Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cbotved
Hej,

Jeg har idag købt et brugt Philips 42PES0001H/10, og har søgt lidt her på forum'et uden rigtigt at kunne finde hvad jeg søger.

Kan umiddelbart læse mig til at det i 2009 var et rigtigt fornuftigt tv, som flere andre også købte.

Men min udfordring er at jeg syntes billedet har 2 store ulemper:

1. I action scener mv. virker der som om billede "flasher" eller blinker om man vil, og man får næsten ondt i øjenene af at se på det. Det kan se ud som om RØD + GRØN farven fucker helt op, når det går stærkt...

** LØST ** 2. Alle skuespillere mv. ser ud til at have været på 1 måneds ferie i Alanya - de er alle ALT for solbrune, og der er dårligt nok detaljer i hvide områder.

Jeg håber bare at det er noget indstilling der skal til, og at jeg ikke lige har smidt nogle penge ud af vinduet på en skærm der er defekt...

pls help

(til info har jeg disse problemer når jeg afspiller film, trailers og serier fra et Apple TV via HDMI)
Senest rettet af cbotved 08 jul 2012, 22:13, rettet i alt 1 gang.
Af cbotved
Hej Alle,

Nu har jeg selv fundet en løsning på problem 2.

Men jeg er godt nok NOGET bekymret over at fjernsynet ikke direkte ser ud til at kunne håndtere hurtige scener / action...

Er der andre ejere (evt. tidligere) der kan be/afkræfte om det er et generelt problem for modellen?? :(