Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thorhauge
Hej

Jeg er på udkig efter en bærbar computer (min. 15´´) med en fornuftig skærm til billedredigering på farten. Computeren skal kunne køre photoshop og arbejde med store filer uden problemer - men vigtigst et godt panel i skærmen...

Nogen som kan anbefale én? Prisniveauet er maks ca. 10000 kr.

Mvh.

Torben
Af thorhauge
...og den behøver ikke lyde som en jumbojet der er ved at lette, når den skal arbejde med en del på én gang :-)
Af JRig
Både Lenovo og HP laver vist nogle bærbare dedikeret til grafikere/fotografer (f.eks. Thinkpad w520 eller HPs Elitebook). Begge bruger en ganske fornuftig skærm så vidt jeg ved.
Af BudZa
Asus Zenbook prime. Godt nok en 13" men den har full hd og IPS panel. Vær at kigge på.
Af Chaui
JRig skrev:Både Lenovo og HP laver vist nogle bærbare dedikeret til grafikere/fotografer (f.eks. Thinkpad w520 eller HPs Elitebook). Begge bruger en ganske fornuftig skærm så vidt jeg ved.
Tror umiddelbart elitebook fra HP er noget dyrere end de 10.000

mindes da min chef gav et sted imellem 20.000-30.000 for hans elitebook.
Af allo
tja...Mac er sagen når det drejer sig om det du taler om - de koster så lidt mere end de 10000kr. men de er sagen

og skulle jeg vælge noget 'ikke Mac' noget så ville jeg udelukkende gå efter Asus - hvis der er nogen der er gode til at lave bærbar så er det dem - luks komponenter (uden sammenligning med HP og Acer og Packard Bell ((det er HP der Packerd Bell)) m.v.)

Toshiba er evt.en anden mulighed...