Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Jeg har idag været ude og studere forskellige tv som jeg fandt interresante, og er lidt i et dilemma om hvad der rent faktisk bør give det bedste resultat så håber i kan hjælpe lidt.

Jeg har fået tre tilbud.
Jeg kan få et Sony hx723 i 46" inkl 2 briller, til 8000,-
Jeg har også et andet tilbud på en Panasonic st50 50" til 8400,-
Og sidste tv er et grundig 46" (8-serie, deres andet bedste tv) til 7300,-

Jeg vil ikke gå højere end prisen på st50, men gerne billigere.
Dog vil jeg også gerne have et billede jeg ikke bliver træt af indenfor et år.
Jeg købte sidste år et Samsung d6755 som jeg ikke solgte for 3 måneder siden da jeg ikke synes den levede op til mine forventninger.

Jeg søger et billede der ser skarpt og rigtig flot ud, billedet skal kunne kører flydende (derfor helst 200hz selvom jeg ved det bør slåes fra men jeg vil gerne have det flydende)
Jeg har mulighed for at mørkelægge lokalet rimelig godt men gider dog ikke altid gøre det, har ingen direkte vinduer på skærmen så går ud fra plasmaen kan gå an.
3d effekten må gerne være iorden, dog vil den ikke blive brugt så ofte.
Smarttv er jeg helt ligeglad med, vil aldrig bruge det.

Hvis i ønsker lidt sammenligning af hvad jeg kan lide, så er et Sony w4720 et tv jeg godt kan lide men vil selvfølgelig gerne have noget nyere og bedre men er fint tilfreds med det billede, da det står rigtig godt i sd udsendelser!

Drømme tv'et er Sony hx855 men den er for dyr, så tænker at nogle af de tilbud var sådan midt i mellem.

Hvad ville i vælge og hvorfor?
Findes der noget til under 8000,- i mindst 46" i ville vælge fremfor de tilbud?

Mvh kennethm
kennethm skrev:Hvad ville I vælge og hvorfor?
Jeg ville vælge ST50, fordi jeg af to onder bedst kan leve med plasmateknologiens shortcomings.

Men det er du jo ikke nødvendigvis enig i.
Af kennethm
jeg ville vælge ST50, fordi jeg af to onder bedst kan leve med plasmateknologiens shortcomings.

Men det er du jo ikke nødvendigvis enig i.
Det er jeg også begyndt at hælde over til, har aldrig haft plasma så det er lidt en tilvænning men synes jeg fik indstillet den i ekspert til et rigtig flot billede!
Og plus at den er 4 tommer større end Sony 46", desværre er der bare ingen briller med i men de kommer nok på tilbud før eller siden.
Ville overveje en af disse på tilbud i den kommende uge:

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=26295

Virkelig gode tilbud!
Ja ved godt det er kanon tilbud, men har ganske enkelt ikke pengene ellers havde jeg købt samsungs es7005 da det er favorit billedet af dem jeg har set.
Men til den pris ville jeg næsten hellere købe LG's pm680 i 60", der får man da en stor skærm ihvertfald.

Hvis i havde maks 8500,- på hånden hvad ville i så have købt over 46"?
Af Bent odense
du må se at skrabe 2300 sammen til et sony 46hx755.men 46hx723 er også en meget fin skærm,til din pris.
Af molix
Må jeg spørge, hvor du har fundet et Panasonic P50ST50 til 8.400 kroner henne?

Har nemlig selv et på vej, som jeg har købt til 9.000 kroner - men det kan stadig fortrydes.
Af kennethm
du må se at skrabe 2300 sammen til et sony 46hx755.men 46hx723 er også en meget fin skærm,til din pris.
Snakkede igår med en sælger i Sony centeret i kolding, hvor han fortalte mig at der faktisk ikke er sket nogle rigtige ændringer fra hx723 til hx753. Så han havde valgt at tage 723'eren selv hvis han skulle købe fordi man sparede penge og fik to briller oveni.

Har nemlig selv et på vej, som jeg har købt til 9.000 kroner - men det kan stadig fortrydes.
Jeg pressede bare ekspedienten i expert ned fra 10k til 8.400,-
Det vildeste jeg oplevede var at han var villig til at smide deres LG lm670 i 47", 3500,- ned til mig, dvs. For 9000 eller var det 9500,- ku jeg få den skærm i 47" til ;;) pænt vildt nedslag bare ved at vise ham en model jeg faktisk på pricerunner til 8800,-.
Af THM
ifølge cnet er st50 bedre end hx855, som de iøvrigt også roser en del, medmindre man af en eller anden grund ikke kan med plasmateknologien.

