Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chriz_dk
Nogen der kender dette tv? Det opfylder umiddelbart vores krav med timeshift, dvb-t2 og ikke-bagudvendt stik. Nogen der ved hvordan billedkvalitet er i forhold til eks sony ex 720 eller 653 eller samsung 5 serien?

Eller nogle generelle indtryk af philips 4000 serie?
Af 2 T ´er Uden H
Jeg blev overasket over Philips 4007 model da jeg så den på arbejdet, jeg syntes billedekvaliteten har fået et løft hvis man sammenligner med sidste års modeller i 4000 serien og lidt i 5000 serien, dog kan jeg stadig bedst lide PVR layouttet på Sony og Samsungen da menu systemet for mig bare virker mere overskueligt og struktureret.

Rent billedemæssig sammenligning direkte mellem de 3 modeller skal jeg lige undersøge nærmere på mandag hvor jeg har tid til at lege med lidt indstillinger og udforske tv´ene nærmere mod hinanden, jeg kan dog huske at ex653 også overaskede mig positivt på billedesiden:)
Af chriz_dk
2 T ´er Uden H skrev:Jeg blev overasket over Philips 4007 model da jeg så den på arbejdet, jeg syntes billedekvaliteten har fået et løft hvis man sammenligner med sidste års modeller i 4000 serien og lidt i 5000 serien, dog kan jeg stadig bedst lide PVR layouttet på Sony og Samsungen da menu systemet for mig bare virker mere overskueligt og struktureret.

Rent billedemæssig sammenligning direkte mellem de 3 modeller skal jeg lige undersøge nærmere på mandag hvor jeg har tid til at lege med lidt indstillinger og udforske tv´ene nærmere mod hinanden, jeg kan dog huske at ex653 også overaskede mig positivt på billedesiden:)
Det lyder spændende - lad os endelig høre dine indtryk!
Jeg var et smut i elgiganten i dag (hvor de har tv'et til 4444,- næste uge), men naturligvis var det er piv-ringe tv-signal der var sat til, så det var overordentlig svært at få et fornuftigt indtryk af billedkvaliteten...

/Christian
Af jones31
Hvad er pub ringe signal. For normalt er det canal digital som de har. Men Philips skærmen er også en billig model og en tilbudsskærm i fremtiden
Af 2 T ´er Uden H
Forresten, hvis ikke bagudvendte stik er et af kravene kan du godt sortere ex720 og samsungs nye 5´er serie af listen hvis du havde dem som mulige kandidater, eller det var måske bare for lige at sammenligne med modeller du kendte? :)
Af chriz_dk
2 T ´er Uden H skrev:Forresten, hvis ikke bagudvendte stik er et af kravene kan du godt sortere ex720 og samsungs nye 5´er serie af listen hvis du havde dem som mulige kandidater, eller det var måske bare for lige at sammenligne med modeller du kendte? :)
Ja, problemet med netop ex720 og 5'er serien er de ikke bagudvendte stik - jeg har dog gravet lidt i Philips tv i mellemtiden og undrede mig over at det ser rigtig meget ud til at epg'en er helt til helst - kan det virkelig passe at man skal ud i en menu for at få fat på EPG'en og ikke kan tilgå den direkte når man ser TV?

Ja, det skal ikke være nemt at finde et godt, billigt TV :) men hører nu stadig erfaringer om philips 4000-serien!

/Christian
Af chriz_dk
jones31 skrev:Hvad er pub ringe signal. For normalt er det canal digital som de har. Men Philips skærmen er også en billig model og en tilbudsskærm i fremtiden
Aner ikke hvad kilden var, men ingen af de TV der stod i udstillingen stod særligt pænt, om det var ringe signal eller elendige indstillinger ved jeg ikke, men det var ihvertfald umuligt at få et indtryk om billedkvaliteten var hæderlig - også sonys ex720 som jo har fået pæn ros her på siden stod elendigt...

(men nu skal denne tråd ikke udvikle sig til en diskussion om ringe signaler på tv-udstillinger :D)

/Christian
Af 2 T ´er Uden H
Sidst jeg var på produkt messe undskyldte philips højlydt for deres 2010/2011 fjernbetjeninger og sagde 2012 vil havde et forbedret design, så de er gået over til de aflange udgaver, fremfor dem der ligner et udtværet søpindsvin og der skulle vist være lidt forbedringer i forhold til nogle funktions taster, skal nok undersøge det med EPG´en nærmere imorgen :)
Af 2 T ´er Uden H
Nå Philips 4007´eren har stadig en lidt bøvlet programguide uden genvejstast på fjernbetjeningen, men det er ikke svære end at trykke på det fine hus og en gang til siden ovre i programguiden. Designet i EPG´en er ikke så uinspirende som feks på philips lavpris modellen 3007, men stadig lidt kluntet i forhold til funktionerne.

Jeg må erkende at rent billedemæssigt nåede jeg ikke lige at vudere så meget i dag da det var en halv travl dag, så jeg fik desvære ikke at prøve så mange af indstillingerne på dem mod hinanden, men skal nok lige vende tilbage når jeg ved nærmere :)
Af jones31
Der er ændret i deres menuer også fra 6877 opefter, langt federe menu nu og med tastatur på bagsiden af fjernbetjeningen og generelt en lækker fjernbetjening.