Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg er ejer af et LG LM669T. Jeg har ligeledes et Appletv 3 og en ps3. Når jeg ser blueray, tv eller andet europæisk kører det storslået og uden nok form for stutter eller hakken. Sagen er dog noget andet når jeg vil se en HD film fra Netflix. Her kører billedet meget ujævt og hakker slemt. Selve billetkvaliteten er prima, lyden kører også fint. Når jeg ser preview af en film fra itunes på Appletv er der ingen problemer.

Der er ligeledes samme problem når jeg ser noget via PS3'en, f.eks. VUDU eller Netflix.

Det har IKKE noget at gøre med min netforbindelse.

Jeg formoder det har noget med PAL/NTSC at gøre, men spørgsmålet er: "Hvordan indstiller jeg mig ud af det?" Jeg har ikke helt styr på, hvad de forkellige indstilliger gør, og hvad de betyder.

På forhånd tak.

/Lars
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det har ikke noget med PAL/NTSC at gøre. Umiddelbart lyder det som et problem med dit netværk. Du siger selv, at netforbindelsen ikke er et problem, men derfor kan din router eller dit trådløse netværk jo godt være problemet.

Netflix er designet på den måde, at det måler din internetforbindelse og indstiller kvaliteten derefter. Det kan dog ikke måle på din router eller dit trådløse netværk. Jeg tror du har ret i, at din internetforbindelse er fin, for ellers ville Netflix selv justere kvaliteten eller stoppe for at streame - ikke hakke.

Kører du trådløst netværk på enhederne?
Af Hugobarty
Tak for dit svar Rasmus, og iøvrigt mange tak for et storslået site :)

Jeg har kigget endnu nærmere på problemet, og er kommet frem til at hakken kun er der på nogle film, mest tydeligt er det på Transformers 3. Både min PS3 og AppleTV er kablet. Det er ikke nogle frames her og der der bliver sprunget over, det er konstant og meget tydeligt når der bliver panoreret. Kan tydeligt ses når rumskibet kommer ind fra højre helt i starten af filmen. Jeg har testet på min mac og der er samme problem der.

Kunne jeg få dig, eller en anden der læser med, til at se om Transformers 3 kører helt flydende på Jeres udstyr?

Tak
Af lgowner
jeg mener at du på ps3, også har mulighed for at aktivere 50 eller 60hz, hvis du mener det kan være årsagen.
så du kan vælge imellem 1080/60 eller 1080/50 og så har ps3 vist kun 24p support på bluray afspilning. så det er en separat valgmulighed.

udover det, så kan din oplevelse af hakken på billed jo stadig være selve optagelse som netflix eller andre lægger ind, og har du ikke båndvidde til det maximale så kan der skæres i bitrate.

jeg kører selv netflix igennem lg bluray afspiller og syntes ikke der opleves problemer med det du nævner her. men det er nok en smagssag.