Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg er helt ny og grøn i dette forum - so bear with me :)

Skal til at købe min første fladskærm og søger hjælp i denne jungle af muligheder, tak.

Krav:
40-42 "
6-8.000
Bruger YouSee
Har et meget lyst rum, så er fokuseret på reflekser
God lyd (under omstændighederne)
Ser mest fjernsyn, ingen spil
Ordentlig Internet adgang

Håber nogle af jer gode og vidende folks kan guide mig, tak.

Mvh Jesper
Af Bent odense
mange modeller i toppen har refleksion filter.har selv ikke noget problem har en meget lys stue,har selv et tv med glas skærm.min nabo har et panasonic.når nu til nogle modeller. når du er til film så kan du kikke på panasonic.og sony har også en fin skærm kdl-40hx755 der er til din pris.men du kan jo også gå ind på pricrunner. :)
Af PhDream
Der er ingen fladskærme med god lyd, ej heller med ordentlig internetadgang.

Tjek ellers listen over anbefalinger og brug søgefunktionen. Der findes mange tråde med lignende emner.
Af Jadamsen
Tak, mht reflekser har jeg læst at Philips er blandt de bedste. Er I enige ?
Af J.H.
Mht. størrelsen på skærmen...sidder du under 2,5 meter kan 42" være udemærket. Sidder du længere fra kan du roligt starte ved 46".
Man vender sig MEGET hurtigt til en stor skærm og bliver MEGET hurtigt irriteret over en for lille.

Lyd i en fladskærm er til at overse. Heldigvis er der et enormt marked med både gode og mindre gode men mere diskrete løsninger på lyd i alle prislejer.

Internet-adgang er som nævnt ikke noget at råbe hurra for men heldigvis koster et 5m HDMI kabel til at forbinde den bærbare under 100kr.

Et meget lyst rum uden mulighed for mørklægning peger i retning af LCD/LED.
Af Squeak
Sony kdl-40hx755 er nok noget nær det bedste du kan få til dit budget for tiden. Fremragende skærm på næsten alle punkter. Lyden er som allerede sagt forskellige grader af dårligt på alle skærme i dag. Ud af kassen går stemmer dog helt klart igennem.

En simpel og god løsning er at finde en gammel forstærker som du sætter til fjernsynet (skal slet ikke være stor eller kraftig til formålet), og et par nogenlunde ordentlige højtalere, som du eventuelt selv meget simpelt kan bygge af et par mindre (for at få stor sweetspot), gode (der er mange billige dårlige på markedet) fuldtone enheder i en passende kasse.
Eller måske ligger du allerede inde med det hele.

kdl-40hx755 fåes i Elmutanten med et "G" i enden i stedet for "5" men med to sæt 3d briller til og Avatar til.
Meget god deal og du kan jo så vælge at sælge "lootet" for en tusse, eller bruge det hele selv.
Så vidt jeg kan se er der ingen forskel mellem model G og den almindelige 755 andet end navnet.
Nogen der kan be eller afkræfte det?
Af THM
Jadamsen skrev:Tak, mht reflekser har jeg læst at Philips er blandt de bedste. Er I enige ?
De er nok meget lig andre matte skærme bortset fra 46"
Udgaven af 9706 som har mooth eye filter,og bedre på dette punkt. Men den er ret dyr
Af PeterD
...J.H.og Squeak (med Sony'en)..siger det meget godt.....

Hvis du vil have det BEDSTE billede/mest præcise billede til færrest penge, så køb en plasmaskærm (behøver jeg at nævne Panasonic?) og et par gode rullegardiner.... ;) men hvis det ikke kan komme på tale...Squeak har fat i den lange ende hér....

Skal jeg også være realistisk så sæt tvet til anlægget hvis du har nogle fornuftige højtalere, så får du den (klart) bedste lyd....