Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skærmtrolden
Er mest lun på en Panasonic - priserne er vist ganske konkurrence dygtige, og vi har haft en Pana DVD i et par år, som vi har været meget tilfredse med. Desuden har vi et Pana XT50 TV, og det vil være fint at kunne betjene BluRay'en med TV remoten - og hvis der er yderligere fordele i VieraConnect, vil jeg gerne benytte dem.

Jeg er ligeglad med internet opkobling etc., da vi allerede har det i TV'et. Så det må gerne være der, men jeg gider ikke betale ekstra for det, hvis det er det eneste jeg får ved at vælge en større model.

De nye touchfjernbetjeninger er jeg absolut ikke interesseret i.

Lyd: Pt. bruger vi bare TV'ets indbyggede lyd, men formentlig sætter jeg nogle 2.1 højtalere til senere. Måske via en surround forstæker. Tror ikke vi kommer op i 5.1, men vil dog ikke helt udelukke det endnu.

De to modeller jeg pt. overvejer, er DMP-BDT110EG som koster godt en tudse, og 210/220 til ca. 1500 - umiddelbart ser der ikke ud til at være den store gevinst ved at springe op i 210/220 - er der forskel i billedkvaliteten?

Hvis 110'eren fint dækker mit behov, vil jeg hellere bruge pengene på noget andet, f.eks. et par ekstra 3D briller 8)
Takker på forhånd :)
Brugeravatar
Af MigSelv
High Clarity Sound og Digital Tube Sound, er forskellen på 110 og 210. Efter min bedste overbevisning, er det ikke prisforskellen værd. Afspillere i det prisleje, yder ens på billedsiden. De 2 maskiner vejer det samme, så indmad er sikkert 100% identisk.
Af Skærmtrolden
Super, tak :)

I mellemtiden fandt jeg ud at PS3 tilsyneladende kan spille 3D BluRay film, hvis de får installeret den nyeste firmware - nogen som kan bekræfte det? Og hvordan er billed og lydkvaliteten?
Af lgowner
Skærmtrolden skrev:Super, tak :)

I mellemtiden fandt jeg ud at PS3 tilsyneladende kan spille 3D BluRay film, hvis de får installeret den nyeste firmware - nogen som kan bekræfte det? Og hvordan er billed og lydkvaliteten?
ps3 skulle vist være bedst i den katagori, da menu'r og så videre er hurtigere afviklet. kvaliteten af billed er nok som det altid har været, det skal jeg ikke vurdere. men selve BD funktioner er vist i top på en ps3.
den klarer HD lyd her, som også kom med en fw opdatering for nogen tid siden.
Af Jeden
Skærmtrolden skrev:Super, tak :)

PS3 er glimrende til brug ved afspilning af 3D materiale
Af steen6400
Jeg mener ikke at PS3 kan afspille 3D i højeste opløsning, men kun side-by-side.
Af steen6400
Jeg mener ikke at PS3 kan afspille 3D i højeste opløsning, men kun side-by-side.
Af Skærmtrolden
Mange tak for svarene, så bliver det istedet en PS3 :)
Af bloggy
Når i siger ps3 ikke kan spille i højeste opløsning men kun side-by-side, hvad betyder det?

Jeg har nosset mig sammen og fået et Samsung 46" 8005(Takket være gode råd i forummet + anmeldese!Tak for det) og vil super gerne lege med 3d funktionen.
Tænkte også på at købe en ps3, men er der nogen der har erfaringer med en "lille" 3d blu-ray afspiller? Jeg syntes mange er alt for store.
Samsung har lavet en meget lille en, men en del har vist haft problemer med den
http://cdon.dk/hjemme-elektronik/samsun ... erunner_dk

Hvor får man bedst kvalitet..ps3 eller en afspiller som den?

Håber der er nogle eksperter der har nogle råd til en nybegynder:o)

God sommer

Hilsen Bloggy
Af lgowner
bloggy skrev:Når i siger ps3 ikke kan spille i højeste opløsning men kun side-by-side, hvad betyder det?
har ps3 og prøvet bluray i 1080p/24 afspilning, så den burde klare dem fint.

SideBySide betyder at dine mkv/divx film er optaget med 2 billeder ved siden af hinanden, og så skal TV altså lægge dem sammen så 3D effekten aktiveres, denne option burde være på de fleste 3D tv.
det kaldes også SBS. der findes også 3D optagelser hvor billed ligger delt horizontalt istedet, så tv skal flette billeder sammen på horiz. akse istedet for vertikalt.

er sikker på ps3 klarer opgaven lige så godt som en dedikeret afspiller. med den forskel at den vist stadig bruger 80-100w hvor en dedikeret afspiller bruger nok kun 5-20w, så strømmæssigt har det en pris at vælge ps3, dog minimalt ift. andet forbrug som plasmatv el. projektor.
Af J.H.
Jeg havde nappet den Pana BDT110.