Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
det gamle Pana TH-42PV60 er blevet 6 år og overvejer nu et nyt TV. Vil helst igen have Plasma, men pga. vores stue er meget lys med lysindfald fra vinduerne fra den ene side skal det nye TV være rigtig godt på refleks området! Så råd søges!

Budget er omkring 10k.
3D og smartTV er noget hø og ikke en valg-parameter!
Skal bruges til Yousee DVB-c mellempakke, FILM og Xbox360 spil.

Som jeg ser det er der følgende:

SAMSUNG PS51D8005 = 9400
(Samsung D7005) = 8k
Pana TX-P50GT30 = 10k
Pana TX-P50VT30 = 12k

Er der andre jeg kan overveje iht. mit budget og hvilken er bedst til at dæmpe reflekser?

Jeg er nok pt. selv mest lun på SAMSUNG PS51D8005, da det lige er størrere, billigere, højere lysstyrke, samt ser bedre ud i design!

Kommentare meget velkommen :-)

KBN
Af Crille
Panas ST50 i 50 tommer ligger til 9k på komplett, den har fået rigtig meget ros på mange andre sites, 100% værd at kigge lidt på :)
Af rkc
Samsung 8005 er rigtig god hvad angår reflektioner,

tvivler på at st50 er lige så god.
Af Olfred
Har ps51d8005 i en lys stue. Hvis lyset står på, skifter jeg fra den optimale indstilling fra testen her på siden til dynamisk, og så kan jeg sagtens se hvad der foregår... Er super glad for mit tv.
Af THM
psD8005 og d7005 holder bedst sort i dagslys hvorimod det skifter når lyset i stuen dæmpes. Her har st50 noget bedre sort niveau.
Det er begge super gode tv så du burde blive tilfreds uanset hvilket du vælgerB-)
Af kbaggen
THM skrev:psD8005 og d7005 holder bedst sort i dagslys hvorimod det skifter når lyset i stuen dæmpes. Her har st50 noget bedre sort niveau.
Det er begge super gode tv så du burde blive tilfreds uanset hvilket du vælgerB-)
Skal lige sige at vi aldrig ser TV eller film (hvor der er black bars) i helt mørke alias biograf, da vi begge ikke synes det er særligt rart. Så vi har altid noget lys ved siden af fjernsynet.

Jeg er fuld tilfreds med mit nuværende sort niveau på Pana`en, og sålænge vi ikke snakker det hvidlige/grå sorte som visse LCD/LED laver med forskellgie grader af lys rundt i det sorte, ja, så er det nok ikke så vigtigt for mig med sort-niveau.

Tak for svar tille alle!
Af kbaggen
Hej igen,
hvad er egentlig forskellen på Samsungs D8005 og D7005 plasmaskærme? Synetest at have læste at panelet er det samme og forskellen er andet design, samt at ingen 3d briller medfører (bruger ikke 3d, så ok med mig)? Og da man kan spare 1400 kr, tænker jeg lige det er værd at undersøge?

Så er der nogle der har styr på det?

Forsøger at svare selv:
Brugeranmeldelse --> http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=21571

Denne tråd siger ingen forskel ud over Browser funktionen --> http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... becc9e57db

Og en anden omtaler ram-mængde og hastighed på mainborad --> http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 992b59e0e7

Lang tråd, der siger de samme ting som overstående --> http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... a06873c19c

Så da jeg kopler op på compuiter; jeg bruger Windows media center/xbmc til TV og film, kommer jeg slet ikke til at bruge Browser og SmartTV funktionerne i TVet! Surfer på Ipad istedet for!

Synes at have læst folk omtaler D7005 lidt som mandagsmodel også? Især en kommentar omkring det sidste vil være rart!
Af kbaggen
Hej igen,
så Samsung D7005 igår, og blev meget skuffet!

Især huden var alt for unaturlig, og især var der plasmager på huden der lige som poppede ud af skærmen. Minder lidt om de lilla slanger Pana TH-42PV60 også døjer med!

Derudover var nyhedslinjen man oftest ser på nyhedudsendelser slet ikke flydende men hakkede og stammede afsted.

Og der var pixlinger så jeg lige måtte chekke om det nu var en plasma og ikke en LCD/LED jeg kiggede på!

Ok, opsæning kan gøre mirakler, men ud fra alle de reviews jeg har læst om Samsung plasma D8005 0g D7005, er jeg meget skuffet over at se det i virkeligheden! Konen sagde også nej, men det samme......hun synes ikke det er specielot bedre end vores nuværende TH-42PV60.

Sammenholdt med ST50 og især VT30, så kommet Samsung D7005 slet ikke tæt på!

Så tror jeg ser tiden an og vil gå efter enten en VT30 eller især VT50.

Og så skal det sgu da være en 55 tommer, mindre kan ikke gøre det :-)
Af lennon
Kom også fra Pana 42PV60, og har nu forrige års udgave af Samsung 7005(C-modellen). Godt nok i 63" udgaven . Men afgjort en synlig forbedring i billedkvalitet, - og genkender slet ikke de issues du har bemærket . Eneste kritik er periodisk linebleed - tydeligst ved løbetekster . .
Af kbaggen
Hej Lennon,
jeg er også selv meget forundret! Slet ikke det jeg havde regnet med! Syntest ikke billedet (TV2 "HD") og fodbold optakt igår ved kl 12 overhovedet matchede en skærm af 2011!

Men vil måske kigge rundt og se om andre forhandler i kbh har det hjemme og give det en chance til! For prismæssigt, lysmæssigt og størrelse er det interesant!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pas nu på med de hovedløse bedømmelser ud fra en butiksindstilling! Der er komplet umuligt at vurdere potentialet i en skærm ud fra den tilfældige indstilling et TV vil have i en butik. Jeg kan også få mit LX5090 til at se forfærdeligt ud hvis jeg skifter til den dynamiske profil og det vil med garanti også få din kone til at takke nej til billedkvaliteten.
Af kbaggen
Var i hifiklubben idag på Frederiksberg som har 50st50 vs 51e8005 vs 50vt50 stillet side om side, samt 55st50 og 64e8005 i et andet rum.

De 3 første var meget lig hinanden i genskind og alle 3 super billede, vt50 nok den bedste fordi jeg ved den er bedst/dyrest! I blindtest ville det være meget svært!

55st50 stod fandme godt, det samme med 64e8005, men den buzzede godt nok meget!

Men for at vende til bare til Samsung 51d7005 som jeg oprendligt tænkte på, og som jeg havde en dårlig oplevelse med, så må jeg sige at 2012 modellen havde et supper billede samt at sælger/reviews/jeres kommentarer alle taler for at den d7005 jeg først så må have været defekt eller usandsynelig skidt sat op!

Så valget er nu 55st50 eller 51d7005 tl henholdsvis 14k eller 8k, samt om 55 tommer bliver for stort til vores stue!

Kbn