Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TWM
Hejsa.
Jeg har lige været ude og anskaffet mig nyt tv.
Et LG LM620T, super lækkert tv med godt billede osv.

Men det er voldsomt plaget af clouding.
Så meget jeg overvejer om man skal retunere det.

Eller er det noget man vender sig til, og er der en grænse for hvor meget der må være ?

[img]http://img69.imageshack.us/img69/1351/cloudingv.jpg[/img]

Det skal vel og mærket siges, det er værre i virkeligheden end det ser ud på dette billede. det er dobbelt så lyst
Af UnderCover
Det skal retur igen. Det er for ujævn belysning og sikkert bliver værre
fremover....
Af DavidHimself
Du slipper næppe helt for det - men jeg synes dog at det du har, er lige i overkanten af hvad de fleste ville skulle leve med!
Af klinge
De fleste LCD/LED tv har clouding. Især de kantbelyste modeller har som dit i hjørner og kanter. Så det slipper du næppe helt af med. Det kan være du er heldig at hvis du bytter det at du får et som har lidt mindre.

Jeg har på andre sites læst om folk som er på femte LG TV og det er vel at mærke LGs 700 og 800 serie, som stadigt har mere clouding end de vil acceptere.

Hvis du vil helt af med clouding så hedder det Plasma, men så er fejlende bare nogle andre :D
Af TWM
aha.

Tror jeg vil prøve med en ombytning, og håbe på man er lidt mere heldig.

når man sidder i en mørk stue ligner det faktisk at man kan se hver enkelt led i bunden i hjørnerne.

man skulle tro en eller anden har holdt forkert på skærmen under samlingen eller noget.
Brugeravatar
Af edinger
TWM skrev:Når man sidder i en mørk stue, ligner det faktisk, at man kan se hver enkelt led i bunden i hjørnerne.
Der vil _desværre_ altid være synlig clouding på en sidebelyst LCD-skærm i et mørkelagt rum. Dog mere eller mindre udpræget afhængig af held (læs: samlekvaliteten).

Hvis din primære brug er filmkiggeri for nedrullede gardiner, bør du derfor overveje, om ikke en LCD-skærm med full-array backlighting og local dimming er et mere fornuftigt valg.

Alternativet er naturligvis at gå all in med en plasmaskærm.