Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Strecker
Er i lidt af et dilemma.

Har pt et 92" motorlærred men vil gerne op i noget større.

Har fået tilbudt et 96" lissau cinemascope 2.35:1 lærred til en fin pris men er i tvivl om det er det rigtige for mig.
Jeg streamer de fleste film fra Apple TV3 og de fleste film er jo netop i 2.35:1 format så på det område ville valget jo være perfekt.
Men når der nu dukker noget 16:9 materiale op enten på Apple tv eller når der skal ses fodbold eller spilles ps3, så bliver billedet jo en del mindre end mit nuværende 92" :-(

Ville jeg være bedre stillet med et f.eks 110" 16:9 lærred.?

Skal dog siges at bjælkerne over og under billedet ikke irriterer mig synderligt, men samtidig frister den ægte biostemning med cinemascope en del.

Håber på lidt hjælp fra personer der har stået i sammme situation.

Ps
Min projektor er en Panasonic pt-ae3000 som der er lens memory og kan skifte melle
16:9 og 2.35:1.
Af Supergris
Da det jo er et større lærred, du søger, synes jeg, at et 110 " 16:9 vil være det naturlige valg.
Det er noget større end dit nuværende.
Hvis du skifter til cinemascope lærred, kan der også opstå problemer med undertekster, der ofte vises i den nederste sorte blælke, selv om det ser godt ud uden bjælker...
Af Strecker
Ja det er netop også undertekst problemet der gør at jeg halter lidt, og samtidig ville det være meget trist at skulle spille ps3 i 16:9 format i kun 65" størrelse.

Tror det ender med et 16:9 i 106" - 110".