Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Androcles
Hej
Mit LG PS8000 har opført sig lidt sjovt her på det seneste, blandt andet, at der billedet har været fyldt med lilla nuancer, der hvor der skulle være hvidt, det lignte på en måde et meget alvorligt burn-in.
Dette forsvandt så i et par dage, og igår aftes slukkede jeg tv'et imens det virkede perfekt.
Så her til morgen gjorde tv'et dette:

http://www.youtube.com/watch?v=yI-1VbGH ... e=youtu.be

Edit:
Det skal lige siges at det slukker af sig selv og den røde lampe lyser ikke efter at det slukker.
Af lgowner
jeg skal ikke bekræfte hvad selve problemet er hos dig men giver gerne et par bud ;-) utroligt nok, så har Jeg set symptomet her, at man tænder og det hvide skærm dukker op i nogle sekunder og så ender det med det slukker igen.

på den skærm jeg så på, var årsagen at der var rodet med service menu og alle indstillingerne nulstillet. så skærmen kunne simpelthen ikke indlæse kerne(den kører linux) da den skulle initialisere billed (her ser man en hvid skærm), så det ender med at applikationen som styrer dit tv altså lukker ned da tuner driver ikke findes (idet indstillingerne er nulstillet). dette kan man egentlig reddes igennem serial porten bagpå når/hvis man kan bruge denne del.
MEN!
årsagen kan jo være overgang og din ram hvori indstillinger er lagret, er blevet slettet eller korrupt og nu vil den så altså ikke starte op mere.
så fejlen kan hurtigt gentages hvis selve problemet ikke løses.

- kort sagt, skal den så på værksted.

er du linux nørd og forstår at sætte et rs232 kabel til bag på skærmen, så kan du ser hvad der sker når den starter op. yderligere som næste step kan du nok finde en "reset to default" inde bag bagpartiet.
at fjerne bagparti er delvist brud på garanti :-) at overvåge opstart over serial porten bryder ingen regler, det kan dog være svært at fange om det er kernen som fejler eller applikationen, hertil skal du have shell adgang og så er det rigtig teknisk.

- endnu kortere :) på værksted med den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et Ps8000 kan vel ikke længere være på garanti med mindre der er tilkøbt en længere en af slagsen.