Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af otf
Hej

Man kan i næste uge købe dette tv til 9999,-. (Er det et godt køb?)

Synes ikke rigtig jeg kan finde nogle test af dette tv kun af ES8005, og vil derfor høre, om der nogle der har dette tv, og vil dele deres erfaringer med det.

MVH
Senest rettet af otf 30 jun 2012, 15:16, rettet i alt 1 gang.
Af Kaptajn Krogh
I min bog er Samsung's 7 og 8 serie kongerne af LED(lcd) skærme ! Så den kan du roligt købe. Har selv en D7005 fra sidste år og det er en fantastisk fladskærm.
Af otf
Kaptajn Krogh skrev:I min bog er Samsung's 7 og 8 serie kongerne af LED(lcd) skærme ! Så den kan du roligt købe. Har selv en D7005 fra sidste år og det er en fantastisk fladskærm.
Lyder godt. Er meget nervøs for der skal være clouding på den, men ja det jo bare at købe. Det virker til at det 50 50 og man får et med eller uden ligemeget mærke ,efter at have læst utallige indlæg.
Hvordan er dit mht. clouding?
Af otf
Vindfeld skrev:Hej
kiggede på samsungs hjemmeside for at samligne 8005 og 7005 men kan ikke se anden forskel end sort kontra alu front, er der andre forskelle???
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... ES7005UXXE
8005 har micro dimming ultimate tror jeg det hedder, og der har 7005 ikke. Men har læst, at det ikke gør nogen forskel. Udover det, foden.
Af Kaptajn Krogh
Ja på 2012 modellerne er foden og det der micro dimming ultimate eneste forskel. Den store forskel ligger i at 7 serien er med plast kant og 8 serien er med alu-kant ! De fleste klasker alligevel skærmen op på væggen og så er foden lige meget. Micro dimming siger de "rigtige" nørder(altså dem der har mere forstand på dette, end mig :D ) at man skal slå fra alligevel. Så du står egentlig og skal beslutte om du vil have med Alu-kant eller gennem sigtig plastik kant ?

Min skærm fejler intet og har fået meget ros af mine venner. Jeg fik min SUPER billigt lige inden de nye kom på markedet og Bilka skulle have tømt lageret :p Det er dog "kun" en 40" , men rigelig stor i min stue og til mit forbrug !
Af Vindfeld
otf skrev:Hej

Synes ikke rigtig jeg kan finde nogle test af dette tv kun af ES8005, og vil derfor høre, om der nogle der har dette tv, og vil dele deres erfaringer med det.

MVH
Man behøves ikke engang stå i kø uden for elgiganten i morgen for at få det til den pris ;)
http://www.wupti.com/Produkter/562069_% ... artnersite
Af otf
Vindfeld skrev:
otf skrev:Hej

MVH
Man behøves ikke engang stå i kø uden for elgiganten i morgen for at få det til den pris ;)
http://www.wupti.com/Produkter/562069_% ... artnersite
Hehe har godt set det, men kan nu bedst li' at handle i en butik (nemmere at retur ved fejl) :).
Men bilkas prisgaranti burde gælde faktisk når wupti har det, så kunne muligvis købe det der i morgen
Af janbau
Ja prøv det . Es 7005 er godt nok lige faldet i pris . Var lige ved at give ca 13000 kr for det for 14 dage siden .

Jeg ved ikke om du har set det men Elgiganten sælger Panasonic TXL47DT50Y til 10780 kr .

Dette tv skulle være super måske bedre end es 7005 rent billedmæsigt . Og på højde med Lg 760 T 860 V som jo ogse benytter sig af IPS panel .
Men det vil jo være en smagsag , Jeg valgte at købe et 47LM760T til 13300 kr for 14 dage siden sat ned fra ca 15000 kr .

Så det viser vel med de priser at man bare skal sørge for at presse prisen ned da de har en stor avance på visse modeler , især når det er nye modeller det drejer sig om .

Nu kan jeg se at elgigamten er ved at miste eneforhanlingen af lg topmodeller , de kan nu ogse købes hos Hifikluben .

Men et pris nedslag på ca 4000 kr er da ogse en del på de 2 modeller de har i Elgiganten .
Af jones31
Det har jo ikke noget med eneforhandling at gøre. De havde bare det fulde sortiment i de første 2 mdr alene elgiganten. Samtidig er panaen sat ned pga en konkurrent. Og det er billedmæssigt også bedre en den fra Samsung. Som skuffer meget i år på deres sortiment.
Af jones31
Det har jo ikke noget med eneforhandling at gøre. De havde bare det fulde sortiment i de første 2 mdr alene elgiganten. Samtidig er panaen sat ned pga en konkurrent. Og det er billedmæssigt også bedre en den fra Samsung. Som skuffer meget i år på deres sortiment.
Af jones31