Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperKeller
Lige omkring 8.000kr, vil jeg nok mene er et, mildt sagt, hjerneskadet tilbud for en SÅ fed skærm!

Men det er dog desværre således, at når du bestiller importeret modeller hjem fra udlandet - kan det ske at tingene ikke vil virke. Jeg vil dog mene at du uanset hvad, vil kunne se YouSees kanaler på dette tv, men jeg vil ikke garantere at tv'et understøtter MPEG-4 DVB-C, som er kravet for at modtage YouSees HD-kanaler.

Skandinavien er en af de eneste som benytter sig af den digitale standard som vi gør.
Håber dette har afklaret noget for dig.
Af lgowner
Det er DVBT/T2 og DVBS2 som er deres standard signal.
(DVBS2 er så leveret via bokse,igennem BSkyB i UK)

Skærmen leveres kun med DVBT2, og igen i en freeview variant som måske ikke er så kompatibel med vores variant af dvbt2.

Så nok ingen kabeltv mulighed, ingen analog del og kun DVBT2 mulighed som måske så alligevel ikke er perfekt til dansk brug.

jeg ville ikke købe den, desværre.
JesperKeller skrev:Skandinavien er en af de eneste som benytter sig af den digitale standard som vi gør.
hvad mener du her?
et tysk tv virker fint i Danmark på dvbc/t eller S2.
den eneste kan være frekvenserne som ligger anderledes for dvbc og t, så er tv't låst til landet, kan det softwaremæssigt være en begrænsning. den brydes hvis du kan tilgå service menu og skifte til nordiske indstillinger. så altså ikke noget størrere problem, hvis man vil spare ved køb i udlandet for de fleste skærme.
Af Raum
Hvis det er så sindsygt billigt er det da bare med at købe det.....

SÅ bruger man lige 500kr på at købe en DVB-C-boks og så kan man se alt - hvad er problemet?
Af lgowner
Raum skrev:SÅ bruger man lige 500kr på at købe en DVB-C-boks og så kan man se alt - hvad er problemet?
det er så korrekt. det kan være et godt alternativ her.
Af sbak
Tak for svar. Jeg synes også det var et godt tilbud. Jeg vil lige overveje om jeg kan leve med en ekstra boks , det er selvfølgelig ikke helt optimalt. Mvh Søren
Af Raum
sbak skrev:Tak for svar. Jeg synes også det var et godt tilbud. Jeg vil lige overveje om jeg kan leve med en ekstra boks , det er selvfølgelig ikke helt optimalt. Mvh Søren
De DVB-C bokse kan fåes ret små og er rimeligt nemme at gemme - oveni købet får du samtidig PVR-funktion, som jeg personligt er meget glad for.
Af sbak
Hej Tom Tak for linket, ja det er billigere end det jeg så i england

Du linker til S modellen den må man vel gå ud fra har dvb-c tuner?

Mvh Søren
Af Mysen
Jo, der er DVB-C tuner i den model
Tom Nielsen skrev:
sbak skrev:Hej Alle

Jeg set at man i england kan købe et 47LW980T til ca 900GBP

Er der nogen der kan fortælle mig om T modellen har en dvb-c tuner jeg kan bruge til yousee kabel tv?

På forhånd tak

Mvh Søren
Du kan jo også se her: http://www.discountonline.be/advanced_s ... &x=22&y=17

der kan du få det for kun ca 7.500 ! lpus forsendelse.
Hej Tom har du erfaringer med siden du linker til ?
[quote="Jeverdotdk"][quote="Tom Nielsen"][quote="sbak"]Hej Alle

Jeg set at man i england kan købe et 47LW980T til ca 900GBP

Er der nogen der kan fortælle mig om T modellen har en dvb-c tuner jeg kan bruge til yousee kabel tv?

På forhånd tak

Mvh Søren[/quote]

Du kan jo også se her: http://www.discountonline.be/advanced_s ... &x=22&y=17

der kan du få det for kun ca 7.500 ! lpus forsendelse.[/quote]

Hej Tom har du erfaringer med siden du linker til ?[/quote]

Ingen erfaring, men kun at jeg ved der er en anden bruger herinde som har bestilt og fået leveret et LG860v.
Har selv bestilt et LG860V men ikke modtaget det endnu.
Af sbak
Må jeg høre hvad du skal gi for lm860 og for forsendelse?
Mvh Søren
Af Tom Nielsen
[quote="sbak"]Må jeg høre hvad du skal gi for lm860 og for forsendelse?
Mvh Søren[/quote]

Søren du skal skrive til dem og bede om et tilbud! og husk at spørge til shipping til DK. I første omgang ville de ikke sende til DK, men med lidt press, så var der ingen problemer.

Jeg ved ikke hvad du kan få det til, om de kører tilbud lige nu eller ej. Men regn med at spare omkring 5-6-7 kilo i forhold til El-giganten.