Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med de to spørgsmål jeg har.

Mit setup består af en Synology med DNLA slået til, en pc som der køre Plex Server, bare for at teste det og så mit LG LM760T tv.

1. På min NAS ligger en MKV som jeg har rippet fra en ISO fil. Indlejret i MKV filen er de danske undertekster som de eneste.
Mit problem er at mit tv ikke kan se underteksterne. Hverken via DLNA (Sources) eller via Plex. Hvis jeg ser den på min computer kan jeg sagtens se undertekster.
Jeg har en anden mkv (3d) hvor den sagtens kan finde underteksterne der er indlejret.
Nogen der ved om det er en software fejl på tv'et og er der noget man kan gøre ved det?

2. Andet problem jeg har er også med mkv filer. Når jeg ser en film via DLNA (Sources) så ser jeg filmen i 4:3 format eller noget i den stil, selv om jeg ser den i "fuld skærm" hvis jeg ser samme film i plex så er filmen i fuld skærm, som jeg også forventer at den skal være. Er der nogen der ved hvordan jeg kan få filmene i fuldskærm også via DLNA?

Håber der er nogen der kan svare

Mvh Jens
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ret få mediestreamere der håndterer indlejrede undertekster i MKV. Jeg ved ikke hvorfor lige netop denne container er et problem, men jeg har set det på flere dedikerede mediestreamere også. Eneste løsning var at lægge en .srt fil i mappen også, men så skal man jo have gang i separat ripning af underteksterne.
Af quinty
Hmmm, tak for svaret.

Det var så svaret Så må jeg bruge noget andet end makemkv til at rippe mine dvd'er :(
Så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg får en srt fil ud fra en dvd...

Det var svar på det ene spørgsmål, så mangler jeg bare at finde ud af hvorfor DLNA kun vil vise 3:4
Af Mysen
Du henter gratisprogrammet "MKVtoolnix" og tilføjelsesprogrammet "MKVextractGUI2". Den kan pille alle filer ud af en MKV.
Hvis underteksten er af et andet format end .srt, så kan du lave den om med "SubResync"

Google er din ven her, og det er lettere og mindre besværligt, end det lige umiddelbart kan synes at være. ;)
Af quinty
Hehe, så langt kom jeg faktisk også i går da jeg kiggede på det, men gik kold da jeg læste at man skulle bruge OCR teknologi for at matche bogstaver i teksten :)
Tror det for mig er nemmere at bruge et program hvor jeg kan hardcode teksten ind i billedet så man ikke kan slå det fra.

Nu må vi se hvilken løsning jeg finder :)

Tak for din hjælp