Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pcs12
Har netop talt med Licotronic, der er fejl på nogle 42" og 46". Det viser sig ved hyletone på 42" og en brummen på 46" ved nogen og striber på skærmen hos andre. Det er en komponent der er af for dårlig kvalitet.

Så mit råd vil være at få det ombyttet, Sharp skulle have erkendt fejlen og de ved hvordan den skal rettes.
Af Thor
Tak for at du lagde din info her ind.

Tror dog desværre at alle os, der har købt tv'et i England, ikke vil være tilbøjelige til at udnytte denne ombytningsret. For jeg er bange for det skal tilbage til den originale forhandler - og det koster os ca 1700 kr.
Var det ikke dit indtryk at det skkulleombyttes ved oprindelig forhandler?
Af furious jt
Har både snakket med sharpDK, hifiklubben, licotronic og Krish AV.

Os der har købt hos KrishAV i England SKAL sende tv'et til England, hvis vi vel og mærke vil have fixet problemet.

havde håbet på at Sharp havde et servicecenter i Dk som kunne lave tv'et men det kan de ikke.

Hvis nogle af jer vælger at sende jeres tv til ombytning hos Krish AV, vil I så ikke informere os andre herinde om det, så kan vi evt. sende det sammen. Bare en ide :)
Af flydedokken
Rimelig skod, hvis vi skulle sende vores tv tilbage til England for at få et tilbage som summede lige så meget. Men mit summer kun når jeg ændrer mit billede fra Dynamisk og kun i 2 sekunder når jeg skifter kanal. Så tror bare jeg holder det ud med mindre der er mange der er med på at bytte..
Af ttkthomsen
Det er vist hele serien af 42XD1E med serial nr.702 der er fejl på. Licotronic synes jeg du skal ringe til for jeg har fået supergod service der inde. De venter svar fra Sharp imorgen om 703 og 704 serie numrene har samme fejl. Men ved ikke om det også gælder hyletonen. Det kan i hvert fald ikke skade at ringe til dem og høre hvordan og hvorledes...[/quote]

Men er der ikke også folk der har fået nr. 701 der har problemer med summen og brummen ? Jeg har lige mailet med Krish fra Av og han skulle have nogle nye på lager (37") fra den 27/3 men der jo ikke meget ide i at købe et såfremt man på forhånd ved at der er problemer med komponeterne !!???!! og så burde man da slet ikke sælge produktet!

Tak for info.
Af pcs12
Hej Thor
Jo mener du skal sende TVet til England hvis du har købt det der.

Dejligt med en debat om dette TV!

Alle serie nr. 702 og nedefter har tilsyneladende fejl med enten hyletone eller en del af dem har og det rammer åbenbart hele serien (alle str.TV). Så hvis jeg havde købt mit TV i England ville jeg nok overveje at give de 1700kr som det koster at sende det retur og få mine penge tilbage.

Det er kun fordi jeg har købt mit hos Licotronic med en god service at jeg vil prøve lykken med den nye serie med serie nr.704. Synes det er bittert at Sharp får komponenter fra anden producent i så dårlig kvalitet uden de har opdaget det hos Sharp.
Af pcs12
Hej ttkthomsen

Ved du om de 37" AV får, har de nye serie nr. 703 eller 704 ? For så skulle der ikke være problemer med hylen, brummen eller striber i billedet. Sharp har udskiftet de dårlige komponenter på de serie nr. Så du burde være ret sikker på at de er iorden.

Sharp kender fejlen og vil udskifte den dårlige komponent hvis de bliver sendt ind. (andre, der fik et flashback til LG´s problem med brumme-og hyletone :) ). Men man må sige Sharp har været meget hurtigere til at anerkende problemet.
Af ttkthomsen
hej pcs12

jeg har fået følgende besked:

hi tonning - we are now out of stock of 37" until 27/03 and will have plenty available then -

the serial no's will be 7101....... ( so they are the latest production )

set will be £1020.00 + shipping gbp £135.00 - please confirm if further interested and we will make a reservation for you -

så det er altså den gamle serie han får ! øv.
Af pcs12
Hej ttkthomsen

Tak for info omkring 37"!

7101 kan være nyeste serie nr.på 37". Men tjek det hellere hos nogle forhandlere herhjemme Geco og Licotronic.

Jeg ved der holdes møde i Tyskland på mandag med Sharp om håndtering af fejlen.
Af furious jt
Jeg er meget tæt på at sende mit retur til england. Har nu fundet banding(eller hvad det nu hedder) og en del hvide striber.

Nogen der ved hvordan man gør med fragt? skal man bare kontakte et fragtfrima til at hente tv'et og så shipper de det selv på skibet? ja jeg er en noob til sådan noget :(
Af flab
Det kan godt være jeg spørg dumt, men hvad er banding? Og på hvilken måde oplever i de hvide striber?
Jeg føler ikke selv jeg har problemer med billedet, men min 42" har en svag brummen når jeg skifter kanal, men kun i 2 sek, og det kan jeg sagtens leve med.
Af pcs12
Hej flab

Banding er f.eks. når du kan se en kasse bag ved et tv2 logo. Der er sådan nogle striber midt på skærmen der gør at billedet er meget dårligt og "gnidret". :(

Dit TV lyder også til at have den fejl med de dårlige komponenter, det er uhyggeligt så mange der er. Brummelyden kommer af dem og har ladet mig fortælle at brummelyden og striberne hører sammen fordi det er pga.af de samme komponenter. Hvis det er rigtigt burde du jo også have striberne eller banding. Er dit billede total rent ? Undskyld jeg spørg, men prøver at finde ud af om problemerne hører sammen O-O .
Af flab
Banding kan jeg godt se en smule af, men kun på de kanaler af mine som er meget dårlige, mit kabel tv svinger meget. f.eks. kanal 4 står helt rent, den er mega flot, og der kan jeg ikke se banding på nogen måde. men på f.eks. SBS net kan jeg se en smule banding bag logoet, men ikke noget jeg ligger særligt mærke til medmindre jeg står helt henne ved tv'et. Med hensyn til de hvide striber, dem kan jeg ikke se, ikke på nogen af kanalerne, men jeg kan heller ikke får brumme lyden frem længere, heller ikke når jeg skifter kanal. Mærkeligt, for den gjorde lige den gang jeg fik den. men det skal jeg ikke klage over.
Af flydedokken
Okay flab. Ved du hvordan du fik brumme lyden væk. Hvilke indstillinger har du sat dit tv til?
Har fundet lidt banding på mit også nu, men for det meste kun på tv2.
Lidt trist.. Håber sharp finder en måde og fixe det på!