Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg har kig på følgende tv i fleggaard og vil høre hvilken en af disse I mener vil være bedst til prisen. Derud over ønsker jeg inputs om andre alternativer i samme prisleje.

På forhånd mange tak

Mvh. Jacob

http://fleggaardshop.dk/Produktkategori ... 3E450.aspx

http://fleggaardshop.dk/Produktkategori ... H5000.aspx

http://fleggaardshop.dk/Produktkategori ... -6200.aspx

http://fleggaardshop.dk/Produktkategori ... H5000.aspx

http://fleggaardshop.dk/Produktkategori ... S6100.aspx
Af Bent odense
køb i danmark.du skal værer meget obs,på de digitale tuner der er i dem.og så skal du have en securator forsikring,hvis du skal have det til rep i danmark,ellers skal du hele vejen til bage til flegaard.spare ikke de få kr, ved at købe det der nede.barer et godt råd.
Af JacobJ
Okay tak for tippet.

Hvad med hensyn til tv til omkring 4000kr. og de tv's jeg har listet op. Er de noget værd? Eller er der alternativer i samme prisklasse.
Af Bent odense
der er mange gode tilbud nu, elgiganten-bilka-expert-fona.gå ind på pricrunner så kan du se priser og hvad de indholder,barer slå model nummer op. :)
Af Bent odense
prøv at se på dette tv.sony kdl-40ex653-model 2012.3d-led-tv.4.900kr.og det får ros her på siden.
Af JacobJ
Okay, den vil jeg lige kigge nærmere på.

Hvad med den samsung UE40ES6100, er det noget der kan bruges? Jeg skal bruge TV'et primært til at se tv, heriblandt masser af fodbold. Så jeg har meget fokus på at der ikke er noget slør eller lign. efter bolden og at tv'et står skarpt. Nu ved jeg godt den ES6100 ligger lidt over budget, så vil I mene der var andre alternativer til den, som var bedre? Er sony'en et bedre valg?
Af Bent odense
hvad jeg lige kan se så er de samsung,nok et beder valg,til prisen.men du skrev jo kun 4000kr,og gører godt med.men du kan også gå efter de finere 2011 modeller,til en rimelige pris.som panasonic-sony 40hx723.
Af JacobJ
Okay. Ja sådan går det gerne med prisen og det er op af. Har også kigget på en PS51D555 til 5700kr. ville det være et bedre valg?

Den sony du skriver om, hvad med 40ex720'er modellen? Den har jeg fundet til 4700kr. i fleggaard, er den bedre eller dårligere end den ex653 du anbefalede?
Af Bent odense
så vil jeg tag sony 40ex653,den er med t2 tuner hvis du ikke lige er på kabel tv.men du kan jo ikke få det hele med kun 4000kr.men du kan jo gå til bage til de samsung du nævnet,der ville du få meget tv for pengene.
Af JacobJ
Altså samsung UE40ES6100 eller samsung PS51D555? En af disse ville være et godt køb? Jeg har stofa kabel-tv og det regner jeg egentligt med at det fortsætte nogle år endnu.
Af PeterD
Kig under Anbefalinger og ser du meget bold/film undrer det mig at du ikke ser på Panasonic's plasmaskærme.....Da de ofte er testvindere for deres mest naturlige billeder og gode sortniveau.....

Men vælg en af FP's anbefalinger så bliver du ikke skuffet....alternativt Whathifi.co.uk...

Du finder næppe en skærm med det bedre sortniveau/farvenuancer/farveklarhed end deres....

Det kræver så bare at du har plads til en 42"....

Nu ved jeg ikke hvor langt du bor fra grænsen, men Elgiganten har 14 dags returret når tvet er tændt og deres priser er (ofte) nææsten ligeså gode som syd for grænsen....og så er de til det danske marked modsat nogle af skærmene du finder syd for grænsen...

Bare et lille tip....

Sjældent du ser slagtilbud på Panasonic's skærme...Hvorfor?

Fordi kvalitet koster......
Af JacobJ
Jeg kommer tit over grænsen, da mine forældre bor tæt på grænsen, så det var mest derfor jeg synes det var smart at spare de 6-700kr. Men hvis de ikke virker til det danske signal, så dutter det jo ikke.. Troede bare at det var samme tv, bare uden danske menuer osv.

Det er fint nok med de købsanbefalinger her på siden og jeg ville da også føle mig meget sikker på at jeg fik et godt tv, hvis jeg valgte et af de tv'er der bliver anbefalet, men problemet er bare prisen. Synes kun der er tv over 6000kr. og det er jo godt nok noget fra de 4000kr. som jeg lagde ud med at ville give.

Jeg tager lige et kig på whathifi.co.uk
Af PeterD
Skal ikke gøre mig så klog på det, men hvis du virkelig vil spare penge ved at købe over grænsen, skal man op og se på de store skærme , f.eks. 50" og derover som ligger på 11-12 K og opefter i Danmark. De kan vist typisk fåes en hel del billigere i udlandet, f.eks. Tyskland..

Har lige kigget lidt på 6 mdr. gamle tråde fra flatpanels.dk/forum for at give dig nogle valgmuligheder. 100 Hz skal det i hvert fald have:

Det bedste mulighed er hvis du kan gøre din stue relativ mørk da plasmaskærme ikke er glæde for sollys direkte på skærmen. Tilgengæld har de nogle gode betragningsvinkler

- Samsung LE-40D504

- Samsung UE40EH5005

- Samsung UE40D5727 (Godt LED til prisen-hvis du har et lyst rum med meget lys)

- Philips 42PFL4506H

- Philips 42PFL3007T

- Panasonic TX-P42U30E (Giver godt billede i "film" profilen)

"Loland. 29.maj 2012": Hvis du går efter et godt billede så gå efter panasonicen!!! Samsung Le40D504 er nok det mest jammerlige tv der er smidt på markedet sidste år både i billede og lyd. Du fravælger automatisk også en del muligheder hvis du vælger 504. Den har nemlig ikke vga udtag,optisk lydudtag til anlæg,komponent indgang. Også er 2hdmi altså ikke meget idag"

"DavidHimself.30.maj 2012": GLEM Hz-funktioner... de fortæller lige så meget om billedkvaliteten, som hvilken farve foden har!

Nogle mener at kunne se at plasma flimre... jeg kan ikke se det men nogen kan de levere typisk et... "blødere" billede, og en mere ægte sort.
Til gengæld, skal man, især i starten tænke over og tage højden for "burn-in".

Typisk levere LCD/LED en lysere hvid, som tit kan opfattes som... skarpere. Her er der ingen mulighed for burn-in og du får et noget lavere strømforbug! (det er meget firkantet sat op).

Men slap af med Burn in. Det er reelt kun en trussel hvis du er HARDCORE GAMER og spiller 6-7 timer hver dag...Du kan sagtens pause blurayen eller PS3 spillet i 30-50 minutter uden der er burn in....