Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Johnny Poulsen skrev:Hej derude er der nogen der kan hjælpe mig med at åbne for skandinavisk menu på mit LG LM 860V. det er købt i belgien :)
brug denne side her og find remote info til Harmony eller andre eller, køb den android app på Play og se om den også virker på nye 2012 modeller, du har da 15mins så du kan fortryde det :)

du kan dog nok regne med at der er gjort yderligere tiltag på skærmene og skiftning af regionskode kræver lidt mere nu end tidligere, så det er nok helt aflåst og der skal endnu en kode til som nok ingen kender endnu, end service teknikere (eller hvis du søger på kursus manual til service træning, så kan du måske være heldig)
Et lille "citat" fra LG online manual, men hvad betyder det

BEMÆRKNING VEDR. OPEN SOURCE-SOFTWARE
Du kan hente kildekoden til GPL, LGPL, MPL og andre open source-licenser, der findes i dette produkt, på
http://opensource.lge.com.
Ud over kildekoden er det muligt at hente alle licensbetingelser, garantifraskrivelser og meddelelser om
ophavsret.
LG Electronics tilbyder også levering af open source-kode på en CD-ROM til en pris, der dækker omkostningerne
ved en sådan distribution (f.eks. omkostningerne til medier, forsendelse og håndteringen) ved
e-mail-forespørgsel sendt til [email protected]. Dette tilbud gælder i tre (3) år fra produktets købsdato.
Af lgowner
det betyder bare at tv't bruger en linux kerne og du kan få sourcekoden til denne men ikke at du får adgang til applikationer og kildekoden som bruges dertil. de har så også yderligere sikret at du ikke for fuld adgang til console via rs232, så egentlig ikke meget værd endnu på nye skærme :(

på ældre modeller gik det godt, og det kunne LG ikke lide , så nu handler mange opdateringer om at lukke hullerne i deres firmware og ikke sig meget om at forbedre funktionaliteten når du ser flere updates om året.
Af Tom Nielsen
Hej
Jeg har også et LG860v købt i Belgien og er super glad for det, det står bare som klokkeklart, har brugt indstillingerne fra 760 som Rasmus har beskrevet (men dog med meget små egne efterjusteringer).
Kunne også godt bruge lidt hjælp til det med e scandinaviske meny'er og har set følgende beskrevet på flatpanels:

You can use LG Service Remote Controller 105-201M for sure to get into service menu.
We have used just ordinary PC pocket with Windows Mobile 5 and IR port.
You have to install on PDA:
1-NoviiRemote for Windows Mobile
2-After U run program, just add new device(programm will creat folder for settings)
3-Download noviiremote lg-remocon- codebase and put them into the map with settings(U will find it in \Program Files\NoviiMedia\NR Deluxe\Codebases )
4-Run programm and choose as a profile LG Remocon
5-Press Service Menu,it will ask for password ("0413" use remote for tv) u need to stay close to TV
6-Go to Area Option and change Nordic UI from 0 to 1 and press OK, then back
Tv will restart by it self or just turn off it and turn on again
Then enjoy watching yours TV

Men jeg går blank her og kunne godt bruge en klog som kunne være behjælpelig med ovenstående.
Så hold jeg endelig ikke tilbage :O).
Af lgowner
Tom Nielsen skrev:Hej
Jeg har også et LG860v købt i Belgien og er super glad for det, det står bare som klokkeklart, har brugt indstillingerne fra 760 som Rasmus har beskrevet (men dog med meget små egne efterjusteringer).
Kunne også godt bruge lidt hjælp til det med e scandinaviske meny'er og har set følgende beskrevet på flatpanels:
du kan se mere om alternative remotes her.

Logitech harmony 300i remoten, er nok hurtigst og billigst til formålet end at finde den anden på nettet og vente længere tid på at den kommer med posten.
Af Tom Nielsen
[quote="lgowner"][quote="Tom Nielsen"]Hej
Kunne også godt bruge lidt hjælp til det med e scandinaviske meny'er og har set følgende beskrevet på flatpanels:[/quote]

du kan se mere om alternative remotes [url=http://openlgtv.org.ru/wiki/index.php/A ... us_/_modes]her[/url].

Logitech harmony 300i remoten, er nok hurtigst og billigst til formålet end at finde den anden på nettet og vente længere tid på at den kommer med posten.[/quote]

Takker LGowner, jeg vil kigge nærmere på det link du har sendt med.