Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens.

Jeg har lige købt et lækkert UE46ES7005, og jeg er rigtig glad for det. Desværre er der det problem, at når jeg prøver at indstille de settings som er anbefalet her på siden, så husker den dem ikke når jeg kigger senere.

Jeg kan ikke finde ud af, om det er fordi, at fjernsynet skal indstille sine settings på alle sources og kanal-typer separat. Altså eksempelvis skal indstille de samme ting både på HDMI-source og TV-source.

Jeg har googlet, og der snakker de kun om at fjernsynet står i shop-mode. Men det har jeg altså tjekket og dobbelttjekket, det gør mit IKKE.

Nogen der har oplevet noget lignende?

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal indstille tingene separat for hver source.
onlinehero skrev:Hej folkens.

Jeg har lige købt et lækkert UE46ES7005, og jeg er rigtig glad for det. Desværre er der det problem, at når jeg prøver at indstille de settings som er anbefalet her på siden, så husker den dem ikke når jeg kigger senere.

Jeg kan ikke finde ud af, om det er fordi, at fjernsynet skal indstille sine settings på alle sources og kanal-typer separat. Altså eksempelvis skal indstille de samme ting både på HDMI-source og TV-source.

Jeg har googlet, og der snakker de kun om at fjernsynet står i shop-mode. Men det har jeg altså tjekket og dobbelttjekket, det gør mit IKKE.

Nogen der har oplevet noget lignende?

Mvh
Hej

Jeg overvejer, at købe dette tv, og høre du er glad for det! Hvordan er dit mht. til clouding og, hvad synes du overordnet om det?
Af onlinehero
Hej otf.

Jeg har forsøgt at google på clouding, men kan ikke lige finde noget. Kan du uddybe hvad det betyder?

Altså udover det problem jeg har beskrevet her med picture settings, så er jeg vildt glad for det. Synes at (når der er kalibreret) at billedet er vildt lækkert. Har set en hel del HD-film allerede (har købt et Apple TV ved siden af) og jeg synes det er helt perfekt.

Det skal dog siges, at jeg er gået fra en 21" Dell-monitor med tilhørende analog tv-tuner til dette. SÅ der skal ikke vildt meget til at imponere mig. :-)

Jeg har brugt stemmestyring lidt, det synes jeg faktisk fungerer helt ok. Motion control er dog en joke. Selve Samsungs Smart Hub er også ret sjov, men det bliver nok mest til skæg og ballade. Det vil aldrig (efter min mening) slå noget AirPlay mirroring til en computer eller bare at bruge Apple TV til det hele.

Men jeg vil klart anbefale det. Skal vende tilbage hvis du kan uddybe clouding.
Af Heikoheiko
Hej, hvilke indstillinger bruger du til dit Samsung?

Har I andre oplevet at den kun finder DR's kanaler som digitale?
Af otf
onlinehero skrev:Hej otf.

Jeg har forsøgt at google på clouding, men kan ikke lige finde noget. Kan du uddybe hvad det betyder?

Altså udover det problem jeg har beskrevet her med picture settings, så er jeg vildt glad for det. Synes at (når der er kalibreret) at billedet er vildt lækkert. Har set en hel del HD-film allerede (har købt et Apple TV ved siden af) og jeg synes det er helt perfekt.

Det skal dog siges, at jeg er gået fra en 21" Dell-monitor med tilhørende analog tv-tuner til dette. SÅ der skal ikke vildt meget til at imponere mig. :-)

Jeg har brugt stemmestyring lidt, det synes jeg faktisk fungerer helt ok. Motion control er dog en joke. Selve Samsungs Smart Hub er også ret sjov, men det bliver nok mest til skæg og ballade. Det vil aldrig (efter min mening) slå nog
et AirPlay mirroring til en computer eller bare at bruge Apple TV til det hele.

Men jeg vil klart anbefale det. Skal vende tilbage hvis du kan uddybe clouding.
Hej. Er godt at høre du er glad for det og tak for den lille gennemgang :-). Med clouding mener jeg ujævn baggrundsbelysning , det kan ligne skyer. Man kan se om det har det ved mørke sener og rummet er mørke lagt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu ved jeg at Apple sætter et HD logo på de film du kan leje i iTunes, men hvis du kan lide billedet ved disse streamingtjenester, så prøv at få fat på en BluRay også - det er noget helt andet!
Af onlinehero
otf skrev:
Hej. Er godt at høre du er glad for det og tak for den lille gennemgang :-). Med clouding mener jeg ujævn baggrundsbelysning , det kan ligne skyer. Man kan se om det har det ved mørke sener og rummet er mørke lagt
Ok! Det er godt nok okke noget jeg har lagt mærke til, men jeg har selvfølgelig heller ikke kigget direkte efter det. Men det er i hvert fald ikke noget som et sprunget mig i øjnene :-)
Af otf
onlinehero skrev:
otf skrev:
Ok! Det er godt nok okke noget jeg har lagt mærke til, men jeg har selvfølgelig heller ikke kigget direkte efter det. Men det er i hvert fald ikke noget som et sprunget mig i øjnene :-)[/

jamen så det jo ikke et problem :)