Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mowa
azrael skrev:Det er lidt synd, at vedkommende ikke har taget billeder, når han nu har åbnet skærmen. Så ville der ikke være så mange gætterier.
Korrekt - men når nu utallige skriver PLS, er det jo absolut ikke usandsynligt at han har ret. En anden, og ikke utænkelig mulighed, er, at der er flere udgaver af skærmen...
Brugeravatar
Af azrael
Iflg. andre på HardOCPs forum, så har repræsentanter fra Eizo sagt, at skærmen indeholder et 23" IPS panel fra LG, men selv hvis det var et PLS panel, så ville det stadig være 6 bit + 2 bit FRC. At dithering kan gøres ganske glimrende i dag er så en anden ting.

For øvrigt er det hele en lidt teoretisk diskussion. Hvis du er glad for din skærm, så er alt jo OK. Jeg synes også, at det er en rigtig god skærm til en rigtig god pris, men jeg ville til enhver tid foretrække en 16 : 10 model.
Af mowa
azrael skrev:Iflg. andre på HardOCPs forum, så har repræsentanter fra Eizo sagt, at skærmen indeholder et 23" IPS panel fra LG, men selv hvis det var et PLS panel, så ville det stadig være 6 bit + 2 bit FRC. At dithering kan gøres ganske glimrende i dag er så en anden ting.

For øvrigt er det hele en lidt teoretisk diskussion. Hvis du er glad for din skærm, så er alt jo OK. Jeg synes også, at det er en rigtig god skærm til en rigtig god pris, men jeg ville til enhver tid foretrække en 16 : 10 model.
Er der nogen mennesker der kan se forskel på 6-bit med FRC og "ægte" 8-bit (og desuden 10-bit LUT på FS2332)? Jeg ser et fuldstændigt roligt billede, med absolut perfekte farveforløb. Jeg vil faktisk helst have en 16:9, det er mest praktisk hvis man vil køre lidt video på den, men jeg ville da gerne have den lidt højere opløsning. Min plan var at købe en U2711, men dens antiglarecoating er så ødelæggende for billedet at den idé blev droppet.
Af Humle
mowa skrev: Jo, jeg kan også lave en hjemmeside hvor jeg skriver den har et plasmapanel fra Panasonic. :) Det lader til at der er stor uenighed om emnet - men hér er en der har åbnet den og fundet et Samsung PLS LTM230HL01 i sin FS2332: http://hardforum.com/archive/index.php/t-1615694.html. Der er mange steder det påståes der er et PLS-panel i.
på cdon skriver de også at det er "FORIS FS2332 er en 23 tommers hjemmeunderholdningsskærm med et IPS-panel,". Så man må gå ud fra at det er med IPS-panel.

Har besluttet mig for at gå efter HP ZR24w men er bare ikke glad for at skulle købe den hos https://www.webhallen.com/ da jeg kan læse på trustpilot at de trækker pengene før de sender varen. Og de har den ikke hjemme :(

Så hvis der er nogle der kender et sted hvor man kan få den til omkring samme pris høre jeg gerne :)

Har selv kun kunne finde en anden forhandler hvor den koster lige over 3000 kr..
Af mowa
Humle skrev:
mowa skrev: Jo, jeg kan også lave en hjemmeside hvor jeg skriver den har et plasmapanel fra Panasonic. :) Det lader til at der er stor uenighed om emnet - men hér er en der har åbnet den og fundet et Samsung PLS LTM230HL01 i sin FS2332: http://hardforum.com/archive/index.php/t-1615694.html. Der er mange steder det påståes der er et PLS-panel i.
på cdon skriver de også at det er "FORIS FS2332 er en 23 tommers hjemmeunderholdningsskærm med et IPS-panel,". Så man må gå ud fra at det er med IPS-panel.

Har besluttet mig for at gå efter HP ZR24w men er bare ikke glad for at skulle købe den hos https://www.webhallen.com/ da jeg kan læse på trustpilot at de trækker pengene før de sender varen. Og de har den ikke hjemme :(

Så hvis der er nogle der kender et sted hvor man kan få den til omkring samme pris høre jeg gerne :)

Har selv kun kunne finde en anden forhandler hvor den koster lige over 3000 kr..
Prøv at se en ZR24w i virkeligheden - få et hvidt billede frem. Du vil se den antirefleksbehandling der gør de mange IPS-monitorer til et helvede, det er som om skærmen er beskidt. Dette problem optræder ikke på FS2332 - hvilket til en vis grad antyder at det ikke er et IPS-panel der er i. Kan du leve med denne - efter min mening meget forstyrrende - egenskab, er det sikkert fint nok. At cdon skriver der er IPS i FS2332 på deres hjemmeside betyder ikke det er sandt - det kan også blot være fordi folk ikke ville vide hvad PLS er, eller fordi de første havde IPS og man senere har skiftet til PLS. Hvorfor skulle en gut der skiller monitoren ad lyve om hvilket panel der er i? Det lyder lidt absurd...