Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi står for, at skulle udskifte vores efterhånden noget gamle tv (32 " fladskærm) med et nyere og anelse større. Er der nogen der har erfaringer med denne model ? SAMSUNG UE40ES5505 LED-TV
Prisen er rimelig synes jeg, og evt. med en soundbar forneden (der bliver ikke plads/mulighed for surround), er man vel godt kørende ?

Formoder også, at Apple TV kan bruges her ?

Ris og evt Ros vedr dette tv, modtages gerne

tak og god dag til alle :-)
Af DavidHimself
Jeg kan se du vil bruge Apple TV, så jeg formoder du/i kommer til at se en del film på det nye husalter :) i så fald ville jeg klart overveje et plasma-tv i stedet!

Når det er sagt: Samsung 5000 serie er.... OK TV, det bliver sikkert tilfreds med! :)
Af jespervang
Hej DavidHimself, vi har pt ikke Apple TV, men det var en overvejelse :-) hvorfor netop Plasma ifm med Apple TV ?
Af BudZa
Jeg ville gå over i den anden boldgade og sige væk fra apple og deres diktatur og ind med boxee box og tag led da det ikke buzzer og giver ligeså god billed kvalitet som plasma
Brugeravatar
Af edinger
BudZa skrev:Jeg ville gå over i den anden boldgade og sige væk fra apple og deres diktatur og ind med boxee box og tag led da det ikke buzzer og giver ligeså god billed kvalitet som plasma
Det er ikke et spørgsmål om ligeså god eller ej. Selv med korrekte indstillinger er billederne på en LCD hhv. plasmaskærm notorisk forskellige. Om man så er til det ene eller det andet, er en smagssag.

Tilsvarende er det en smagssag, om man ønsker at bokse med ujævn belysning eller risikoen for buzz og retention.

Boxee eller AppleTV? Her ville jeg vælge den, der lettest kan hackes til at vise 'NHL GameCenter LIVE', som er det eneste, der interesserer mig.

Men det er DU sikkert ret ligeglad med :)
Af BudZa
Hvorfor vælge en medie boks man skal hacke for at få det ønskede ud af? Det lyder som dobbelt arbejde i mine ører! Nej boxee box så har du det hele og den kan afspille alle medie filer uden at skulle konvertere dem først.

Plasma vs led er som du siger en smages sag. Kan man lide buzz, retention og burnin eller vil man være fri for det og kunne se tv i en lys stue?
Brugeravatar
Af edinger
BudZa skrev:Hvorfor vælge en medie boks man skal hacke for at få det ønskede ud af? Det lyder som dobbelt arbejde i mine ører! Nej boxee box så har du det hele og den kan afspille alle medie filer uden at skulle konvertere dem først.
Som du sikkert ikke er klar over, er 'NHL GameCenter LIVE' utilgængelig i DK, N og S. Derfor 'hacking'.

Det var nu blot tænkt som en munter bemærkning i relation til mit personlige forbrugsmønster og ikke et forsvar for den ene eller den anden boks. Dertil har jeg ikke den fornødne indsigt i emnet.
BudZa skrev:Plasma vs led er som du siger en smages sag. Kan man lide buzz, retention og burnin eller vil man være fri for det og kunne se tv i en lys stue?
Fornemmer man en vis bias i retning af LCD-teknologien?

Jeg tror ikke, at der er nogen, der kan LIDE buzz, retention og burn-in.

Det er som altid et spørgsmål om at gøre sig sit forbrugsmønster klart og så vælge skærmteknologi derefter.
Af BudZa
Ja undskyld mig men jeg kan ikke se at det at skifte dns server på sit medie kan forbindes med at hacke.

Tilbage til trådstarter så ejer jeg selv samsungs top model fra sidste år i lcd. Jeg har kun gode ting at sige om lcd fjernsyn fra Samsung!
Af keler
BudZa skrev:Hvorfor vælge en medie boks man skal hacke for at få det ønskede ud af? Det lyder som dobbelt arbejde i mine ører! Nej boxee box så har du det hele og den kan afspille alle medie filer uden at skulle konvertere dem først.

Plasma vs led er som du siger en smages sag. Kan man lide buzz, retention og burnin eller vil man være fri for det og kunne se tv i en lys stue?
.. Med backlight bleed, elendige betragningsvinkler og generelt dårligere billedkvalitet?
Af BudZa
Argh der kom en af plasma fanatikerne, hvad mener du med "generelt dårligere billed kvalitet"?

Kan du da finde noget objektivt fakta der beviser at plasma tv på nogen måde har "bedre" billed kvalitet end et lcd fjernsyn?

Jeg vil meget gerne også pointere at mit lcd fjernsyn intet backlight bleed.

Kan virkeligt ikke se hvad der skulle tale for at vælge plasma. Men værsgo gulvet er dit! Underhold mig!!
Af BudZa
Hov forresten jeg har desuden 180 graders betragtningsvinkel i mit fjernsyn uden udvaskning af farverne.

GO!
Af keler
Du klarer så fint selv at tilintetgøre validiteten af dine indlæg og argumenter.

Bliv endelig ved. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
BudZa skrev:Hov forresten jeg har desuden 180 graders betragtningsvinkel i mit fjernsyn uden udvaskning af farverne.

GO!
Ah, det er vist første gang i verdenshistorien at nogen har elimineret dén hage ved et LCD-TV - og det endda uden at stå i et laboratorium. Det er ganske enkelt usandt det der.