Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har købt mig et stort Samsung PS64D8005. Efter ca. 3-4 mdr. begyndte 2 små 'bobler' at vise sig i hvert sit øverste hjørne på skærmen. Det lignede en slags folie, som man kunne pille af. Det var det ikke. Jeg ringede til Samsung support, som ikke rigtig kunne hjælpe med noget. De sagde jeg skulle kontakte Servicecenter Nord. Så det gjorde jeg, og fik af vide, at den fejl havde de før oplevet. De hentede mit tv og monterede et helt nyt panel i det. Jeg fik det tilbage og syntes faktisk at der var kommet en del buler i aluminiums panelet som sidder hele vejen rundt. Jeg kontaktede igen Servicecenter Nord, som har vendt tilbage og informeret mig om, at de buler 'hører' til på det tv. De var der fra starten af !!
Er der andre der ligger inde med lignende problemer :(
Jeg var så faktisk inde i Hifi-Klubben idag og tale med dem om problemet. Ikke det var Deres problem, men man kunne jo høre.
Her siger den rare fyr hvor tv'et er købt, - jo det er købt i Fona.
Jamen der kan nemlig være tale om en anden slags model end den de fører, for der kan det simpelt hen ikke ske, da skærmen er af glas.
Nå okey siger jeg bare, men det skete altså :((
Så er der nogen her med de samme problemer ?
Mvh. Michael
Af PhDream
Den "folie", der var ved at skalle af, er det Real Black Filter, som sidder på skærmen. Der har været - og måske stadig er - mange eksempler på det. Jo, skærmen er af glas, MEN der sidder dette filter klistret på glasset.

Ang. de buler - du har svært ved at bevise, at de ikke var der fra start. Værkstederne kan være nogle ***huller, for de behandler elektronik som skrald.
Af mikeone
Hej PhDream
Tak for dit svar :)
Jeg ved ikke så meget om det mht. folie eller ikke folie. Jeg ved bare, at der kom bobler i panelet. Jeg vil faktisk sige, at jeg kan se at de kommer igen, så nu kan jeg bare vente og se om det sker igen. Sidst gik der ca. 3-4 mdr.
Jeg fik et svar fra værkstedet, at de havde talt med Samsung ang. bulerne i aluminiumen. Svaret var at de var der fra starten af. Og det må jeg nok erkende, at de måske er, da jeg har kikket på et andet lign. tv, - bare mindre. Men man lægger først mærke til dem når man ved de er der :s
Tak igen.
Mvh. Michael Bjerregaard
Ps.: og tak fordi at Samsung lige har intruduceret en helt ny model i samme størrelse !:(
Af bleze
PS64E8005 er jo 12000 kr dyrere end PS64D8005 så det er jo ikke et alternativ endnu.
Af PhDream
Det var så lidt. :)

Ja, boblerne kommer fordi filteret ikke er klistret ordentligt på. Der er ikke mere at diskutere, det ER derfor. :)

Det er ikke Samsungs skyld, at din model er ved at udgå og en ny model kommer til salg. Eller...jo, det er deres skyld, men alle producenter sælger ud af de gamle modeller og kommer med nye omkring marts/april/maj. Det er en standard cyklus efterhånden. ;)
Bare til orientering vedr. dette emne og så også for at høre om der er kommet nogle til med det samme problem.
Mit tv er idag hentet igen for at blive lavet for den samme fejl. Der kom en boble i hjørnet af skærmen.
Jeg har talt med Samsung Support igen, men de vil have lov til at lave det en gang mere !:(
Er der ikke nogle der har oplevet det ved Deres skærm ?
Af Langvad
Før det er reklamations ret, skal de "prøve" at lave det 3 gange. Hvis problemet stadigt opstår efter 3 gange så har du ret til at få pengene tilbage eller osse skal de komme med et andet tilbud til dig. Det var ihvertfald proceduren, da jeg engang havde et panasonic som røg tilbage.
Af PhDream
Jo, der er folk, som har haft nogenlunde de samme problemer med skærmen, især de tidlige udgaver af tv'et havde problemer med filteret, som begyndte at skalle af af sig selv.
Af mikeone
Mange tak for Jeres svar/meninger.
Alt er velkommen.
Jeg ved godt at de har 3 gange til og forsøge. Jeg prøvede bare at komme i forkøbet, at jeg måske skal sende den til rep. den tredje gang. Jeg tænker, at det må koste Samsung en hulens masse penge. Det ville da være bedre at tilbyde en anden løsning. Jeg tilbød rent faktisk, at ville købe den nyere model og betale differencen. Men det ville de ikke :s
Nå men jeg vil følge op på denne tråd når jeg får det tilbage.

Mvh. Michael