Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethm
Hej, har besluttet mig for at prøve lykken med et plasma fremfor led tv igen.
Dog er jeg ikke klog på hvad jeg så skal gå efter nu da alle er med 600hz.

Jeg søger et billede der kan blive lige så kraftigt og "kunstigt" som diverse top-led modellers butiksindstillinger hvor de er boostet op i kontraster og blå farver osv.
Så hvis der er nogle specielle plasmaer der er dygtige til det så er jeg lutter øre.

Budgettet er på max 10.000 da jeg regner med at presse den ned så den rammer 8.000,-
vil reelt set gerne ned på de 6000,- da jeg har et tilbud på en lg pz950 til den pris.

Skærmen skal mindst være 46" eller derover.
Mvh kennethm :)
Af xcardman
hvorfor så købe et plasma tv

en pan ST50 vil være et godt bud

men vil nok ikke give et "kunstigt" billede
netop grunden til man køber plasma er netop for at slippe for et "kunstigt billede

LG vil jeg holde mig væk fra
Af kennethm
hvorfor så købe et plasma tv

en pan ST50 vil være et godt bud

men vil nok ikke give et "kunstigt" billede
netop grunden til man køber plasma er netop for at slippe for et "kunstigt billede

LG vil jeg holde mig væk fra
Fordi det er billigt kontra størrelse, samt billedet på de skærme jeg har undersøgt på youtube bl.a. giver et flottere billede end diverse LED skærme.
og fordi jeg ikke har kunne finde en led skærm der var god nok til prisen efter min vurdering.

Panasonic ST i 50"?
Den virker lovende på youtube, ved dog ikke hvor jeg kan se den live?
Elgiganten har den ihvertfald ikke.

Af hvilken årsag skal jeg holde mig fra LG? :)
Af T_skaaning
Samsung ps51d8005.. 9300 hos wupti (sat ned fra 16-17000 tilbage fra lanceringen).

Kåret til bedste tv i 2011 af de fleste internationale sites - med vt30 på 2. pladsen. Her kan bl.a. nævnes CNET.

Med det fjernsyn kan du nemlig også sagtens opnå det samme kraftige/skarpe/skinnende billede som LED-modellerne.
Brugeravatar
Af MigSelv
T_skaaning skrev:Samsung ps51d8005.. 9300 hos wupti (sat ned fra 16-17000 tilbage fra lanceringen).

Kåret til bedste tv i 2011 af de fleste internationale sites - med vt30 på 2. pladsen. Her kan bl.a. nævnes CNET.

Med det fjernsyn kan du nemlig også sagtens opnå det samme kraftige/skarpe/skinnende billede som LED-modellerne.
Dette site kårede VT30 som den bedste af de to.
Af kennethm
Samsung ps51d8005.. 9300 hos wupti (sat ned fra 16-17000 tilbage fra lanceringen).

Okay det lyder lovende!
Nu så jeg en film/interview vedr. De nye pana skærme til ces tror jeg det var, på youtube, hvor der forklares at de nye skærme har fået en nyrenoveret teknologi som gør at de står ligeså skarpe/klare/kunstige som deres wt50 kan, hvilket er den delle modstander for Samsungs efter hvad jeg kan se.
Denne nye teknologi gælder også for st50, hvilket jeg efter andre videoer på youtube finder meget interessant!
Skal se den i weekenden live, da jeg helst køber noget jeg selv har set. Bryder mig ikke om at satse på jeg bliver glad for Samsungs ps51d8005, desuden så er st50 lige små 1000,- billigere så den har lige første prioritet, med mindre nogle kan komme med negative ting om den? :-)
Eller tak for hjælpen T_skaaning og MigSelv.
Af T_skaaning
De 1000kr mere for ps51d8005 frem for st50 er godt givet ud! Tror st50 havner på 5. - 6. plads på cnet.
Af THM
T_skaaning skrev:De 1000kr mere for ps51d8005 frem for st50 er godt givet ud! Tror st50 havner på 5. - 6. plads på cnet.
skal ikk afvise jeg ku finde på at vælge d8005, det vil være en afvejning af fordele og ulemper. men det ser nu lidt ud som om cnet rangere st50 højere
Af kennethm
De 1000kr mere for ps51d8005 frem for st50 er godt givet ud! Tror st50 havner på 5. - 6. plads på cnet.
Hmm men stadigvæk, det er 1000,- mere, er forskellen så synlig for det normale forbruger øje som ikke har forstand på at finde fejlene?
bare ærgeligt jeg ikke kan se samsungs live!!
Hvad med ps51d7005, er der forskel på 8 og 7 serien i billedkvalitet her da der ikke er på led modellerne? :-)
Af kennethm
Hmm men stadigvæk, det er 1000,- mere, er forskellen så synlig for det normale forbruger øje som ikke har forstand på at finde fejlene?
Hvad med ps51d7005, er der forskel på 8 og 7 serien i billedkvalitet her da der ikke er på led modellerne? :-)
Af T_skaaning
kennethm skrev:
Ja, der er vanvittig stor forskel. Har set begge i aktion. Har selv st50 og min bror har ps51d8005. Der er kæmpe forskel. Det er jo et spørgsmål om smag på visse områder - men der er et klart skridt i niveau fra de to tv.

Der er næsten ingen forskel på ps51d7005 og 8005 rent billedmæssigt.. Angiveligt skulle der være noget LCE - der skaber bedre kontrast og så også et bedre sort filter, hvorfor sortgengivelsen skulle være en anelse bedre.. men med 7005 og 8005 i plasmaserien (og i LED for den sags skyld) Er det netop sådan, at der ikke er meget at se forskel på.. Min anden bror har ps51d7005 ;)
Af kbaggen
T_skaaning skrev:De 1000kr mere for ps51d8005 frem for st50 er godt givet ud! Tror st50 havner på 5. - 6. plads på cnet.
Cnet roser st50 til skyerne, så hvor har du det fra?

Har selv lige købt og med samme valg, dvs, 55sr50 mod 51d7005 (billigere men dog identisk panel) og mit alg blev st50. Alle de test og information samt rådgivning jeg har fået er st50 er bedre. Men brug dine egne øjnene!

Kbm
Af PJ
På ren billedkvalitet er jeg ret overbevist om at ST50 slår Samsungs 8005 fra sidste år. De steder der sidste år (hvor ST50 endnu ikke fandtes) kårede 8005 som det bedste tv, lagde meget vægt på de mange features tv'et har. Og er man meget til ekstra lir, så var det 8005, der sidste år havde mest at byde på.
Ud fra hvad man kan læse på diverse indlæg her på siden, er det min opfattelse at mange har haft problemer med 8005. Mange teknikerbesøg p.g.a. buzzing, pixelfejl m.m.
Af THM
PJ skrev:På ren billedkvalitet er jeg ret overbevist om at ST50 slår Samsungs 8005 fra sidste år. De steder der sidste år (hvor ST50 endnu ikke fandtes) kårede 8005 som det bedste tv, lagde meget vægt på de mange features tv'et har. Og er man meget til ekstra lir, så var det 8005, der sidste år havde mest at byde på.
Ud fra hvad man kan læse på diverse indlæg her på siden, er det min opfattelse at mange har haft problemer med 8005. Mange teknikerbesøg p.g.a. buzzing, pixelfejl m.m.
mener at det var ps51d7005 der havde den højeste fejlrate, mange skiftede så til d8005 og havde ingen problemer.