Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SuperTVnoob
Hej,

Ved absolut intet om TV og søger rådgivning. Jeg håber at en venlig sjæl kan pege mig i retning af et TV der kan opfylde mine behov;

Pris: Max 5000kr
Brug: primært xbox, film og yousee box, skal indeholde FULL HD og min. én USB indgang.
Størrelse: min. 40"

Takker og bukker på forhånd for hjælpen :)
Af PeterD
Se under købsanbefalinger her på siden, så går du ikke galt i byen...

Her kommer mine betragtninger:

LCD/LED (Tyndere udgave af en LCDskærm) er bedst hvis du har en lys stue og vinduespartier der evt. laver genskin i skærmen. Fås typisk fra 32" og op. De store udgaver bliver så LED.

Plasmaskærme giver en mere "glidende" billedfornemmelse end LCDskærme og har typisk lidt bedre sortniveau og skarpere farveniancer end LED skærmene.(omend de bedste LED skærme omtrendt er lige så gode,men til en højere pris)

Pas på med "bare" at gå ned i Elgiganten eller Fona og få vejledning for så får du en masse salgssnak og så sælger de dig den skærm som butikken tjener mest på...

Du kan også kigge på nettet under komplett.dk, Elgiganten.dk og wupti.dk. og sammenligne priser..

Ikke for at være uhøflig, men søg lidt rundt i forumet og på siden under temaer/guides, så bliver du hurtigt klogere...
Af klingenberg
Enig, pas på med vejledningen i butikkerne. Ofte er den ikke ret meget værd. Sidst der var en der prøvede at sælge mig et tv, troede jeg seriøst jeg var med i tak for i aften.

Subjektivt set, er plasma langt foran led på nuværende tidspunkt. Bilka har Panasonics ST30 i 50 tommer til 6k, er dog ikke sikker på de har flere tilbage. Ellers har samsungs d550 serie også fået gode ord med på vejen. Når du har fundet et par muligheder, så gør dig selv den tjeneste og google et par anmeldelser.
Af Bent odense
Prøv at se på de tv.philips 42pfl4047t 200hz-pmr smart tv til 4499 kr ielgiganten.og samsung ue40eh6035xxe til 4999kr i elgiganten.set i tilbuds avis i dag,og gælder fra mandag 16-07-2012.har lige været inde og læst produktinformation,og det ser da ok ud.men som skrevet pas på. :)
Brugeravatar
Af edinger
Bent odense skrev:Prøv at se på de tv.philips 42pfl4047t 200hz-pmr smart tv til 4499 kr ielgiganten.og samsung ue40eh6035xxe til 4999kr i elgiganten.set i tilbuds avis i dag,og gælder fra mandag 16-07-2012.har lige været inde og læst produktinformation,og det ser da ok ud.men som skrevet pas på. :)
Bent, du forvirrer mere, end du gavner med den slags uunderbyggede indspark.

Som altid er det bedste råd at basere sit valg på en saglig anmeldelse med objektiv angivelse af fordele og ulemper. Eksempelvis her fra siden.

Derfor: Kig i testsektionen, og som PeterD også skriver, tjek købsanbefalingerne. Og gør så i øvrigt op med dig selv, hvad et godt billede er for dig. For det er bestemt ikke en entydig størrelse. Hvilket let kan munde ud i en forkert anbefaling.
Af Bent odense
Lige et merer,SONY 40- EDGE LED-KDL-40EX653 FULL HD.WIFI-DLNA-BROWSER-PVR-4 HDMI-2.og det var i bilka til 4999kr.
Af Bent odense
Jeg mener ikke det forvirer.Prøver barer at give ham nogle tv som han kan gå ind at læse om,Til nu den pris han har sat.Og så kan han jo se om det opfylder hans behov.Men den dårlig sommer pisser godtnok folk af.Men ha en god aften.
Af PhDream
Bent odense skrev:Jeg mener ikke det forvirer.Prøver barer at give ham nogle tv som han kan gå ind at læse om,Til nu den pris han har sat.Og så kan han jo se om det opfylder hans behov.Men den dårlig sommer pisser godtnok folk af.Men ha en god aften.
Jo, det forvirrer.

Du læser i reklamer og kigger på specs. Ingen af delene fortæller noget om et tv er godt eller ej.

Og så er det ikke af vejen, at bruge mellemrumstasten på tastaturet. Du ved, den lange tast, midt for, nederst. ;)