Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af with
Tv Samsung UE55D8005

Suround anlæg Samsung HT-E5500

Når jeg kobler et hdmi kabel fra tv arc til sourounden input hdmi 2 - eller 1 kommer der ingen lyd. Men kobler jeg den til udgangen kommer lyden. Altså udgang mod udgang underligt. Ideen var at den ene udgang der er på surounden skal kobles til projektor - Fint billed og lyd når jeg streamer over all share.

Men vil jeg have lyden fra tvet ned over surounden sådan at film fra feks viasat kan høres kommer der ingen lyd.

Nogen der har et bud, har prøvet optisk kabelt også

og (ja undskyld hvis jeg roder lidt rundt i det) Som jeg ville mene det skal kobles sammen.
1 hdmi kabel arc fra tvet ned til surounden hdmi 2 - men kan dette ene kabel både sende billedsignal til tvet og lydsignal den anden vej ?

Håber altså ikke det blev alt for kryptisk.

Mvh

en håbefuld samsung bruger
Af dk9000
Det du gør er også forkert :)

Det du har gjort med ARC til HDMI out på forstærker er rigtigt :)

Hvis du vil dele signalet videre ud til andre skærme eller en projektor i dit tilfælde, så snup en god hdmi splitter :)
Af with
Tusind tak for info - hvor er det enkelt - bare man kan :-)
Af with
Hej Rasmus

Har du en ide, nu har jeg købt en splitter med forstærker. Når jeg sætter den til vil den godt vide både tv og projektor og lyden er der faktisk også i surounden - men når jeg så slukker tvet for bare at se projektor, så er der ingen lyd mere formentlig fordi arc slukker sammen med tvet ?

jeg har koblet det sammen på følgende måde

fra forstærker til tv hdmi arc
fra satelit reciver til indgang på splitter
de 2 udgange på splitter 1, til projektor og den 2 til tv hdmi 2 (ikke arc)

mvh
Af with
hej igen

Kan fejlen tænkes og være:

På producentens hjemmeside står der at splitteren understøtter hdmi 1,4 i den medfølgende brugsanvisning står der at det er hdmi 1,3 og det ved jeg samsungs arc ikke kan køre på
Af dk9000
Rasmus er vores admin på sitet :) jeg hedder Casper :)

Nå men ja du skal først sørge for at dit anlæg ikke slukke når dit tv gør.

Dette kan indstilles inde i menu også under gernealt.

Videre.

Jeg vil gerne lige vide hvad det er du skal se på projektoren og fra hvilken kilde :)
Af with
hej Casper sorry med navnet :-)

Jeg har nu fået en ny splitter som supporttere hdmi 1,4, jeg tror måske det er nemmest og sige hvad jeg skal koble sammen.

viasat digital boks
tv samsung 55 led 3 d
samsung souround anlæg
hd projektor.

giver det ikke et problem med arc når man skal se projektor altså med tvet slukket ?

Mvh
Søren
Af with
Hvis man får lyd fra enten et optisk kabel, eller alm phono kabel eller hdmi arc er det så den fulde souround lyd, eller blot alm lyd man får ud ?