Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Terztar
Hejsa allesammen :)

Jeg har i noget tid været på udkig efter nyt fjernsyn. Den gamle trofaste panasonic er da super god, men grim og fylder mere end mig selv.

Jeg bruger KUN mit tv til, at se film af og til, og så ellers tv-kanaler. Ingen spil eller ligende.
Det skal også siges, at jeg ikke er flittig tv-bruger. Max. 4 timer i ugen..

Mine krav er:
40-42"
Full HD
100 hz? eller mere, hvad ved jeg? flimmer i sport gør mig halv tosset..

Jeg havde regnet med en pris på max 5000 kr. Lidt over/under går nok ;)

Da jeg synes det er en jungel, at finde rundt i alle de tv, håber jeg at nogen har forslag :)

Det ville være lækkert, hvis det var fra en fysisk butik, så jeg har mulighed for, at se skærmen og snakke med en medarbejder :)
Senest rettet af Terztar 16 jul 2012, 11:46, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af edinger
Som brugeren MigSelv skriver i denne tråd:
MigSelv skrev:Det er ikke panelteknologien, der afgør om der er refleksioner på en tv skærm. Det er det sidste lag på panelet der er afgørende, alt efter om det er en mat eller blank overflade. Dertil skal så lægges, hvor effektivt filteret er.
Du skal derfor hverken stirre dig blind på teknologi eller specifikationer.
Af Terztar
edinger skrev:Som brugeren MigSelv skriver i denne tråd:
MigSelv skrev:Det er ikke panelteknologien, der afgør om der er refleksioner på en tv skærm. Det er det sidste lag på panelet der er afgørende, alt efter om det er en mat eller blank overflade. Dertil skal så lægges, hvor effektivt filteret er.
Du skal derfor hverken stirre dig blind på teknologi eller specifikationer.
Tak for svaret! :)
Jamen så dropper vi indtil videre alle tanke om, at det skal være LED, alle muligheder er velkomne :D
Af Terztar
DavidHimself skrev:Et bud der ( BY FAR) passer på dit budget kunne være sådan en som denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749903 :)

Hvis du kan få plads til det, bliver du utvivlsomt glad for de ekstra tommer (specielt når/hvis du ser film)! :)
Ja det virker da til at være voldsom billigt :o
Men jeg er bange for, at den bliver for stor :/
Af DavidHimself
Terztar skrev:Ja det virker da til at være voldsom billigt :o
Nu skriver du vist ikke hvor langt du sidder fra skærmen, men med alt over 2 meter bliver det ikke for stort :)
Af Terztar
DavidHimself skrev:
Terztar skrev:Ja det virker da til at være voldsom billigt :o
Nu skriver du vist ikke hvor langt du sidder fra skærmen, men med alt over 2 meter bliver det ikke for stort :)
Det er ca. lige omkring 2 meter. Problemet er mere hvor meget den kommer til at fylde på væggen også ;)