Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af x99gump
Squeak skrev:Gå ud over køb en motherf*cker af en plasmaskærm. Jeg hører at de fåes i op til 65 nu.
Husk nu at den skal brændes ind i mindst et døgn med et testbillede før du begynder at bruge den.
Vil da lige dele lidt ud af min egen, ikke særligt omfattende, erfaring på det område du nævner der. Vi har et 63" Samsung C7705, og vi er rigtig glade for det.

Ja, plasma kan fås i størrelser op til 65". Det synes jeg da bestemt er et plus. Når jeg ser på venner og families tv, som typisk er mellem 32" og 50", så glædes jeg ved at vores tv derhjemme er kæmpe stort i forhold til. Jeg lægger nok ikke mærke til de små ulemper/fejl der er på hverken LCD/LED eller plasma, men jeg lægger godt nok mærke til de ekstra tommer! (B

Og nu kan jeg så kun fortælle om vores eksemplar, af netop den model vi har, men der har ALDRIG været spor af burn-in eller retention. Jeg har koblet en HTPC til, og den står f.eks. ofte længe på den samme hjemmeside. Også på dynamisk profil, pga. dagslys. Om det er fordi vi har været heldige, eller om man bare ikke skal blæse burn-in og retention op til et større problem end det er, det skal jeg ikke kunne sige. Jeg synes i hvert fald ikke det er det der skal afholde en fra at købe en plasmaskærm...

Mvh.
Michael
Af THM
Squeak mener helt åbenlyst at hans mening er den evigt endegyldige sandhed, netop fordi det er hans mening 8)

det er fint med personlige preferencer, jeg er selv overvejende til plasma da jeg syntes de er bedst. har selv et G20 og syntes når det samlede regnskab skal gøres op at det allround er bedre til film, alm. tv, sport og spil end de bedste lcd jeg har erfaring med(hvilket er sony nx810, samsung ue46B8005, philips 5605h og lg le550n).
jeg er godt klar over der findes bedre lcd tv end disse, men der findes jo også bedre plasma tv end mit ;)

jeg vil nu ikke betegne mysen som plasma fanatiker, hvis han var blandt dem BudZa hentydede til :)
Af Raum
THM skrev:Squeak mener helt åbenlyst at hans mening er den evigt endegyldige sandhed, netop fordi det er hans mening 8)

det er fint med personlige preferencer, jeg er selv overvejende til plasma da jeg syntes de er bedst. har selv et G20 og syntes når det samlede regnskab skal gøres op at det allround er bedre til film, alm. tv, sport og spil end de bedste lcd jeg har erfaring med(hvilket er sony nx810, samsung ue46B8005, philips 5605h og lg le550n).
jeg er godt klar over der findes bedre lcd tv end disse, men der findes jo også bedre plasma tv end mit ;)

jeg vil nu ikke betegne mysen som plasma fanatiker, hvis han var blandt dem BudZa hentydede til :)
Thumbs UP for et godt informativt indlæg.

+1
Af Squeak
Raum skrev:din måde at gøre det på virker ikke.
Du mener min måde, med at udlægge min viden og erfaring og så lade einsatzgruppen af plasmafantaster sørge for den anden side?

Hvis der er noget anden måde vil jeg gerne høre om den.

Hvis jeg nu er af den overbevisning at LCD er bedre og mener at have min empiri på plads, hvorfor skulle jeg så ikke skrive det?
Det er jo det alle andre gør.
At pakke det man skriver ind i en masse wishy washy udglattende fluff tager væk fra ens pointer og er også en del af den krysteragtige, konforme tendens der er inde over vores samfund for tiden med "at alle meninger er lige meget værd" og at man endelig ikke må være for kritisk for så ranter man bare, eller er generelt sur negativ person.
Squeak mener helt åbenlyst at hans mening er den evigt endegyldige sandhed, netop fordi det er hans mening.
Ja det er jo lige præcis det jeg mener og har givet udtryk for. Min mening er eviggyldig og jeg ved alt.
Godt set!
Af Raum
I rest my case 8)
Af Squeak
keler skrev:"Squeak >>

Du sejler tydeligvis og jeg synes du skal holde din kæft
Og du er tydeligvis ros.
Men hvis du med sejler mener argumenterer for min mening og måde at udtrykke den på, så det rigtigt.
Jeg synes du skulle holde dig ude af tråden hvis du ikke har noget mere konstruktivt at byde ind med. ;-D
Raum skrev:I rest my case 8)
Yeah, you rest in your case.
Senest rettet af Squeak 27 jun 2012, 17:13, rettet i alt 1 gang.
Af Raum
Helt sikkert at du som nogen mener andetsteds er en troll.
Af Squeak
Prøv lige at definere troll for mig, og se så lige igen på mine posts.

