Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket TV skal jeg vælge?

Hejsa

Nu kommer der et stort spørgsmål :-)

Jeg går og overvejer nyt 40'' TV i prisgruppen 9-13.000 området...

Mine primære fokusområder har været Samsungs og Philips top-/næsten topmodeller, men er godt nok i tvivl om hvad jeg bør vælge, selvom jeg traditionelt set altid har sværget til Philips.
Samsung UE40ES8005 har jeg fundet forholdsvist billigt hos Wupti til knap 10.000
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... S8005.html

Mens Philips 40PFL8007T kun har været at finde hos Elgiganten til knap 13.000
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 40pfl8007t

Jeg har dog svært ved at se hvor jeg skal lægge pengene... jeg har primært fokus på billedkvaliteten og "lækkerheden" i skærmen, hvor jeg umiddelbart mener Philips vinder (ambilight ser bare cool ud) Dog kommer økonomen op i mig og siger at Samsung umiddelbart giver mig mere for pengene, Det er billigere og her får jeg nemlig 2 par 3D briller med i købet. Dog tror jeg dog nok at jeg får et originalt Philips vægophæng med Philips fjernsynet... Også er der jo lige det med at Philips har solgt sin TV division fra - hvilke konsekvenser vil det have for de senere softwareopdateringer af fjernsynet? Jeg har en Philips HTS9140 soundbar i forvejen, så rent designmæssigt vil Philips TV'et måske også passe bedst her... Puha - alle de overvejelser.

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle meninger omkring det - er det udelukkende et spørgsmål om religion, eller er der en producent der bør fremhæves? Og hvad med Sony og Panasonic bør de være med i mine overvejelser.

På forhånd tak.
Af dk9000
Jeg kommer med lidt input med hensyn til Philips tv division :)

Selve TCL har overtaget PRODUKTIONEN. MEN!!! Philips står stadig for mærket, de laver bare ikke selve tvet mere :)

Nå men med hensyn til software kan du være ganske rolig.

Hvis vi først kigger lidt på hvad du vil bruge dit tv til primært, så kan vi nemmere finde ud af hvilken skærm du bør gå efter.