Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klinge
Jeg søger et godt passivt 3D TV og I og med at LGs top tv flopper igen i år har jeg søgt lidt rundt og måske fundet en ny kandidat. Toshiba 55VL963 http://www.home-entertainment.toshiba.c ... V/55VL963/

Er der nogen som ved om dette TV kommer til DK? Kan ikke rigtigt finde nogen Toshiba TV forhandlere i DK. Der er heller ikke en dansk support email adresse på toshiba.dk (??)

Men jeg kan da se at Rasmus tidligere har anmeldt Toshibas TV og givet dem relativt gode karakterer.

Rasmus kommer der evt. Toshiba tests i år? og kunne det være VL963, nu hvor Flatpanels også er fan af den passive teknologi. :D

-Morten
Af kennethm
Nu nævner du at du søger et passivt tv men LG's top flopper.
Har du undersøgt det nye grundig tv? Fle9270 i 55", det er passivt og netop ankommet i elgiganten til 13000,- :-)
Godt nok siges det at panelet er bygget af LG, men hvorhenne er det du ser at LG's passive 3d flopper? For umiddelbart ser jeg LG som det bedste passive system på markedet :-)
Af kennethm
Nu nævner du at du søger et passivt tv men LG's top flopper.
Har du undersøgt det nye grundig tv? Fle9270 i 55", det er passivt og netop ankommet i elgiganten til 13000,- :-)
Godt nok siges det at panelet er bygget af LG, men hvorhenne er det du ser at LG's passive 3d flopper? For umiddelbart ser jeg LG som det bedste passive system på markedet :-)
Af kennethm
Hov, sorry for dobbelt indlæg, min telefon driller lidt :p
Brugeravatar
Af MigSelv
kennethm skrev:Nu nævner du at du søger et passivt tv men LG's top flopper.
Nu bliver det ikke nævnt, at deres passive 3D flopper, men de fleste ved, at deres billedkvalitet flopper.
Af klinge
Korrekt deres 3D er blandt markedets bedste men så meget andet halter læs 960 testen her på siden.

Mvh Morten
Af jones31
klinge skrev:Korrekt deres 3D er blandt markedets bedste men så meget andet halter læs 960 testen her på siden.

Mvh Morten

Hvorfor ikke bare købe 47lm760 fra LG af. Har fået gode anmeldser.
Af klinge
Har nu kigget lidt på Grundig VLE 9279 BP... det er godt nok ikke meget man kan google sig frem til på den. Ingen reviews... ingenting, kun at Elgiganten sælger den billigt, men om den er meget værd vides ikke. Men den baserer sig på et LG panel og lider så nok også af nogle af de samme ting som LG.

LGs 760 er bestemt på min "short list", men på trods af at den anbefales, så lider den jo også af trælse ting. De værste er det ringe sort niveau, 24p buggen som kun er rapporteret i 960 testen, men alle LG'er skulle efter sigende have problemer med mørke scener i Blu-ray film og så meldes der også om massiv bleeding i hjørnerne på skærmen fra brugere.
Men jeg falder klart tilbage på 760'eren hvis bedre ikke viser sig.

Toshiba skærm skulle basere sig på et AUO panel... om det er bedre end LGs vides ikke... men der er en mulighed. Hvis den ikke kan købes eller testes herhjemme må jeg jo vente til englænderne begynder at få den om en måneds tid og følge tests og bruger oplevelser på andre fora.

-Morten
Af Hannepande
Frem for alt, så er Expert Toshiba forhandler.

Har forespurgt på denne model og afventer nærmere... Er nemlig heller ikke fan af LG's 2D billede...
Af klinge
Havde set trustedreviews lille teaser og det ser jo umiddelbart godt ud, men lad os få panelet på testbænken.

Jeg ved at en af detaljerytterne, som er skuffede over LGs 960, fra AVSforum vil teste Toshibaen, så snart den lander i UK... så det bliver spændende.

Og Hannepande lad os endeligt høre hvad Expert siger, når de kommer med en dato og en pris.

-Morten

PS! Er jeg den eneste der undrer sig over at flatpanels har en bannerreklame fra et sækkestols firma som fejlagtigt reklamerer med at LG 860 er et nano tv... come on flatpanels :s
Af klinge
Har fået følgende svar fra en Expert ang. pris og leveringstid på VL963...

"Det kan jeg desværre ikke sige på nuværende tidspunkt. Vores centrallager har ikke meldt noget ud endnu."

Så uvist om den overhovedet kommer til DK/Expert. :((

-Morten
Af Hannepande
Desværre tager Expert ikke denne model hjem. Det er helt sikkert. Er igang med at eftersøge den hos forskellige underleverandører, men håber svinder desværre.

Mvh
Hanne
Af lgowner
MigSelv skrev:Nu bliver det ikke nævnt, at deres passive 3D flopper, men de fleste ved, at deres billedkvalitet flopper.
den står for egen regning. du er på forumet flatpanels. og LG's 760 model flopper ikke her men du har lov at være uenig, dog ikke lægge ord i munden på alle og sige de fleste ved, når kun du har den holdning.

flatpanels har flyttet billedkvalitet på LG 760 under "+" og du anerkender normalt deres anmeldelser? altså konklusionen er ikke alle ved hvad du mener her eller deler din holdning.

at top modellen så ikke får særlig gode anmeldelser er en anden snak, men så snævertsynet bør man ikke være, og det repræsenterer ikke alle modellerne LG har lanceret i 2012.