symbol rate 6900)?
Af steen6400
Kvalitet på 100 burde jo være fint, så man skal måske ikke ligge så meget i signalstyrken. Så må du kigge på din opsætning igen. De 3 kanaler ligge på samme frekvens og med qam64, alle andre programmer har qam256, gad vide om det gør en forskel. Laver du en automatisk søgning eller har du prøvet en manuel søgning med samme data (netværks-ID 0 og symbol rate 6900)?
Af Bent odense
Nej nu er det ikke holdbar merer.Du må ned med toshiba og få dine penge til bage.
Af Talryn
Jeg har kun lavet en manuel søgning, da jeg har indtil nu instillet hele familliens fjernsyne til stofa, så gik lidt ud fra at jeg vidste hvad jeg gjorde da det jo har virket på de 5 fjernsyn jeg har sat op indtil nu.

Men jeg vil da lige prøve at lave en lang Auto på alle indstillinger når jeg er hjemme fra arbejde.

Har foresten snakket med STOFA, som kun sagde at det kunne være en kombination at Tuneren i TV'et og for lidt signalstyrke, men de ville da gerne sende et tekniker ud og kigge på det, men det koster jo en arm og lidt til. :(