Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Heikoheiko
Hej

Jeg har et USB stick som jeg gerne vil bruge til mit Samsung ES7005, kan det lade sig gøre? Jeg får en fejlmeldning om sticket ikke kan benyttes...
Af jng
Heikoheiko skrev:Hej

Jeg har et USB stick som jeg gerne vil bruge til mit Samsung ES7005, kan det lade sig gøre? Jeg får en fejlmeldning om sticket ikke kan benyttes...
Åbenbart ikke.
Af Heikoheiko
Har du kendskab til hvilke USB-sticks som kan gøre det? Fjernsynet er primært købt til at kunne optage med USB-stick, så hvis det ikke kan lade sig gøre må jeg ud og bytte tv'et igen.
Af esbensen
Måske det skyldes, at TV'et forlanger en minimum lagerkapacitet på USB-enheden (f.eks. 32 GB) og/eller formateret til givne, godkendte fil-systemer (f.eks. IKKE NTFS).
Af Heikoheiko
Der er 16 GB på sticken - og tv'et kan formattere, så det burde ikke være et problem. Elgiganten sagde sælgeren at han kendte både nogle som havde fået det til at virke, og nogen som ikke havde fået det til at virke - og jeg kunne få det byttet hvis det ikke virkede...
Af esbensen
Ok. Så du, at jeg skrev TV'et forlanger en "minimum" lagerkapacitet. Jeg ved dog ikke, hvad minimum er for dette TV, men er tidligere faldet over tallet 32 GB, som jo desværre i sig selv udelukker en del USB-sticks.
Af dk9000
Det SKAL være high speed :)

Jeg har fået flere til at virke selvom kunder har påstået at det ikke virker :)

Så Rasmus det er noget pjat det der :P

Men som Rasmus os nævner så køb dog en Harddisk og smid den bagpå med noget dobbelt klæbende tabe :) Langt mere plads:)
Af Chaui
Er det ikke lidt voldsomt og bytte TV'et på det grundlag ? gør dog som alle andre og køb en ekstern Harddisk istedet. Den skal jo ikke have strøm til og fylder nærmest intet.

Og en 16 gb usb nøgle er altså hurtigt fyldt op. Optog Formel 1 engang, det var jo så os 3-4 timer. men det fyldte omkring 20 gb.
Af Libelle
Hsar selv prøvet med forskellige USBstik uden succes. Havde tilfældigvis en ældre harddisk fra en bærbar liggende - 60GB/4200 omdr. Købte et USB kabinet til den - pris 74,50 kr. Vupti - det fungerer fremragende. Der var de nødvendige stik - USB til optagelse og USB til strøm. Kabinettet er ikke større end det kan sættes bag på TV'et med velcrobånd.

Mvh
Libelle
Af Chaui
Ikke nødvendigt med en 3,5" harddisk der kræve strøm. en 2,5" er fint.