Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethm
Kan man stadig modtage en gratis udgave af avatar i 3d på bluray ved køb af Panasonic produkt?
Har netop købt et Panasonic st50 og vil så gerne se avatar i 3d herpå :-)

Ps. Nogle der ved om buzzing bliver lavere over tid? Synes den er lidt slem men sidder også kun 2,5 meter fra skærmen.
Den buzzer bare ret meget når der er mange farver i billedet O_O
Af jones31
kennethm skrev:Kan man stadig modtage en gratis udgave af avatar i 3d på bluray ved køb af Panasonic produkt?
Har netop købt et Panasonic st50 og vil så gerne se avatar i 3d herpå :-)

Ps. Nogle der ved om buzzing bliver lavere over tid? Synes den er lidt slem men sidder også kun 2,5 meter fra skærmen.
Den buzzer bare ret meget når der er mange farver i billedet O_O
det er ulempen ved plasma skærmene. Det står på deres hjemmeside hvis du gør.
Hvad gav du for den?
Af kennethm
Ved godt plasma buzzer, men synes det er vidt forskelligt hvornår.
Ved min gamle lcd (en 32" grundig til 1000,-) buzzede den konstant uanset farver på skærmen, st50'eren buzzer kun indimellem ved mange forskelige farver. F.eks. Ligenu ser jeg eurosport2 og den buzzer nærmest slet ikke trods alle de forskellige farver i reklamerne, men for få timer siden så jeg ink masters på tv3+ og heri reklamen var der masser af farver og her buzzede den meget.
Synes det svinger?

Jeg fik handlet mig frem til 9500,- inkl. 2 par 3d briller :-)
Mht. Avatar 3d, kan du så linke til hvor det står?
Forsøgte at søge på google og på panas hjemmeside søgte jeg også og her fandt den intet O_O
Af Hjarsen
Den burde ikke buzze. Idet der ingen blæser er i. :o
Af kennethm
Hmm, går da ud fra buzzing er det at den brummer når der kommer meget lys frem i billedet? :-)
Af lgowner
Hjarsen skrev:Den burde ikke buzze. Idet der ingen blæser er i. :o
det er vist kun 42" modellen som ingen blæser har i, og det er så den omtalte model her? :)

ellers er buzzing jo både plasma støj og blæser støj. LG plasma har ingen blæsere og de buzzer da også for nogle.
Af PhDream
Buzzing har intet med blæsere at gøre. Buzzing kommer fra trafoen (strømforsyningen) og varierer, alt efter hvad der vises på skærmen, dvs. hvor meget/lidt strøm der bruges for at lave billedet.

Blæserstøj er noget andet og lyder også anderledes, idet den bl.a. er konstant.
Brugeravatar
Af MigSelv
lgowner skrev:
Hjarsen skrev:Den burde ikke buzze. Idet der ingen blæser er i. :o
det er vist kun 42" modellen som ingen blæser har i, og det er så den omtalte model her? :)

ellers er buzzing jo både plasma støj og blæser støj. LG plasma har ingen blæsere og de buzzer da også for nogle.
Der er ikke monteret blæsere i andre modeller end VT50 serien.
Af kennethm
Den buzzer også kun når der skal vises et lyst billede. Ligeså snart der er hvid farve i billedet så buzzer den, er dette optimalt for en plasma for synes da det er lidt voldsomt indimellem ;;)
Af jones31
kennethm skrev:Ved godt plasma buzzer, men synes det er vidt forskelligt hvornår.
Ved min gamle lcd (en 32" grundig til 1000,-) buzzede den konstant uanset farver på skærmen, st50'eren buzzer kun indimellem ved mange forskelige farver. F.eks. Ligenu ser jeg eurosport2 og den buzzer nærmest slet ikke trods alle de forskellige farver i reklamerne, men for få timer siden så jeg ink masters på tv3+ og heri reklamen var der masser af farver og her buzzede den meget.
Synes det svinger?

Jeg fik handlet mig frem til 9500,- inkl. 2 par 3d briller :-)
Mht. Avatar 3d, kan du så linke til hvor det står?
Forsøgte at søge på google og på panas hjemmeside søgte jeg også og her fandt den intet O_O
Så køre de nok ikke med det mere, så skulle du have købt en gt50 i elgiganten så havde du fået den med der ;-)
Af lgowner
PhDream skrev:Buzzing har intet med blæsere at gøre. Buzzing kommer fra trafoen (strømforsyningen) og varierer, alt efter hvad der vises på skærmen, dvs. hvor meget/lidt strøm der bruges for at lave billedet.

jeg tror vi kan blive enige om at buzz ikke er et fagudtryk i en fremmed ordbog. og for nogle er mislyde som buzz'r når det skrives her, kan være en blæser (på ældre panasonic skærme) eller trafo som du skriver. tvivler på alle ved forskel på mislyd 1 og 2, selvom du siger konstant, så er mislyd konstante mere eller mindre afhænging af en god hørelse.
der findes dem som hører buzzing ved 60hz og 80hz på pc skærme, som andre så ikke hører og det er skam på alle skærmene.
Af PhDream
lgowner skrev:
PhDream skrev:Buzzing har intet med blæsere at gøre. Buzzing kommer fra trafoen (strømforsyningen) og varierer, alt efter hvad der vises på skærmen, dvs. hvor meget/lidt strøm der bruges for at lave billedet.

jeg tror vi kan blive enige om at buzz ikke er et fagudtryk i en fremmed ordbog. og for nogle er mislyde som buzz'r når det skrives her, kan være en blæser (på ældre panasonic skærme) eller trafo som du skriver. tvivler på alle ved forskel på mislyd 1 og 2, selvom du siger konstant, så er mislyd konstante mere eller mindre afhænging af en god hørelse.
der findes dem som hører buzzing ved 60hz og 80hz på pc skærme, som andre så ikke hører og det er skam på alle skærmene.
Du flueknepper unødvendigt. Jeg er endnu ikke stødt på nogen, som beskriver blæser-larm som buzzing. Har heller ikke hørt blæsere, som buzzer. Måske kun, hvis blæseren er defekt eller hvis noget sætter sig fast i den.

Derudover opfatter jeg ikke plasma buzz som en mislyd. Det er en lyd, som alle plasma har. Man kan sige, at de skal have den, for det er en sideeffekt at plasma teknologien. Har endnu ikke hørt en plasma skærm, som er helt stille. Der er kun forskel på hvor meget den enkelte skærm larmer, hvor i rummet den er placeret, hvordan folks hørelse er, osv. Jeg siger ikke, at der ikke findes skærme, som ikke buzzer vildt meget og er en gene for brugeren - og disse kan være defekte - men generelt er plasma buzz normalt.
Af lgowner
PhDream skrev:Du flueknepper unødvendigt. Jeg er endnu ikke stødt på nogen, som beskriver blæser-larm som buzzing. Har heller ikke hørt blæsere, som buzzer. Måske kun, hvis blæseren er defekt eller hvis noget sætter sig fast i den.
så du har altid ret?, hvor lever nogen i en lille verden. :s

Hvor er det heldigt at i mange forums, er der nogen som hører dem du ikke hører på.
Af osker
jeg har modtaget avatar for en 4 uger sinde,har købt 55vt den 07-05-12,søg avatar på panasonic.dk