Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af H3nrik
Hej,

Jeg har et ældre Samsung LE46C535, den anden dag fandt jeg pludslig ud af at jeg kunne se digitale kanaler, men nu kan jeg ikke finde dem igen.

Er der en der kan forklare mig hvordan jeg finder dem igen, jeg har kabel-tv.

En bekendt var ved at forklare mig at det kunne være rent held jeg var heldig at fange dem en dag under en søgning, men vil gerne have dem permanent, da billedet jo uden tvivl er meget meget bedre på Digital tv kontra Analog!?

Udfra hvad jeg kan se i brugsvejledningen har jeg i mit tv DVB-T samt DVB-C tunere indbygget?

Nogen bud eller en vejledning7hjælp til hvad jeg gør for at få dem frem igen!

På forhånd tak

MVH
Henrik
Af Bent odense
hvis der står mpeg4 dbc-c-t så kan se digital kanaler.men nu kender jeg ikke så meget til samsung.men prøv at gå ind imenu-indstillinger.og så skal du have netværks id,frekvens på din kabel tv udbyder,det kan du finde på nette eller tv bladet.men du skal også sørge får at have hf-tætte kabler og stik.
Af Bent odense
hej henrik.det var en slå fejl,jeg mente dvb-t-dvb-c tuner :s
Af THM
prøv at find din område kode og frekvens hos din udbyder og lav en ny søgning...
Af jones31
tast 100 som netværks id og 143 som frekvens, som kommer kanalerne i digitalt.
Af noxity
Hvis du kun har digitale "nogle gange", så kunne det godt tyde på at dit signal er for dårligt.

Bruger du stadig de gamle stik med den grå plastik-kappe?

Hvis du går ind i menuen, vælger support, så skulle der gerne være et menupunkt med noget selvdiagnostering hvor du kan få signalinformation.
Af Daniel Buje
H3nrik skrev:Hej,

Jeg har et ældre Samsung LE46C535, den anden dag fandt jeg pludslig ud af at jeg kunne se digitale kanaler, men nu kan jeg ikke finde dem igen.

Er der en der kan forklare mig hvordan jeg finder dem igen, jeg har kabel-tv.

En bekendt var ved at forklare mig at det kunne være rent held jeg var heldig at fange dem en dag under en søgning, men vil gerne have dem permanent, da billedet jo uden tvivl er meget meget bedre på Digital tv kontra Analog!?

Udfra hvad jeg kan se i brugsvejledningen har jeg i mit tv DVB-T samt DVB-C tunere indbygget?

Nogen bud eller en vejledning7hjælp til hvad jeg gør for at få dem frem igen!

På forhånd tak

MVH
Henrik
Hej Henrik
´
Først og fremmest, gå ind på din udbyders hjemmeside, skriv i søgefeltet "frekvens" eller "frekvens indstillinger" der ligger der en guide til at plotte de rigtige værdier ind i dit tv, så den automatisk søger på de givende frekvenser.

Der næst, som der er blevet nævnt er dine stik i ordenlig kvalitet? I følge produktets information (samsung.com) har den mpeg 4, så jeg kunne forestille mig, at problemet sagtens kan afhjælpes

For at indtaste værdierne

Menu -> kanal indstillinger -> automatisk søgning -> Kabel : Digital / analog -> manuel søgning -> indtast værdierne fra udbyder -> søg
Af H3nrik
Hej Alle

Beklager den sene tilbagemelding, men har ikke lige haft tid før nu til at rode med det!

Jeg har prøvet at være inde at ændre mit netværksid til 100, og så lave en ny søgning, men den finder stadig kun de analoge signaler.

Jeg har Grindsted fællesantenne, som får leveret fra Yousee, min boks i væggen er den gode gamle i grå, er det den der skyldes hele problemet?

For som sagt, så undre det mig gevaldigt, hvordan jeg kunne finde dem frem den anden dag, der forsvandt alle de analoge kanaler også, så der kun var digitale kanaler, og ville jo gerne have begge dele, så jeg havde fuld program-pakke!

Jeg er forvirret må jeg indrømme, nogen bud på hvad jeg kan prøve istedet eller hvad løsningen kunne være, når TV'et har muligheden for det så skal det jo også virke på den ene eller anden måde??

Der er ikke noget med at det skal slåes om mellem analog og digital et eller andet sted evt?

Eller vil de anaolge kanaler følge efter de digitale i programrækken eller omvendt etc?

På forhånd tak

MVH
Henrik
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøv med afskærmede stik og et ordenlig antennekabel. Det kan fås for under 100 kr inkl. fragt.
Af Bent odense
den gamle grå vægdåse,den kan du godt få skifte.det betyder,at antenne-kabler,stik og samlinger skal være hf-tætte.køb hos professionelle antenne installatører.
Af H3nrik
Det Må prøves, nogen anbefalinger?

Men det forklare jo stadigvæk ikke hvorfor jeg kunne søge, finde ig ikke mindst se de digitale kanaler den anden dag, hvor de stod knivskarpt?

Mvh
Henrik
Af PeterD
...Når tvet skal udskiftes....

...Vælg et andet mærke end Samsung når du har så meget bøvl med det.....
Af H3nrik
TV'et fejler ikke noget i min optik.

Men er der ingen der kan komme med et bud på, hvorfor det virkede den anden dag O-O ?

Jeg håber at kunne få skiftet stik og dåse i løbet af ugen
Af Bent odense
det skal nok komme til at virke.men der må værer nogle samsung gutter der også kan komme med nogle gode råd.men start nu med at få skifte de kabler stik dåse.troer ikke dit tv fejler noget.