Hvis der er at trolle at kommer med synspunkter der er imod de almindelige på et forum, så kan det hele jo lige så godt blive nedlagt. For hvad er så pointen?
Af Raum
Du ved åbenbart hvad en troll er da du ikke mener du er det.....

FInt nok - fortsæt endelig - det er ret morsomt.
Af PhDream
Squeak skrev:
Hvis jeg nu er af den overbevisning at LCD er bedre og mener at have min empiri på plads, hvorfor skulle jeg så ikke skrive det?

At pakke det man skriver ind i en masse wishy washy udglattende fluff tager væk fra ens pointer og er også en del af den krysteragtige, konforme tendens der er inde over vores samfund for tiden med "at alle meninger er lige meget værd" og at man endelig ikke må være for kritisk for så ranter man bare, eller er generelt sur negativ person.
Jeg er faktisk enig med dig i det nederste. Alle skal ikke have den samme holdning. Ellers bliver det trivielt. Plasma bliver generelt foreslået som et godt køb alt for ofte på dette site. I mange tråde har jeg skrevet, at plasma ikke er for alle.

Jeg er også enig i, at alle meninger ikke er lige meget værd. Der findes folk herinde, som anbefaler tv og andet udstyr, men som ikke har forstand på noget som helst. De anbefaler andre at købe det samme som de har derhjemme, fordi de ikke ved bedre. For mig er du en af disse personer. Du skriver om empiri, men hvad er din(e) empiri? Hvad er grundlaget for din store viden om LCD og plasma?

Det er helt fint at gå mod strømmen. I'm all for it. Men din måde at gå mod strømmen på, at fornærme alt og alle i processen, er (selv)destruktivt. Som du nok kan se, kommer der intet godt ud af det. Diskussionen var fin på et tidspunkt, men det endte med personligt fnidder.
Af Squeak
PhDream skrev:Du skriver om empiri, men hvad er din(e) empiri? Hvad er grundlaget for din store viden om LCD og plasma?
Ok, så jeg skal fremlægge et CV. og en liste over mine hobbies for at få lov at skrive på et forum?
Mit grundlag er brede interesser, bla. inden for naturvidenskaberne, og en interesse i hvordan ting fungerer, sådan rigtig, ikke bare på den overfladiske måde man ofte bliver spist af med.
Men den forklaring vil jo selvfølgelig aldrig være god nok til dig.

Igen, prøv at fange mig i noget faktuelt forkert jeg har skrevet hér...
Sådan noget som betragtningsvinkler, er jo noget vi kan diskutere til vi er blå i hovedet, men det ser ikke ud til at være noget der generer langt størsteparten af LCD ejere. Det er så min observation, ikke noget jeg har fremlagt som et faktum eller en målelig enhed.
Det er helt fint at gå mod strømmen. I'm all for it. Men din måde at gå mod strømmen på, at fornærme alt og alle i processen, er (selv)destruktivt. Som du nok kan se, kommer der intet godt ud af det. Diskussionen var fin på et tidspunkt, men det endte med personligt fnidder.
Hvor har jeg fornærmet nogen personligt? Med mindre man har investeret hele sit væsen i at være plasma-ejer, så kan jeg ikke se hvordan min kritik kan tages som fornærmende.
Tværtimod synes jeg der er røget mindre pæne udsagn og ord den anden vej over.

Du får mig nærmere til så småt at tro at jeg trykker på et ømt punkt, og det er derfor der er så relativt en kraftig reaktion.
Senest rettet af Squeak 28 jun 2012, 01:12, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
...Stakkels trådstarter..... O-O

....Han er skræmt helt væk..... :((