Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flavius
Da jeg skal ude og købe en ny 55¨LED men kan ikke beslut mig at hvad for en skal jeg købe mellem LG 55LM960V eller Samsung UE55ES8005? derfor har jeg bruge for noget vejledning/råd evt. oplevelser..

TV skal brug i en lys stue, og skal være best i 3D (da jeg går meget op i 3D visning)

der med vil jeg tak forhold til alle advice jeg får.
Af UnderCover
Så skal du købe LG. Det har passivt 3D og er det mest behaglige før øjene i længden...
Af jones31
Ville også selv vælge LG'en, pga deres design, 3d, dual gaming og deres smarte remote de har.

Har gået længe i butikken hvor jeg arbejder og kigget på den og prøvet de forskellige instillinger.
Af Sponk
OBS.

Hvorfor ikke Kigge på Panasonics TX-L55WT50Y, som er det LED TV der har fået de bedste test anmeldelser rundt omkring i verden. Der sidder IPS panel i Panasonics LED tv´r, så du får noget bedre betragtningsvinkel og så kunne jeg læse mig frem til at 3D på denne model er i top. Se f.eks testen inde på hdguru.com

vh Sponk
Af THM
Hvis 2d har nogen betydning skal man nok ikk vælge lm960. Til 2d er es8005, men også syny hx855 langt bedre... Og billigereB-)
Man skal selvfølgelig gøre op med sig selv om man vil have passiv 3d frem for aktiv
Af jones31
THM skrev:Hvis 2d har nogen betydning skal man nok ikk vælge lm960. Til 2d er es8005, men også syny hx855 langt bedre... Og billigereB-)
Man skal selvfølgelig gøre op med sig selv om man vil have passiv 3d frem for aktiv
Er slet ikke enig i det overhovedet, har set alle 3 tv ved siden af hinanden med samme signal og instillet ordentlig, der gør lg'en det bedst.
Af Letten
AVForums, som laver anerkendte test, var temmeligt skuffede over LG LM960V

http://www.avforums.com/reviews/LG-LM96 ... eview.html

Værste problemer ud over en meget høj pris, er:
-Panel uniformity
-Without the local dimming the native black levels are very poor
-The input lag is far too high for serious gamers

Personligt vil tilføje at LG's smartTV platform ikke er blandt de førende - hvis man ellers tillægger det nogen betydning.

Både Sony HX855(HX853 i UK) og Panasonic DT50 og WT50 får bedre anmeldelse.
Af jones31
Letten skrev:AVForums, som laver anerkendte test, var temmeligt skuffede over LG LM960V

http://www.avforums.com/reviews/LG-LM96 ... eview.html

Værste problemer ud over en meget høj pris, er:
-Panel uniformity
-Without the local dimming the native black levels are very poor
-The input lag is far too high for serious gamers

Personligt vil tilføje at LG's smartTV platform ikke er blandt de førende - hvis man ellers tillægger det nogen betydning.

Både Sony HX855(HX853 i UK) og Panasonic DT50 og WT50 får bedre anmeldelse.
Panasonic og sony er da slet ikke langt nok fremme i deres smarttv plat ligesom philips. Det er jeg ikke enig i, samsung og lg er klart dem der har de bedste og mest overskuelige.

Samt så er der meget forskellige meninger i de test der bliver lavet, panasonics nye led tv er jeg også enig i at de levere rigtig gode billeder, men deres menu til smart tv er stadig for dårligt. Til gengæld er jeg vild med deres smart viera app.
Af Flavius
jeg siger mange tak til alle for svar, mig og (min kone...!)har besluttet os at det bliver en Samsung som vi skal ude og købe (kontant) imorgen.. da jeg har en LED 3D SAMSUNG SyncMaster S27A950D som min computer skærme + 40¨ LCD TV fra samsung og synes at de andrig svigter mig inden for billedkvalitet, så måske nok bedst at jeg holder til det mærke som jeg har kendskab til. ( måske fortyder jeg det senere at jeg ikke havde købt LG eller Panasonic istedet.. men well well så har jeg 3-4år til at ombestemme mig til det skal blive LG eller Panasonic) :p
Af PeterD
Tillykke!!

Det skal konen og dig nok blive glade for...

PS. Var det et 50/50 mellem dig og konen eller hávde din bedre halvdel mest at sige mht. designet...? 8)

Nu er det 55" så man må da sige, hun får noget stort noget hver aften og hun kan vel ikke rigtig klage over størrelsen......Hvad de ellers nogen gange kan finde på......