Jeg sprang iøvrigt på tilbuddet i føtex, og har købt mig en pz950w. Den har super crisp bevægelseshåndtering, dog ingen sæbeobera effekt :)
Til prisen syntes jeg det er en rigtig god skærm, især bevægelseshåndteringen og fraværret af flicker er jeg glad for i forhold til min G20 :)
Af kennethm
ifølge cnet er st50 bedre end hx855, som de iøvrigt også roser en del, medmindre man af en eller anden grund ikke kan med plasmateknologien.

Jeg sprang iøvrigt på tilbuddet i føtex, og har købt mig en pz950w. Den har super crisp bevægelseshåndtering, dog ingen sæbeobera effekt Til prisen syntes jeg det er en rigtig god skærm, især bevægelseshåndteringen og fraværret af flicker er jeg glad for i forhold til min G20
Okay det lyder imponerende, vil lige undersøge det på cnet imorgen engang.
Men det er jo netop det at jeg ikke ved om plasmateknologien er noget for mig, er nød til at teste det.
Håber jeg bliver vild med billedet for prisen kontra størrelse er jo rigtig god.

Okay fedt at hører du sprang på tilbuddet og er tilfreds.
Hvordan opfatter du den sorte farve? Er den som de fleste anmeldere siger, nemlig dårlig, eller er det kun ekspert-øjet der ligger mærke til det?
Samt har du prøvet at teste 3den endnu?

Tillykke med skærm-købet :-)
Af THM
tak :)
jeg var selv spændt på at se hvor forskel der var i sort fra mit g20.
man kan tydeligt se forskel, men syntes indtil videre ikke det er så slemt som det bliver gjort til. det er mest når der er store dele af skærmen der er sort man lægger mærke til det...
Af kennethm
Okay så det er ikke kun ekspertise-øjet der kan se manglen på sort så, så tror jeg det er godt jeg lod være med at købe. Selvom inderst inde gad jeg alligevel godt da det var en pakke med tv og briller til under halv pris!
Holder ihvertfald øjnene åbne for andre tilbud nu.

kan man på dit fjernsyn, indstille billedet til at være lige så kraftigt og "kunstigt" i farverne som f.eks. Samsungs d/es topmodeller?
Lidt svært at uddybe anderledes end at det jo er kunstige farver der er boostet op i blå farve osv.
Er lidt nysgerrig om man kan lave det billede på en plasma :-)
Af THM
hvis dyb sort er et must, så er det nok meget godt, må sige jeg alt i alt syntes det er klasse til prisen.
Men ved at smide de 2,5k mere får man da samlet set et bedre tv ved at købe st50, samt virkelig dybt sortniveau.

det er nok ikke sådan lige at lave det helt identisk med led modelllerne fra samsung, men det er ikke noget problem at få det kunstigt med crushing af shadow detail som disse modeller gør i dynamisk butiksmode... 8)
Af jones31
kennethm skrev:
Snakkede igår med en sælger i Sony centeret i kolding, hvor han fortalte mig at der faktisk ikke er sket nogle rigtige ændringer fra hx723 til hx753. Så han havde valgt at tage 723'eren selv hvis han skulle købe fordi man sparede penge og fik to briller oveni.

Jeg pressede bare ekspedienten i expert ned fra 10k til 8.400,-
Det vildeste jeg oplevede var at han var villig til at smide deres LG lm670 i 47", 3500,- ned til mig, dvs. For 9000 eller var det 9500,- ku jeg få den skærm i 47" til ;;) pænt vildt nedslag bare ved at vise ham en model jeg faktisk på pricerunner til 8800,-.[/uote]

De er jo også presset, de taber markedsandele :) de er nød til og sælge noget.

Redigeret af moderator - salgsaktivitet ikke tilladt.
Af kennethm
De er jo også presset, de taber markedsandele de er nød til og sælge noget. Jeg har en returvarer i grundig 46 8270 du kan få til 6500. Eller d8005 46 til 7999 uden tab 4 par briller

Hvis det var noget.
Den d8005 lyder interessant!
Ville dog ønske det var 55" udgaven, har en tendens til at synes de 46" skrumper efter et par uger :p
Men skal tv'et så sendes til elgiganten i kolding?
Uanset hvad så tror jeg at jeg vil prøve Panasonic st50 lige en uges tid for at se om plasma er noget for mig, men ville da helst have en led skærm så hvis du kan ligge den til side, hvis ikke du har andre returvare i større størrelser du kan lave et knald godt tilbud på, så må du gerne lige det indtil jeg har besluttet mig, skal nok melde tilbage hvis det er :-)