Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bladerz
Hvilken billedinstilling bruger i på jeres tv når i ser normalt tv? Jeg bruger selv normal syntes ikk thx er egnet til alm tv da billedet let bliver meget uroligt. Bruger kun thx til film. Hva med jer?
Af alfa33
Jeg bruger stort set kun THX Cinema og THX Bright Room. Jeg synes i øvrigt, at sidstnævnte er genial om dagen. Ingen problemer her med dagslys selvom vi har store vinduer i stuen = pænt med lys i stuen. (VT50) Min første plasmaslærm, som jeg er yderst tilfreds med.
Af PeterD
bruger normal.

Giver det skarpeste billede, og nogle gange biograf når der skal ses bluray. Den er lidt "blødere" i billede men ikke så super super skarp i detaljerne som normal
Af Lightyear
Jeg bruger kun THX Cinema med mit 42" GT50. Det ser fremragende ud!
Af PeterD
Lightyear: Fed skærm..Lucky You!
Brugeravatar
Af MigSelv
Pro1 med indstillinger fra HDTVTest.
Af THM
pro1 default og pro2 med gamma sat til 2,4.
syntes det egner sig bedst til både alm. tv og film
Af steen6400
Lightyear skrev:Jeg bruger kun THX Cinema med mit 42" GT50. Det ser fremragende ud!
Jeg ville undgå THX mode da pixel orbiter ikke kan sættes til i den mode.
Af Lightyear
steen6400 skrev: Jeg ville undgå THX mode da pixel orbiter ikke kan sættes til i den mode.
Kan du ikke uddybe det?
Af steen6400
Lightyear skrev:
steen6400 skrev: Jeg ville undgå THX mode da pixel orbiter ikke kan sættes til i den mode.
Kan du ikke uddybe det?
Pixel orbiter er en funktion som forebygger burn-in. Den flytter lidt med billedet så kanal logoer og sort kanter bliver udvisket. Det er normalt ikke synligt, men jeg ser det fx tydeligt når jeg har pc'en tilsluttet, så forsvinder noget af rammen skiftevis, jeg vil tro 3-5 pixels. I THX mode står den til auto og kan ikke ændres, og auto er det samme som slukket i dette tilfælde.
Af fredizy
MigSelv skrev:Pro1 med indstillinger fra HDTVTest.
Hvor finder du de anbefalede indstillinger på HD test UK?