Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey forum, jeg har lige købt det her tv Grundig 32" LED-TV 32 VLE 7139 BR.
Fik at vide at det var et godt tv og regner ikke med de snød mig da min søsters kærste arbejder der og han var med ude og købe det :)

Men! Jeg syntes der er en lille smule slør og en lille smule støj nogle gange. (Ikke så meget på hd kanaler)
Så jeg ville høre om der er nogle som ved hvilket indstillinger under billedeindstillinger man skal anvende, der er allerede nogle forskellige men syntes ikke nogle af dem er helt optimale.

(Jeg har et kabel til mit tv som ikke går gennem hdmi eller hvad man bruger, og det er lidt over 2 år gammelt tror jeg. Ved ikke om det påvirker kvaliteten)

Mange tak

- Link til tv http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... le-7139-br
Af negroj
Sløret fremkommer mest ved hurtige bevægelser fra et kamera, ikke når folk løber eller går.

Og jeg vil gerne maksimere det til at se sport på, og en hvor jeg bare kan se lidt af det hele. Aner ikke om det er muligt at gøre det bedre, men i lyder utroligt kloge herinde :D Så hvis jeg skal have hjælp er det nok her
Af OleA
Først og fremmest går jeg ud fra at du har indstillet de digitale kanaler korrekt.

Derefter er det en god ide at slå alle kunstige billedforbedrings teknikker fra. DNR og andet.

Mht til indstilling af farve, kontrast og lys kan jeg ikke hjælpe dig, men tit og ofte er der en tendens til at de er sat med for høje værdier.