Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bladerz
Har lige anskaffet mig Panasonic vt50 og bruger den gamle ps3 som afspiller er der på nogen forskel i 3D effekten eller billed kvaliteten, på den gamle og den nye slim? Eller ville jeg få det bedste resultat med en 3D Bluray afspiller? Grunden til jeg mistænker der er forskel er at der jo kun er hdmi 1,3 i slim modellen dette skulle de have klaret ved hjem af firmware opdatering. Men den gamle ps3 vel omkring 4 år har en endnu ældre hdmi port... Ps har lige set Thor i 3D på min gamle ps3 syntes det stod fint. Men har jo ikk noget at sammenligne med :)
Af bladerz
Det 2 forskellige spørgsmål?
Af dk9000
Det er helt i orden at bruge sin ps3 til afspiller :)

Der er ikke den store fordel ved at vælge en BD, kun at du så har en FAST afspiller til at spille film på :)

Dog synes jeg det er unødvendigt, selvom jeg selv både har en PS3 fatboy og en Pana BD300 så synes jeg ikke du skal investere i det. Jeg har selv valgt det da jeg fik et godt tilbud på min BD men os pga, lidt lyd :)
bladerz skrev:Grunden til jeg mistænker der er forskel er at der jo kun er hdmi 1,3 i slim modellen dette skulle de have klaret ved hjem af firmware opdatering. Men den gamle ps3 vel omkring 4 år har en endnu ældre hdmi port...
der er ingen hardware mæssig forskel på de almindelige v1.1 -> v1.4 hdmi software standarder, så du kan roligt forvente at en gammel fat ps3 virker præcis lige så godt som en slim model.

et hdmi stik fuld bestykket med alle pins forbundet vil så mere handle om hvordan hardware styres af software, og om alle pins på stik er forbundet til en chip som kan benytte det, så vil det altid kun være software som kræves opdateret.

så præcis som debatten omkring gode/dårlige hdmi kabler, så vil de fleste fuldbestykkket kabler (altså hvor alle ledninger er forbundet mellem de 2 stik) være ok til v1.1 og hele vejen op til v1.4a

se denne link for specs på stikket, så vil du se at kablet altid er det samme.