Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære alle.

Jeg er lidt i et dilemma.

Bør jeg sælge mit elskede Samsung PS50B850Y1W som jeg har været glad for i ca. 3 år og købte for 11.000 DKK?

Jeg kan se at jeg kan få 3.000 - 4.000 kr. for det med lidt held.

Mit dilemma opstår da LG 50PZ950W er på tilbud til 5.995 kr. i øjeblikket.

Er der nogen der har erfaring med LG kvalitet generelt, og får jeg et bedre eller dårligere TV.

Jeg bruger et "eksternt" surround sound system, så TV'ets egen lyd er uden betydning.

Jeg ser en del film, ser meget fodbold, og engang imellem starter jeg da også min PLaystation, men Playstation er et lille behov.

Håber nogen kan hjælpe en novice ;o)

God sommer!
Af 2 T ´er Uden H
LG´eren er blevet testet her på siden: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1305798346

Ellers har jeg set tv´et i butikken med DVB-T signal og syntes den klare sig ganske godt i et oplyst rum med THX-brightroom profilen, ellers er der også nogle anbefaldede indstillinger i anmeldelsen jer linker til herfra siden :)

SD billedekvaliteten er pæn som testen siger, og HD er også rigtig flot, og bevægelse håndteres ganske flot også.

Den har ikke noget mærkbart buzz eller blæserstøj der kan genere, som ellers kan karakterisere plasma teknologien.

Akilleshælen må dog siges at være retention( Midlertidige korte fastbrændinger af elementer) som forekommer, især i starten hvor den ikke har haft break-in perioden, derudover er sort niveauet ikke er det bedste for en plasma skærm.

Der er også anvendt Aktiv 3D i tv´et med 1x brille inkluderet, her havde jeg måske personligt fortrukket passiv istedet hvis det var 3D delen der var vigtig :)
Senest rettet af 2 T ´er Uden H 18 jul 2012, 17:04, rettet i alt 1 gang.
Af Vincent
Hej 2 T!

Tak for hjælpen!

Jeg har læst testen på siden, det burde jeg naturligvis have skrevet!

Og de ulemper der er, mener jeg at jeg kan leve med.

Det jeg er i tvivl om er, om jeg egentlig får et bedre tv end jeg har idag?

For hvis jeg ikke gør det, så gider jeg ikke bruge pengene ;O)
Af THM
Jeg har en pz950 og er syntes den levere rigtig god billedkvalitet, og det samme kan siges om bevægelseshåndtering.
Men hvis du er rigtig godt tilfreds med dit Samsung er der vel ikke den store grund til at skifte:-)
Af Vincent
THM.

Tak!

Du har ret, det er udelukkende for at opgradere og få lidt nyt grej... Mit nuværende er trods alt +3 år ;0)

Og så er jeg i tvivl om skærmene har fået flottere billede i den periode, eller om skærm kvaliteten er det samme. For det er 100% det der betyder noget for mig.

Så jeg er fortsat lidt i tvivl om LG'en har en bedre skærm fordi det er nyere. Da jeg købte min Samsung fik det super gode anmeldelser. Men jeg ved ikke om tingene har flyttet sig så meget, at det er en low end skærm ift til de skærme der kommer friskt fra båndet i dag.

3d og app's betyder heller ikke så meget for mig.
Af 2 T ´er Uden H
Hvis det er muligt kan du måske tage ud i butikken med et USB-stik med en video eller noget film materiale på i enten noget SD eller HD kvalitet og prøve at spørge om du må sætte det i tv´et og få fjernbetjening for at afprøve og lege med nogle indstillinger også.

Det er selvfølig ikke så godt som en side by side sammenligning i de rette omgivelser og forhold, men det kan måske give dig et lille indtryk hvis du afspiller det samme stykke kildemateriale på dit nuværende og på LG´eren i butikken :)
Af scaw
Nu er PZ950 et TV fra starten af 2011, så det har allerede næsten halvandet år på bagen. Det gør aldersforskellen mellem de to TV til kun halvandet år..

Break-In og retention er umiddelbart det der ville afholde mig fra at udskifte.. Du får alligevel ikke det optimale billede fra TV'et, når det kommer ud af pakken. Der skal det først lige stå og køre i garagen "et par timer"..
Af Vincent
Hej scaw.

Tak for svaret.

Da jeg købte mit Samsung kan modellen også godt have været ude i et halvt års tid, men ved det ikke helt.

Men som jeg tolker det, så får jeg ikke et bedre billede på LG'en, og det var det jeg søgte.

:(

Så synes jeg næsten ikke det er værd at bruge penge på endnu...

Tak for hjælpen.