Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jones31
Torben Rasmussen skrev:
BudZa skrev:Hov forresten jeg har desuden 180 graders betragtningsvinkel i mit fjernsyn uden udvaskning af farverne.

GO!
Ah, det er vist første gang i verdenshistorien at nogen har elimineret dén hage ved et LCD-TV - og det endda uden at stå i et laboratorium. Det er ganske enkelt usandt det der.
Det er da ikke noget problem på panas led modeller.
Af jones31
Torben Rasmussen skrev:
BudZa skrev:Hov forresten jeg har desuden 180 graders betragtningsvinkel i mit fjernsyn uden udvaskning af farverne.

GO!
Ah, det er vist første gang i verdenshistorien at nogen har elimineret dén hage ved et LCD-TV - og det endda uden at stå i et laboratorium. Det er ganske enkelt usandt det der.
Det er da ikke noget problem på panas led modeller.
Af BudZa
Jamen Keler løb du tør for argumenter?
Brugeravatar
Af edinger
BudZa skrev:Jamen Keler løb du tør for argumenter?
Kære ven, hvis du prøvede at reflektere over, hvad det er, folk egentlig har skrevet, ville du opdage, at det faktisk er dig selv, som er løbet tør for _valide_ argumenter, og at du blot undergraver dig selv ved at fortsætte ud af samme tangent.

Med det skal du selvfølgelig være velkommen til.
Af BudZa
Hej Edinger,

Du er da meget velkommen til at pointere hvor det er jeg er gået galt i byen siden du åbenbart kan se det.

Keler har stadig ikke svaret på mit spørgsmål.
Af keler
Som sagt - Jeg behøver ingen argumenter. Du viser så fint selv, at du sejler :)
Af BudZa
Du er da også velkommen til at pointere hvor jeg er stået af istedet for at du gentager dig selv :)
Brugeravatar
Af edinger
BudZa skrev:Du er da også velkommen til at pointere hvor jeg er stået af istedet for at du gentager dig selv :)
Hint: Læs svaret fra moderator Torben Rasmussen.
Af keler
Du kan sådan set bare læse dine svar igennem i den her tråd, så er du godt på vej.
Af BudZa
Ja Torben skriver at det ikke passer derefter ved lagde jeg billeder, så er det op til jer at modbevise mig hvis i er uenige. Det er ikke raketvidenskab...

Har i snart fundet noget der beviser jeres påstande om generelt bedre billed kvalitet eller skal jeg bare tage jer på jeres ord?
Af THM
BudZa skrev:Argh der kom en af plasma fanatikerne, hvad mener du med "generelt dårligere billed kvalitet"?

Kan du da finde noget objektivt fakta der beviser at plasma tv på nogen måde har "bedre" billed kvalitet end et lcd fjernsyn?

Jeg vil meget gerne også pointere at mit lcd fjernsyn intet backlight bleed.

Kan virkeligt ikke se hvad der skulle tale for at vælge plasma. Men værsgo gulvet er dit! Underhold mig!!
Du kalder andre plasma fanatikere, men viser jo med al tydelighed bla. I dette indlæg at du selv er lcd fanatiker...
Plasma er generelt billigere, har bedre betragtningsvinkler, er bedre til at håndtere bevægelser, det er et par gode grunde til at vælge plasma.
derudover viser langt de fleste seriøse tests at de bedste tv på markedet er plasma tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har jo selv testet ES8005 og du kan læse kommentarene omkring betragtningsvinkler her:
http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1336395842

Så snart du betragter en LCD-skærm fra siden vil kontrasten dale. Det kan ikke undgås. Det er de mørke nuancer der går fløjten og bliver udvaskede, hvilket også kan ses af vores billede af et sort skærmbillede set fra siden.
Af tanard
Jeg har for 2 uger siden købt et Samsung UE40ES5505 hos elgiganten, da jeg blev træt af at se film og tv på min 24" PC skærm.

Jeg må sige at jeg er godt tilfreds med købet til kun 4700 kr, da TV'et viser et godt og skarpt billede med gode betragtningsvinkler. Lyden er også helt ok.
Dog har jeg ikke prøvet SmartTV funktionerne meget nærmere, da jeg mest bruger tv'et som en skærm til min pc, når jeg ser film.
Men når jeg ser tv, så benytter jeg min zaptor-boks, og jeg gør derfor ikke brug af tv'ets mulighed for at undvære en boks, da jeg ikke ønsker at miste muligheden for StartForfra.

Det er klart et TV jeg vil anbefalde, da TV'et har et minimalistisk design med små kanter og godt billede. Jeg er i hvert fald tilfreds med det.
Af jespervang
tanard skrev:
Jeg må sige at jeg er godt tilfreds med købet til kun 4700 kr, da TV'et viser et godt og skarpt billede med gode betragtningsvinkler. Lyden er også helt ok.
Dog har jeg ikke prøvet SmartTV funktionerne meget nærmere, da jeg mest bruger tv'et som en skærm til min pc, når jeg ser film.

Det er klart et TV jeg vil anbefalde, da TV'et har et minimalistisk design med små kanter og godt billede. Jeg er i hvert fald tilfreds med det.
Tak til tanard for din anbefaling, og tak til alle andre, der gav deres besyv med :-)